Konvaljen skrev 2009-10-06 13:13:21 följande:
Cybele och Höstflickan: grattis till graviditeterna, vad härligt att det har lyckats!Mammiz81: ni har ju en mycket längre historia bakom er än oss, hur går ni vidare nu då ni inte kan bli gravida på egen hand? Jag ska börja äta Pergo och blir nyfiken på det du skriver, var det tabletterna som gjorde att du fick ont vid sex?Känner igen det där med att ha mycket sex, eftersom jag inte haft koll på min ägglossning och stickorna inte alltid har visat så har vi kört varannan dag, sedan varje dag vid ÄL och man är ju inte så sugen mot slutet direkt...
Ja det är pergon som förstorar äggstockarna och pergon "pressar" fram ägg, stimulerar sin egna äl.
Jag blev mer torrare i slemhinna av att äta pergo, men glidmedel ska man ju inte ha.
Sen innan man lärt sig hur kroppen kan beteé sig, med syptom, så de tog många månader innan man fattade att mina ömma b-vårter, uppsvälld buk, små illamående, ökad hunger var en del av biverkningana.
Vi får bekosta på oss IVF om vi ska kunna få möjligheten till att försöka komma i närheten om möjligheten att kunna få ett syskon.
de tog bort sista äggledaren i juni månad då den var förstörd, total stop efter sista
X.et jag hade i november
Hur många dagar är din cykel på??
För att köra varannan dag efter mensen slutat och varje dag då man "tror" att äl kan vara, kan göra så att OM din sambo tex inte ha helt perfekta, tillräckligt många - hmm säger man så?! att de kan i vissa fall dra ner chansen att bli gravida då man har sex för mkt.
Eller säger någon emot?!