• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Konvaljen

Cybele och Höstflickan: grattis till graviditeterna, vad härligt att det har lyckats!

Mammiz81: ni har ju en mycket längre historia bakom er än oss, hur går ni vidare nu då ni inte kan bli gravida på egen hand? Jag ska börja äta Pergo och blir nyfiken på det du skriver, var det tabletterna som gjorde att du fick ont vid sex?
    Känner igen det där med att ha mycket sex, eftersom jag inte haft koll på min ägglossning och stickorna inte alltid har visat så har vi kört varannan dag, sedan varje dag vid ÄL och man är ju inte så sugen mot slutet direkt...

• Prisssan

Hej..

Xyra: Vi har försökt nu i fem år. Dottern kom helt oplanerat. Vi sökte hjälp efter lite mer än två år och fick då reda på att mannen har spermier som inte simmar alls bra.
    Och nu detta år fick jag ett mf, därefter upptäcker de en cysta som växt rätt mkt.

Det op de bort nu för två veckor sen. Nu vill gyn att jag avvaktar några månader med att bli gravid- fast så sa han inte när jag var där. Och eftersom jag blev spolad också, så vill man ju köra på och bli gravid!

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Lalie

Vad skönt att den var godartad, Cellisen. Hade jag vart du hade jag kört på, bäst att smida medans alla förutsättningar är på topp, liksom.

Xyra, vi passerade treårsstrecket nu i september, och har en son som blev till direkt. Utredningen av oss visade inga alls fel. Har provat pergo men den gav mig cystor, och insemination. Där är vi nu. Vi orkade inte mer med sex på bestämda tider. Det var det eller skilja oss, typ. Så vi försöker fast utan press, och försöker att äta bra, mycket tillskott och sånt.

• Trollmor

Höst: Vad har du för TSH? Vad sa kliniken? Har du haft högt länge?

Cybele: Blir Gran Canaria tror jag... Hur var det med din kost nu igen? Ska börja äta som dig fast räkna points oxå kanske...

Xyra: En dotter på 3 år som blev till utan problem. Försökt aktivt i 2 år. Utredning visade allt ok förutom lite högt TSH som nu varit bra i 6 månader. Ska börja på 5:de o sista Pergo kuren nu. Sen vet jag inte vad som händer. IVF planer, men när vet vi inte...

• Mammiztill2
    Konvaljen skrev 2009-10-06 13:13:21 följande:
    Cybele och Höstflickan: grattis till graviditeterna, vad härligt att det har lyckats!Mammiz81: ni har ju en mycket längre historia bakom er än oss, hur går ni vidare nu då ni inte kan bli gravida på egen hand? Jag ska börja äta Pergo och blir nyfiken på det du skriver, var det tabletterna som gjorde att du fick ont vid sex?Känner igen det där med att ha mycket sex, eftersom jag inte haft koll på min ägglossning och stickorna inte alltid har visat så har vi kört varannan dag, sedan varje dag vid ÄL och man är ju inte så sugen mot slutet direkt...
    Ja det är pergon som förstorar äggstockarna och pergon "pressar" fram ägg, stimulerar sin egna äl.

Jag blev mer torrare i slemhinna av att äta pergo, men glidmedel ska man ju inte ha.
    Sen innan man lärt sig hur kroppen kan beteé sig, med syptom, så de tog många månader innan man fattade att mina ömma b-vårter, uppsvälld buk, små illamående, ökad hunger var en del av biverkningana.

Vi får bekosta på oss IVF om vi ska kunna få möjligheten till att försöka komma i närheten om möjligheten att kunna få ett syskon.
    de tog bort sista äggledaren i juni månad då den var förstörd, total stop efter sista X.et jag hade i november

Hur många dagar är din cykel på??
    För att köra varannan dag efter mensen slutat och varje dag då man "tror" att äl kan vara, kan göra så att OM din sambo tex inte ha helt perfekta, tillräckligt många - hmm säger man så?! att de kan i vissa fall dra ner chansen att bli gravida då man har sex för mkt.

Eller säger någon emot?!
  • Prisssan

Mammiz: Nope, säger inte emot. Vi "får" inte ha sex för ofta till vår stora förtret...

Xyra: Glömde säga att vår dotter är åtta (fredag ) så vi får ju verkligen frågor om när det är dags för syskon.

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Trollmor

Cellisen: Åh är du vaken Heeeej!

*dricker kaffe o undrar varför jag inte kan sova vidare när jag får*

• Cybele

En till som inte sower - Freya waknade 3,30 (engelsk tid!) och kröp ner i sängen hos oss, tywärr kunde jag inte somna om. Har ätit jordgubbskräm och tittat tw! Wad hittade ni på (utöwer kaffedrickning)?

Om någon frågar säger jag oftast bara kort att barn kommer inte bara för att man beställer dem - och sen byter wi samtalsämne. Har aldrig hänt att jag fått följdfrågor, wilket är skönt!

• Höst flickan

jag har tsh värde på 3,38..normalt är mellan 1-4 typ..
    MEN...tydligen när man gör ivf rekomenderas att ha ett värde på 1....
    är lite irriterad över att itne det tas på allvar från alla kliniker, men men..
    har nu fått betala 600 till för att få det uppkollat, skulle lätt kunna tänka mig att betala några 1000 kr till på ivf starten bara för att veta att dom tar alla tester..men men.
    Tror inte jag har något problem faktiskt..men man vill ju ta det säkra före det osäkra.
    Mysigt at tåka utomlans trollis

vilka morrgon pigga tjejer *kram*

KRAM

• Konvaljen

Mammiz: vilken historia ni har haft och vilken pärs att ta bort äggledare. Jag ställer ytterligare fråga till dig, varför ska man inte ha glidmedel? Shit, det är nästan en nödvändighet för mig, men har alltid varit det.

Läkaren jag träffat, på en privatklinik där vi bor, sa att det är väldigt vanligt att första barnet blir till direkt men att det senare är svårt med andra. Det kändes skönt att höra men samtidigt märkligt, på alla frågor man får känns inte inte direkt så vanligt. Därför är det skönt att hitta till sådana här trådar, där det finns fler i samma sits.

Svar på tråden Syskonlängtan 4