• The straight way

Ramadhan

Assalamu alaikum

I morgon är det första Ramadhan, må Allah acceptera eran fasta och dyrkan.

Här kan vi ägna oss åt frågor som berör denna välsignade månad från rättsliga frågor till snack om mat och hälsa.

Ramdhan Mubarak!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-24 12:41
    www.islamonline.net/english/ram2002/index.shtml

• Svar på tråden Ramadhan
  • The straight way
    Henom skrev 2009-09-23 17:11:41 följande:
    The straight way skrev 2009-09-23 16:50:59 följande: Nej, det har du inte. Du snackar bara runt ämnet.
    Jo det har jag, kolla bara lite extra så hittar du den.
  • The straight way
    Henom skrev 2009-09-23 17:14:11 följande:
    The straight way skrev 2009-09-23 16:51:28 följande: Nej, vi lever i samma värld. Och i denna världen är det inte generellt så att kvinnor är mer känslosamma än män. Lev lite och titta upp från islamtexterna. Om det stod i Koranen att jorden är platt, skulle du inbilskt hävda det då också?
    Nope att vi lever i samma värld innebär inte att allt våra verkligheter är detsamma. Ja kvinnor enligt profeten är känsligare än mannen. Jo jag lever och märker dagligen att han hade rätt. I koranen står det att jorden är äggformad så platt är den inte ifall så trodde dina förfäder utifrån vad kyrkan ansåg.
  • Henom

The straight way skrev 2009-09-23 17:16:32 följande:

För det första vet du inte ett skit om vad gudsfruktig betyder.
    Ojdå, varför nu inte detta då?
  • Henom

Så svara mig, vad är det för fel i frågan?
    Frågan är fel eftersom den endast syftar till att sätta din muslimska syster på plats och höja dig själv. Mycket fult.
  • Henom

The straight way skrev 2009-09-23 17:16:53 följande:

Jo det har jag, kolla bara lite extra så hittar du den.
    Jag har läst igenom allt som skrivits, och nej du har inte svarat.
  • Henom

The straight way skrev 2009-09-23 17:19:02 följande:

Nope att vi lever i samma värld innebär inte att allt våra verkligheter är detsamma. Ja kvinnor enligt profeten är känsligare än mannen. Jo jag lever och märker dagligen att han hade rätt. I koranen står det att jorden är äggformad så platt är den inte ifall så trodde dina förfäder utifrån vad kyrkan ansåg.
    "Enligt profeten"... fuck profeten.
    Om du använder eget sunt förnuft så måste även du tillstå att du inte kan generalisera så grovt att kvinnor per definition är känsligare än män. Det är så dumt att klockorna stannar. Tänk lite själv karl!
  • The straight way
    Henom skrev 2009-09-23 17:23:33 följande:
    The straight way skrev 2009-09-23 17:16:32 följande: Ojdå, varför nu inte detta då?
    För du vet helt enkelt inte vad det är.
  • oOHalalOo

Henom

''Nej, vi lever i samma värld. Och i denna världen är det inte generellt så att kvinnor är mer känslosamma än män. ''

Vad är egentligen känslor då? För mig är en klar vink om att när man får höra något som är ytterst tragiskt så brister oftast kvinnor ut i gråt medan männen inte gör det. Är inte känslosamhet just att kunna och våga visa det rakt ut?

Sen det här med samma värld. Jag har en klok väninna, ja har flera, men hon sa något klokt en gång då det uppdagades att ett av hennes barn hade autism. Allt ställdes på sin spets, världen vändes upp och ner och hon sa det kändes som att börja om sitt liv från början på sätt och vis. Men poängen jag vill komma till är orden, det är samma värld som tidigare men det är som att ha gått ut genom en dörr och nu ha kommit in i den från en annan dörr. Man ser allting på ett annorlunda sätt. Den känslan känner jag väl igen som hittat tron.
    Ok vet det inte hörde till ämnet direkt och är OT, men det var ändå på sin plats att skriva det.

• oOHalalOo
    Henom skrev 2009-09-23 17:24:59 följande:
    Frågan är fel eftersom den endast syftar till att sätta din muslimska syster på plats och höja dig själv. Mycket fult.
    Jag ser bara en fråga som ställs. Jag tror du missar nåt här. Det är inte förbjudet för muslimer att diskutera sinsemellan, att diskutera innebär att ställa frågor för att få svar.
  • oOHalalOo
    Henom skrev 2009-09-23 17:27:29 följande:
    The straight way skrev 2009-09-23 17:19:02 följande:
    "Enligt profeten"... fuck profeten. Om du använder eget sunt förnuft så måste även du tillstå att du inte kan generalisera så grovt att kvinnor per definition är känsligare än män. Det är så dumt att klockorna stannar. Tänk lite själv karl!
    OM du vill diskutera med mig framöver så vårda ditt språk, dvs lämna förolämpningar på din egen bakgård. Klarar du inte av det så behöver du inte vända dig med inlägg till mig framöver.
Svar på tråden Ramadhan