• Prisssan

Syskonlängtan 4

Här finns vi, som har ett barn men svårt att bli gravida med tvåan.

Nu kämpar vi vidare!

(Vi är lite småbitchiga,
     så har du bara försökt i några månader så passar du inte in här. 

Så det är faktiskt på egen risk...

Denna tråd ligger i svårt att få barn forumet, normaltiden för att bli gravid är upp till ett år.

Först efter det, så får man komma och börja med utredning.)

Jeskan är vår lilla maskot
    Hon längtar nämligen efter sitt första barn, inte syskon som vi andra
    Life is a fucking bitch...
  • Svar på tråden Syskonlängtan 4
  • Prisssan

Åh säg åt mig att sluta läsa om svininfl. jag får sådan ångest eftersom jag har skickat in lappen och tackat nej till vaccin åt min lilla flicka

♥Kärlek, fnitter och annat rosa fluffigt trams♥
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-10-09 09:35:45 följande:
    sluta läs!! jag har itne läst något.
    Tack
    Jag menar har man bestämt sig så har man...eller?
  • Höst flickan
    Prisssan skrev 2009-10-09 09:38:35 följande:
    Tack Jag menar har man bestämt sig så har man...eller?
    he he...fråga inte veliga mig please....*ler*
  • Prisssan
    Höst flickan skrev 2009-10-09 09:42:39 följande:
    he he...fråga inte veliga mig please....*ler*
    Nej, jag har bestämt mig och det är klart att det kommer att gå bra.
  • Cybele

Cella - jag hade nog gjort precis likadant som du. I slutändan är det väl ändå så att det är mycket ångest över ett beslut som när det väl kommer till kritan för de flesta av oss inte är så viktigt: vaccinet kommer nog i stor sett vara ofarligt och de flesta kommer drabbas av en mild variant. Vi skulle normalt sett inte bli erbjudna vaccinet, men eftersom jag fortfarande är gravid (hurra! ta i trä!) så kommer jag nog bli det. Jag hade hellre tagit vaccin innan graviditet, nu har jag ingen aning om hur jag skall göra. Min man har stor sannolikhet att drabbas eftersom han pendlar med tåg varje dag, helst skulle jag vilja att han tog vaccinet! :) Höstis - hur tänker du?

• Lalie

Cellis, det är klart att du alltid kan ändra dig!

Jag velar hur mycket som helst också. Väger argument för och mot. Jag jobbar ju i en utsatt miljö med ca 600 personer som möts varje dag, och sonen kan bli smittad på dagis. Samtidigt är jag livrädd för ev biverkningar, eftersom vaccinet inte har hunnit testas så mycket än.

• Prisssan

Cybele: Min syster sa att man inte får ta vaccinet i början av grav- för säkerhetsskull då allt utvecklas då, endast i tredje trimestern tror jag att det var. Min syster ska inte ta det då vaccinet inte alls är forskat på gravida.

Jag tror vi klarar oss utan vaccin, börjar man ta det så tror jag man tar det var år av ren rädsla och det tror inte jag är bra.
    Så jag är nöjd med mitt beslut, hade bara lite ångets över det imorse

Har varit i satn och köpt present till gummis från min mamma, hon hade inte tid själv{#lang_emotions_yell} Nåja nu får hon betala för det

• Åttan

cellisen--> tyvärr så kan jag inget om pergo.. hoppas att du kommer fram till nått bra beslut.. kan inte ringa å fråga någon?

Ett stort GRATTIS till Roxy {#lang_emotions_cheers}

Snart ska vår sista eskimå få komma in i värmen..
  • Åttan
    Prisssan skrev 2009-10-08 22:41:28 följande:
    Låt honom sedan klä av dig naken Kan behålla stay upsen på Natti natti Trollis.Jag har förresten köpt en laptop, önskat mig det jääätelänge! Kommer på tisdag
    Ja... så kanske man skulle göra då.. värt å pröva iallafall..
    Snart ska vår sista eskimå få komma in i värmen..
Svar på tråden Syskonlängtan 4