• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 20:52:00 följande:
    kanske om du hade upplevt rännande tjatiga ungar som frågar 1000 onödiga frågor utan att föräldern säger till och du tvingas svara på en massa frågor från ett barn som inte ens är ditt att ha tålamod med,då hade nog även du tyckt att en dask på handen vore lämpligt,lagtext eller ej...
    Fast, varför tar du då inte ut detta på föräldern som inte säger till sitt barn!?
    Sen, du menar på fullt allvar att envisa, frågvisa barn helt plötsligt ska ha en smäll på handen!? Hur skulle du ge denna smällen rent praktiskt...jaga ikapp dem, för att sedan slå till?
    Säga åt dem att lägga upp ena handen på bordet, så du kan slå dem!?
    Hur??
  • majess
    Maggis skrev 2009-10-05 20:55:24 följande:
    Nej, jag tycker inte att en dask på handen är lämplig. Oavsett situation. Varför är det så svårt att förstå att det finns människor som inte tycker att våld är en lösning? Tror du min vardag är helt fri från krav eller situationer där tålamodet prövas hårt? Jag vet precis var min gräns går.
    visst ok.Men det finns faktiskt ungar som är oerhört påfrestande att ha o göra med!och det är ju så att det oftast är deras föräldrar som sitter o flinar lite lamt o säger att han el hon har en liten period just nu,hi hi skrattar bort det och låter ungen fortsätta pilla sig i näsan för att sedan ta ex DITT glas o dricka ur medans mamman sitter där o ler lite fåningt o ger en tvärdum kommentar typ:nej men olle då!så får man väl inte göra...hihi goa du mammas lilla skrutt....dessa ungar spyr jag åt,FAST jag vet att det är deras föräldrars fel.men jag har sagt det innan i denna tråden,om en hund skiter på din gräsmatta och morrar åt dina barn då tycker du inte om den hunden fastän du vet att det är ägarnas fel att den är som den är....det hjälper iaf inte ,du gillar inte hunden bättre för det!
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 21:00:12 följande:
    visst ok.Men det finns faktiskt ungar som är oerhört påfrestande att ha o göra med!och det är ju så att det oftast är deras föräldrar som sitter o flinar lite lamt o säger att han el hon har en liten period just nu,hi hi skrattar bort det och låter ungen fortsätta pilla sig i näsan för att sedan ta ex DITT glas o dricka ur medans mamman sitter där o ler lite fåningt o ger en tvärdum kommentar typ:nej men olle då!så får man väl inte göra...hihi goa du mammas lilla skrutt....dessa ungar spyr jag åt,FAST jag vet att det är deras föräldrars fel.men jag har sagt det innan i denna tråden,om en hund skiter på din gräsmatta och morrar åt dina barn då tycker du inte om den hunden fastän du vet att det är ägarnas fel att den är som den är....det hjälper iaf inte ,du gillar inte hunden bättre för det!
    Träffar du många sådana barn ( läs föräldrar )?
    Jag har stor umgängeskrets och jag kan då säga att jag aldrig ngnsin stött på denna lille "olle"...finns han ens!? Eller används han, i denna debatten, som ett försök att legitimera övergrepp!?
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-10-05 21:05:03 följande:
    Träffar du många sådana barn ( läs föräldrar )? Jag har stor umgängeskrets och jag kan då säga att jag aldrig ngnsin stött på denna lille "olle"...finns han ens!? Eller används han, i denna debatten, som ett försök att legitimera övergrepp!?
    tyvärr måste jag säga att jag harväl haft otur då....tyvärr .
  • Plutteli

Alltså, varför har allt fastnat vid barn och fika? Är det bara då det skulle vara ok att slå barn eller vad?? Fattar inte alls nu...

• SaramedM
    majess skrev 2009-10-05 20:52:00 följande:
    kanske om du hade upplevt rännande tjatiga ungar som frågar 1000 onödiga frågor utan att föräldern säger till och du tvingas svara på en massa frågor från ett barn som inte ens är ditt att ha tålamod med,då hade nog även du tyckt att en dask på handen vore lämpligt,lagtext eller ej...
    Nej , aldrig, aldrig,aldrig är en dask lämplig
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-05 21:00:12 följande:
    jag har inte mött några såna barn
    Sen ska man vara väldigt medveten om att den attityd som de vuxna runt om barnet( även du när du är där) utrstålar påverkar barnets beteende enormt
    Kanske är det därför du träffar så många barn som beteer sig så och vi andra inga`?
  • majess
    Plutteli skrev 2009-10-05 21:13:15 följande:
    Alltså, varför har allt fastnat vid barn och fika? Är det bara då det skulle vara ok att slå barn eller vad?? Fattar inte alls nu...
    fika är som jag sagt innan,bara en uttrycksfas......
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-05 21:10:00 följande:
    tyvärr måste jag säga att jag harväl haft otur då....tyvärr .
    eller så får du inse att barn svarar väldigt mycket på den attityd som de vuxna de träffar utstrålar
    och en vuxen som tycker att de borde få en dask utrstrålar ingen bra attityd!
  • Plutteli
    majess skrev 2009-10-05 21:19:56 följande:
    fika är som jag sagt innan,bara en uttrycksfas......
    Ok, då är jag med igen...

Dock tycker jag det är skitsamma, en dask är ändå aldrig ok, spelar ingen roll hur jobbigt barnets beteende är!