• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Cybele

Mammiz - så skönt att höra att din läkare och gyn bryr sig så mycket att de ringer!! Det är guld värt :)

Cellisen - en av mina kompisar sa att hon hoppades att vaccinet inte skulle vara färdigt innan hon och hennes familj fick influensan så att hon slapp ta beslut. Det hade varit skönt!

Lalie - nu har du besvarat en av de frågor jag gått omkring och grunnat på, för jag var inte säker på om någon av oss hade en pojk, annars är det väl mest flickor? Förstår om du känner dig trött! Jag hajar inte att jag kunde vara vaken med Freya varje natt i sex månader utan att bli helt kass i huvudet, nu klarar jag inte två nätter på raken!

Höstis - hur gick det med tsh-värdet? Jag blev lite illamående före lunch (som det var med Freya) så jag hoppas att det är ett gott tecken, även om jag inte gillar att må dåligt. I våras blev jag aldrig illamående.

Förresten, jag undrar också över de namn ni valt till er själva? Jag ville ha något som inte kunde härledas till mig och så hittade jag Cybele som är en fertilitetsgudinna i grekisk mytologi (Frejas motsvarighet alltså!) på nätet medan jag funderade på vilket namn jag skulle ta.

• Åttan
    Cybele skrev 2009-10-08 18:08:40 följande:
    Mammiz - så skönt att höra att din läkare och gyn bryr sig så mycket att de ringer!! Det är guld värt :) Cellisen - en av mina kompisar sa att hon hoppades att vaccinet inte skulle vara färdigt innan hon och hennes familj fick influensan så att hon slapp ta beslut. Det hade varit skönt!Lalie - nu har du besvarat en av de frågor jag gått omkring och grunnat på, för jag var inte säker på om någon av oss hade en pojk, annars är det väl mest flickor? Förstår om du känner dig trött! Jag hajar inte att jag kunde vara vaken med Freya varje natt i sex månader utan att bli helt kass i huvudet, nu klarar jag inte två nätter på raken!Höstis - hur gick det med tsh-värdet? Jag blev lite illamående före lunch (som det var med Freya) så jag hoppas att det är ett gott tecken, även om jag inte gillar att må dåligt. I våras blev jag aldrig illamående. Förresten, jag undrar också över de namn ni valt till er själva? Jag ville ha något som inte kunde härledas till mig och så hittade jag Cybele som är en fertilitetsgudinna i grekisk mytologi (Frejas motsvarighet alltså!) på nätet medan jag funderade på vilket namn jag skulle ta.
    jag har jeskan just för att det är ett smeknamn som har följt med mig väldigt väldigt länge...
    Snart ska vår sista eskimå få komma in i värmen..
  • Prisssan

Jeskan: Ja, det var skönt att det var över och Cybele, jag hoppades på samma sak!

Jag heter Cellisen för att någon elaking (som inte ens heter i närheten av det) har snott Cella. Cella kallas jag för av allt och alla.
    Smeknamn av mitt namn.. och Cellis var också upptaget så det fick bli Cellisen.

Kanske borde tagit Cellan istället?

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Prisssan

Nu blev jag sugen på att byta *Tänker*

• Cybele

Jeskan - vem var det som kom på det? Är det relaterat till ditt namn? Förresten när skall din sista eskimå in i värmen?

Cella låter jättefint!! Såg någon idag som tagit namnet "m a r i e" - du skulle kanske gjort det :)

• Prisssan

Cybele: Ja det var ju smart
    De flesta kallar mig Cella fast jag heter Cellisen här. Mitt namn är ju både väldigt ovanligt och svårt att uttala för de flesta så då blir Cella en smart lösning.

Men  nu har jag ändå vant mig vid cellisen. Det där med cybele var jättesmart..passande..du vet vad jag menar

• Åttan
    Cybele skrev 2009-10-08 18:27:17 följande:
    Jeskan - vem var det som kom på det? Är det relaterat till ditt namn? Förresten när skall din sista eskimå in i värmen?Cella låter jättefint!! Såg någon idag som tagit namnet "m a r i e" - du skulle kanske gjort det :)
    det var min bästa kompis föräldrar som kom på det, jag heter Jessica och så gör även deras äldsta dotter så då blev det att jag fick heter Jeskan så vi visste vem dem ropade på å menade..

Den lilla eskimån ska få flytta troligtvis i början på V43.. beroende på när jag får utslag på älstickorna.. {#lang_emotions_flower}
  • Cybele

Jeskan - om två veckor? (här används inte veckonummer, nä man måste säga typ "skall vi boka in det för veckan som börjar med 12 oktober"?

• Åttan
    Cybele skrev 2009-10-08 19:01:20 följande:
    Jeskan - om två veckor? (här används inte veckonummer, nä man måste säga typ "skall vi boka in det för veckan som börjar med 12 oktober"?
    haha.. ja..  borde få ägglossning runt den 17.. så veckan som börjar med den 19 oktober..
Svar på tråden Syskonlängtan 4