• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Prisssan

Trollis: åh vad det är jobbigt att känna sig så. Jag känner mig också låg, speciellt nu när det är op i dagarna plus att jag suttit ensam här med mina tankar i tre dagar.
    C jobbar och Roxy är i skolan och så jobbar jag hela em plus kväll. När jag kommer hem så sover gummis och C måste llägga sig. Så tråkigt.
    Och då sitter jag ensam vid datorn ett par timmar innan jag kan sova. Ibland tänker man bara för mkt.

Nästa mens är det ju dags för mig och pergo också.

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-09-18 09:15:29 följande:
    Morning..morning.. idag händer inte mkt. Ska slappa här till tolv och sen jobbar jag till 21. Sen ska jag förföra min man eftersom vi nog inte kan ha sex på ett tag senFunderar på svart genomskinligt nattlinne och stayups... funkar det tror ni
    Låter riktigt Nice det där!! de kan han då inte säga nej till!
  • Mammiztill2
    Trollmor skrev 2009-09-18 10:22:16 följande:
    Känner mig riktigt låg idag Redan innan ÄL. Hoppas det är biverkningar bara o inte förändrat allmäntillståndRoat mig med att kolla vilka biverkningar som matchar mitt mående...PergoSömnlöshet, viktökning, trötthet, håravfall, depression, humörsvängningar. ZidovalOnormala flytningar, hudklåda, bullrig mage/väderspänningar/gaser, irritationskänsla, sömnsvårigheter, depression, trötthet.Måste nog skriva ut o visa min man. Så kanske han har förståelse och står ut med mig... Stackarn
    Pergo gör mig extra hungrig, sen precis innan Äl börjar magen svälla upp och fortsätta så fram till mens. och även de gånger ja vart gravid, men hur ja kunde skilja på graviditet eller inte har jag mina egna signaler o tecken på.

Så med ökad hunger, tja viktuppgång som följd.

kramar
  • Cybele

Bara lite kort eftersom jag borde ha gått och lagt mig för längesen!
    Jag har fastnat på Maffia Wars på facebook och det har ätit upp all min FL-tid och har nu försökt läsa ikapp.

Jag håller tummarna för Jeskans andra if försök, Cellis op, Trollis mediciner och höstflickas eskimåer! (hoppas att jag inte glömde någon, jag är riktigt trött och måste skynda mig i säng)

Mammiz, om jag förstod rätt så kontaktar du inte alltid läkaren när din dotter inte mår bra, stämmer det? Om det är så, skulle jag vilja ge dig mod till att stå på dig lite mer, det är du som är expert på din dotter och i hela världen är det du som mest och bäst värnar om hennes välbefinnande. Läkare är bara människor, gör fel ibland och vet inte allt. Ok att det kanske står något i journalen om att du ofta kommer dit, men om du har ett barn som inte mår bra finns det inget alternativ! *kram*

Kramar till er andra med! Jag har just passerat äl och inbillar mig mina bröst är ömma - fast de har de varit de senaste 3-4 cyklerna så jag intalar mig att det inte är något även om jag samtidigt hoppas hur mycket som helst - det låter inte så logiskt, men ni vet precis hur det!

God natt!

• Prisssan

Tack cybele! Kram på dig med Hoppas på dig inför bim nu då?

Mammiztill2 skrev 2009-09-18 17:00:27 följande:
    Låter riktigt Nice det där!! de kan han då inte säga nej till!
    Visst eller hur..inte för att han säger nej annars men ändå Kul att göra lite extra ibland.
  • Höst flickan

usch, blir så less på fl..kronglar så j*vla ofta{#lang_emotions_yell}

ja ja..får börja om mitt inlägg...

cillisen stoort lycka till på operation!bra ide att liva upp sexlivet, jag köpte Largin-plex häromdagen till oss båda ska vara bra för äggkvaliten , lusten och blodflödet i livmodern.

Cybele tack och hoppas du får ett + nu{#lang_emotions_flower}

Vilket underbart väder vi har ska ta en härlig höstprommis senare i dag.

KRAM

• Trollmor

Cybele: Tack
    Jag har inte satt mig in i varken Mafia wars eller den där farmen grejen på FB, tur det annars hade jag väl oxå fastnat... Håller tummarna för er nu

Höst: Vad är Largin-plex. Berätta mer Jag är ju naturläkemedeloman

• Prisssan

Såå nu är denna dag nästan slut och snart dags för op. Imorgon ska jag prata länge och nog med fritids- Roxy ska vara där hela dagen, sa jag det?
    Fröken tyckte inte att vi skulle låta henne vara hemma en dag från skolan och C vägrar stanna hemma med henne så skolan tyckte att hon kan få vara på fritids.

Bara vi hinner till 18 30 innan fritids stänger, när var du hemma igen Mammis och när skulle du vara där?
    Mamma ska hämta gummis i nödfall. Om jag inte kommit ut till fem så får C ringa mamma så att hon hämtar gummis när hon slutar kl 18.
    Farmor kan inte ta Roxy då hon är väldigt sjuk och går på strålbehandling, vi vill inte lämpa över ansvaret på henne en hel dag när vi är så långt borta.

Jag är fruktansvärt nervös över att vara så långt borta från gummis och såklart är jag helt onåbar, klart C fixar allt och åker hem om något skulle hända henne<.-<9 <men jag har lite kotrollbehov... hade mått bäst av att veta att mina älsklingar var tryggt hemma och väntade på mig
    Han vägrar- min plats är vid din sida, säger han och tycker bara att allt handlar om mitt kontrollbehov... han får ju ändå inte vara med innan, under och efter op.

• Lalie

Åh, hoppas att det går bra. Jag förstår precis hur du känner med dottern, det är en av anledningarna till att jag känner mig osäker inför IVF, eftersom vi har så långt till närmaste klinik, så måste vi lämna bort sonen så mycket.

Stor kram inför operationen!

Svar på tråden Syskonlängtan 4