• The straight way

Ramadhan

Assalamu alaikum

I morgon är det första Ramadhan, må Allah acceptera eran fasta och dyrkan.

Här kan vi ägna oss åt frågor som berör denna välsignade månad från rättsliga frågor till snack om mat och hälsa.

Ramdhan Mubarak!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 12:41
    www.islamonline.net/english/ram2002/index.shtml

• Svar på tråden Ramadhan
  • The straight way
    Minune skrev 2009-09-22 09:53:54 följande:
    The straight way skrev 2009-09-22 09:16:59 följande: hahaha from kristen, var fick du det ifrån hahahahaha...tvärtom en dålig kristen hahaha...och det står jag för! det är ju du som är en from muslim hahahahaha host host host hrrrmmmm ja, jag kan säga vad ja tycker om detta svaret från islams lärda: TRAMS, LÖGN och DUMHET!
    Jag har aldrig sagt att jag är en from muslim, tvärtom jag är en dålig muslim och hoppas på att bli bättre. Men du som kristen borde väl vara from för vad jag hört så blir man en annan människa när man omfamnar Jesus? Man blir bättre, mer ödmjuk, kärleksfull etc. Betyder det att din tro på Jesus gjort dig till en dålig kristen? Hmmm ...

Ja det låter trams och lögn det om kvinnans känslighet, läste iaf en tråd där en kristen uttryckte samma ska, dvs kvinnor är känslosammare än män. I detta fall är det väl åsikterna som ser olika ut, beror på vad man tror på och tycker?

Förresten, varför skrattar du så mycket?
  • Minune

The straight way skrev 2009-09-22 10:07:15 följande:

Jag har aldrig sagt att jag är en from muslim, tvärtom jag är en dålig muslim och hoppas på att bli bättre. Men du som kristen borde väl vara from för vad jag hört så blir man en annan människa när man omfamnar Jesus? Man blir bättre, mer ödmjuk, kärleksfull etc. Betyder det att din tro på Jesus gjort dig till en dålig kristen? Hmmm ...Ja det låter trams och lögn det om kvinnans känslighet, läste iaf en tråd där en kristen uttryckte samma ska, dvs kvinnor är känslosammare än män. I detta fall är det väl åsikterna som ser olika ut, beror på vad man tror på och tycker? Förresten, varför skrattar du så mycket?
    jag är ingen pingstfrälst, det är de som pratar om alt sånt där. Genom bön, fasta etc blir man bättre, men jag är dålig på att följa reglerna, så är det. Inget du behöver bry ditt lilla huvud med iaf.

Du, inte from? Som talar om för andra muslimer på forumet hur fel de har då de inte köper allt rakt av, då de har andra tankar än dig? Du skämtar va?? Du är ju muslimen nr 1 på FL!

Att kvinnor är mer känslosamma, vad har DET med parfym, kåthet etc att göra??? TRAMS TRAMS TRAMS är vad islams lärda säger om kvinnans natur. Kvinor kan inte bli kåta på andra än sina män, liksom, vad är det för svammel? Har inge temot islam, men har mycket emot dumhet. Och detta, det är dumhet, rakt av.

Gissa varför jag skrattar? Kanske för att nån skriver så otroligt skrattretande saker varenda dag! HAHAHA
  • Henom

The straight way skrev 2009-09-22 09:02:51 följande:

Vad är det för fel på dessa muslimska kvinnor som blir kåta så fort de luktar en mansparfym?
    Vad är det för fel på dessa muslimska män som kläcker ur sig sån här dynga?
  • The straight way
    Minune skrev 2009-09-22 10:13:46 följande:
    The straight way skrev 2009-09-22 10:07:15 följande: jag är ingen pingstfrälst, det är de som pratar om alt sånt där. Genom bön, fasta etc blir man bättre, men jag är dålig på att följa reglerna, så är det. Inget du behöver bry ditt lilla huvud med iaf. Du, inte from? Som talar om för andra muslimer på forumet hur fel de har då de inte köper allt rakt av, då de har andra tankar än dig? Du skämtar va?? Du är ju muslimen nr 1 på FL! Att kvinnor är mer känslosamma, vad har DET med parfym, kåthet etc att göra??? TRAMS TRAMS TRAMS är vad islams lärda säger om kvinnans natur. Kvinor kan inte bli kåta på andra än sina män, liksom, vad är det för svammel? Har inge temot islam, men har mycket emot dumhet. Och detta, det är dumhet, rakt av. Gissa varför jag skrattar? Kanske för att nån skriver så otroligt skrattretande saker varenda dag! HAHAHA
    Mitt lilla huvud fattar inte det här med kristendomen, att man blir bättre människa, mer ödmjuk och mer kärleksfull därför frågade jag dig som har större huvud än mitt. Så du är inte frälst menar du? Jag har läst bibeln från sida 1 till sista sida och där står inget om att man blir bättre kristen med bön och fasta. Det räcker med att tro på Jesus för att bli en ny och bättre människa, man blir uppfylld med den heliga anden. Verkar som om du inte fått den i dig än? I bibeln står det bla.

Mr 1:8
    I baptized you in water; But he shall baptize you in the Holy Spirit.

Har du i dig den heliga anden eller det är med bön och fasta man får den i sig?

Nej muslim nr 1 är jag inte och jag brukar skriva vad islam säger även om det irriterar en hel del muslimer OCH även kristna. Det är inga fel i det varken enligt islam eller enligt din bibel.

Ja den normala muslimska kvinnan som är gudsfruktig och som är tilfredställd av sin man skall inte bli kåt om hon luktar på en mansparfym. Varför skulle hon göra det? Varför skulle en kvinna bli kåt på en annan man än sin? Vad är vitsen med det?

Nej jag förstår fortfarande varför du gapar munnen med så mycket skratt.
  • The straight way
    Henom skrev 2009-09-22 10:26:57 följande:
    The straight way skrev 2009-09-22 09:02:51 följande: Vad är det för fel på dessa muslimska män som kläcker ur sig sån här dynga?
    De tänker logiskt till skillnad från andra som inte har annat att tänka på än att vara kåt bara för att en man har sprayat Axe på sig.
  • Henom

The straight way skrev 2009-09-22 10:33:27 följande:

De tänker logiskt till skillnad från andra som inte har annat att tänka på än att vara kåt bara för att en man har sprayat Axe på sig.
    Tror du att ni muslimska män kan HINDRA kvinnor från att känna kåthet genom att skuldbelägga dom?
  • Minune
    Henom skrev 2009-09-22 11:05:12 följande:
    The straight way skrev 2009-09-22 10:33:27 följande:
    Tror du att ni muslimska män kan HINDRA kvinnor från att känna kåthet genom att skuldbelägga dom?
    kanske det niqaben är till för, täcker man över näsan med tyg så kan man ju känna dofter mindre bra. *funderar*
  • Advokat Camilla

Jag har flera arabiska tjej kompisar och dom som är förtryckta hemma blir desto vildare när inte pappa eller bröderna ser dom. Min egyptiska kompis samira är helt vild ute på stan men from som ett lamm hemma. Hon har till och med två garderober, när hon går hemifrån så är det långa säckiga byxor och birkenstock som gäller sen byter hon till kort kort kjol och höga klackar! Förståelse och öppenhet skulle förhindra detta samt en öppen dialog om känslor, kärlek och sex

Leve mångfalden

• oOHalalOo

Alltså jag vet inte vad det är som försigår här. Kan det vara så att det handlar om olika innebörd av orden 'kåt' och 'attraktion'? För mig betyder kåt att man vill ha sex med den annan person, medan attraktion innebär att man kan tycka att en person är tilldragande, i sitt sätt, utseende, handlingar osv?

Så att känna sig kåt på någon annan än den man är gift med, borde ge signalen om att man inte är tillfredsställd där man befinner sig?

Medan att känna attraktion inte har med den saken att göra alls?

• Beautifully Human

Advokat Camilla skrev 2009-09-22 11:08:53 följande:

Jag har flera arabiska tjej kompisar och dom som är förtryckta hemma blir desto vildare när inte pappa eller bröderna ser dom. Min egyptiska kompis samira är helt vild ute på stan men from som ett lamm hemma. Hon har till och med två garderober, när hon går hemifrån så är det långa säckiga byxor och birkenstock som gäller sen byter hon till kort kort kjol och höga klackar! Förståelse och öppenhet skulle förhindra detta samt en öppen dialog om känslor, kärlek och sexLeve mångfalden
    Men alla araber är ju inte muslimer.
    Den största delen av min bekantskapskrets är muslimer, men endast en av dem är arab.
    Sedan känner jag inte en enda muslim som skulle gå ut i kort kort kjol...
Svar på tråden Ramadhan