• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • majess
    Veladis skrev 2009-10-03 21:17:32 följande:
    klart erbjudande påverkar synen på barns värde lika mycket som ngt annat.att erbjuda ngt som bara när ett sjukt beteende hos både mor o barn är väl helt uppåt väggarna!
  • Veladis
    Maggis skrev 2009-10-03 21:14:35 följande:
    Veladis;Vi är nog ganska lika där. Jag har också en tendens att höja rösten onödigt mycket om jag är stressad eller trött. Men liksom du jobbar jag på det.
    Mmm...
    Jag ryter väl saker i stil med " Näe, nu får det vara NOG!" och "Nu RÄCKER det"! när tålamodet tryter. Men, som sagt, fördömer barnet gör jag inte. Det vågar jag lova.
  • SaramedM
    majess skrev 2009-10-03 21:19:40 följande:
    klart erbjudande påverkar synen på barns värde lika mycket som ngt annat.att erbjuda ngt som bara när ett sjukt beteende hos både mor o barn är väl helt uppåt väggarna!
    Sjukt beteende? på vilket sätt?

Undrar varför HAB,BUP etc inte håller med dig om detta nu är så sjukt
  • majess
    SaramedM skrev 2009-10-03 21:19:07 följande:
    Min amning har aldrig varit något annat än i normal form!!!!! Vilket behov hos mamma skulle det fylla? Att daska är aga och att tycka att det är ok säger en del om synen på barn
    eftersom du tog upp dig själv nu så frågar jag:hur kan du anse att det är normal form att amma en 4 åring?????????
  • MalinEddie
    majess skrev 2009-10-03 21:17:45 följande:
    daska på en hand lite löst för att markera jajja är inte aga för mig.att amma sitt barn upp i 4 års åldern är det för mig för då har man i mina ögon ett maktutövande mot barnet som är invant i en negativ spiral där mammans behov går före barnets,för det är mammans ansvar att stoppa amning......så amning i sig inom normala former och barnmisshandel=nej verkligen ingen jämförelse.
    Men man kan ju inte tvinga ett barn till att amma?! Min personliga gräns är vid två år (som jag ser det idag) men jag ser absolut inte ner på mammor som ammar längre. Jag ser ingen som helst anledning till att använda fysisk uppfostran.
  • Maggis
    Veladis skrev 2009-10-03 21:19:54 följande:
    Mmm... Jag ryter väl saker i stil med " Näe, nu får det vara NOG!" och "Nu RÄCKER det"! när tålamodet tryter. Men, som sagt, fördömer barnet gör jag inte. Det vågar jag lova.
    Låter som något jag klämmer ur mig. Nu SLUTAR ni!!! är också en favorit. Men nej, inget fördömande. Det vågar jag också lova.
    //Maggis
  • majess
    SaramedM skrev 2009-10-03 21:15:40 följande:
    ja de gör hon, eller i alla fall långtidsamning med aga( och det var den snälla jämförelsen i tråden kan jag säga.....) Hon har slut på argument eftersom hon anser att vissa barn behöver ett kok stryck och övergår då till personangrepp
    nej det var du som började för dina argument tar slut om o om igen o då går du väldigt gärna till angrepp om vilka trådar jag startar osv.....vad säger det om dina argument?
  • Veladis
    majess skrev 2009-10-03 21:19:40 följande:
    Nej, där har du fel. Du har din åsikt om långtidsamning, men du kan inte jämställa din åsikt med den barnsynen som de som förespråkar aga, blind lydnad etc förespråkar.
    Att ge barnet erbjudande om att få bröstet är inte att nedvärdera, kränka eller se barnet som mindre värdefullt. Det är helt enkelt att amma. Sen får du tycka vad du vill.
  • Veladis
    Maggis skrev 2009-10-03 21:21:47 följande:
    Låter som något jag klämmer ur mig. Nu SLUTAR ni!!! är också en favorit. Men nej, inget fördömande. Det vågar jag också lova.
    Oj den glömde jag!
  • majess
    SaramedM skrev 2009-10-03 21:20:40 följande:
    Sjukt beteende? på vilket sätt? Undrar varför HAB,BUP etc inte håller med dig om detta nu är så sjukt
    hab o bup var ju precis dem som du inte ansåg dig få ngt stöd av.....hur ska du ha det?