• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Prisssan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-21 09:42:25 följande:
    Har fått tag på de på kir. idag. Så jag lär få glömma något ivf försök på flera veckor fram över.. denna jevla väntan
    Jävla väntan ja..vi kommer nog inte kunna göra ivf förrän tidigast i sommar, eftersom vi bestämde att lägga alla pengarna på gummis.
    ♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-09-21 09:44:52 följande:
    Jävla väntan ja..vi kommer nog inte kunna göra ivf förrän tidigast i sommar, eftersom vi bestämde att lägga alla pengarna på gummis.
    ska in på en ny avancerad röntg. u-sökning. Sen ska jag bli kallad till läkare för att prata lite om och kring en ev op..
    så då de är väl kanske inte så bra inom mig ändå
  • Prisssan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-21 09:56:07 följande:
    ska in på en ny avancerad röntg. u-sökning. Sen ska jag bli kallad till läkare för att prata lite om och kring en ev op.. så då de är väl kanske inte så bra inom mig ändå
    Jobbigt att du har så mkt problem Dum fråga...(vet inte ens om jag vågar ställa den) ni har inte funderat på att lägga syskonplanerna på is och koncentrera er på dig?

Hoppas du inte tar illa upp..jag förstår såklart varför ni inte vill det. Tänkte bara på hur din man tar allt, C hade nog velat lägga alla krafter på mig istället för ett barn till.
  • Prisssan
    Cybele skrev 2009-09-21 10:00:49 följande:
    Cellisen - håller tummarna!
    Op går säkert bra. Jag menar vad kan gå fel? Går det inte med titthål så gör de väl bara ett litet snitt. Bör inte ta så mkt längre tid.
  • Mammiztill2
    Prisssan skrev 2009-09-21 09:59:38 följande:
    Jobbigt att du har så mkt problem Dum fråga...(vet inte ens om jag vågar ställa den) ni har inte funderat på att lägga syskonplanerna på is och koncentrera er på dig?Hoppas du inte tar illa upp..jag förstår såklart varför ni inte vill det. Tänkte bara på hur din man tar allt, C hade nog velat lägga alla krafter på mig istället för ett barn till.
    Vi får lägga planerna på is. Man måste få reda på hur tumören är..
    jag vill ha något fint att tänka på. Men även hur mkt vill än vill göra ett ivf så kommer ingen tillåta mig/oss göra ivf för ens man vet vart man landar..

Ngt opassande som min man nog inte tänkte sig för i helgen var då vi var på en loppis, fanns där en gamal kista,
    och han sa, Den här kanske vi skulle ta o köpa, sa ngt att lägga mig där i.. ja blockerade vad han sa, och sa bara -ja men de passar ju jätte bra nu då jag har tumör. Han var ledsen och hade inte tänkt så, och inte på något elakt sätt. men allt blev så fel.

idag i telen då jag rngde han o berättade vad som väntade mig nu, så sa han bara : de var då f*n o verkade så ledsen i tele.
  • Höst flickan

mammzi usch vad jobbigt, ja...man grejar itne alla olika skämt el tillfällen alls längre
    Tråkigt att man förändras så

• Prisssan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-21 10:21:26 följande:
    Vi får lägga planerna på is. Man måste få reda på hur tumören är.. jag vill ha något fint att tänka på. Men även hur mkt vill än vill göra ett ivf så kommer ingen tillåta mig/oss göra ivf för ens man vet vart man landar.. Ngt opassande som min man nog inte tänkte sig för i helgen var då vi var på en loppis, fanns där en gamal kista, och han sa, Den här kanske vi skulle ta o köpa, sa ngt att lägga mig där i.. ja blockerade vad han sa, och sa bara -ja men de passar ju jätte bra nu då jag har tumör. Han var ledsen och hade inte tänkt så, och inte på något elakt sätt. men allt blev så fel. idag i telen då jag rngde han o berättade vad som väntade mig nu, så sa han bara : de var då f*n o verkade så ledsen i tele.
    Usch Hoppas att jag inte gjorde dig för ledsen mes min fråga Menade absolut inget illa. Din man var ju lite klumpig där men det var säkert ett försök att lätta upp stämningen.
    Tror du inte det?
  • Mammiztill2

Nej ja vet att han inte menade något illa, ja är ju lika dum som säger så tillbaka, för då inser han liksom jag att vi ska/ måste tänka positivt.

men emellan åt och tiden jag får vänta, irritationen att inte få KLARA och tydliga svar fr sjukvården.
    men nu har jag iaf ringt och fått reda på att de kommer gå vidare, så de bokade inte bara en tele tid.
    Men tyvärr kommer de ta minst 2 veckor innan ja får komma dit, sa hon då de har minst 2 veckors framförhållning, då tiderna är uppbokade iom de har möte varje fredag med nya pat.

Men får jag vara kvar hos er, trots att jag inte kan bli gravid av mig själv, och fast jag inte får göra ivf nu.. livet är så tomt & ensamt.

• Prisssan
    Mammiztill2 skrev 2009-09-21 10:53:10 följande:
    Nej ja vet att han inte menade något illa, ja är ju lika dum som säger så tillbaka, för då inser han liksom jag att vi ska/ måste tänka positivt. men emellan åt och tiden jag får vänta, irritationen att inte få KLARA och tydliga svar fr sjukvården. men nu har jag iaf ringt och fått reda på att de kommer gå vidare, så de bokade inte bara en tele tid. Men tyvärr kommer de ta minst 2 veckor innan ja får komma dit, sa hon då de har minst 2 veckors framförhållning, då tiderna är uppbokade iom de har möte varje fredag med nya pat. Men får jag vara kvar hos er, trots att jag inte kan bli gravid av mig själv, och fast jag inte får göra ivf nu.. livet är så tomt & ensamt.
    Jag fattar inte, hur kan de låta dig vänta så om du har en tumör? Tänk om liksom...
Svar på tråden Syskonlängtan 4