Veladis skrev 2009-10-05 21:58:42 följande:
Majess: Du tycker alltså det är OK att ge barnen en smärtförnimmelse när de gjort ngt där du anser att barnet är så stort så att det borde veta bättre? Banala saker som att ta fel glas elelr vara sugen på en kaka. Och det anser du inte vara aga? Har du hört talas om att små barn fortfarande har svårt att styra sina impulser, även om det rent regelmässigt vet vad som är rätt och fel i ett visst läge. Sedan är det lite motsägelsefullt då du i tidigare inlägg sagt att det bara är små barn som man inte kan tala tillrätta som man daskar. Hur ska då dess barn kunna förstå när det är Ok eller inte att ta en kaka. Förstår du inte vilken makt du utövar på barn, och att du legitimerar dina handlingar på precis samma sätt som de som anser att barn föds "ofärdiga" och ska formas och piskas till lydnad för att det ska bli folk av dem? Och hur vet du att barnet inte gör om det igen? Skulle du slå hårdare då?Skulle du slå din senildementa mormor (inte avliva, det är en helt annan diskussion), utan daska? Om hon stoppade handen i kakfatet?
men en dask är ju inte en smärtförnimmelse,för det skall inte vara hårt.och hur kommer det sig att inte alla ungar kör ner näven i kakan eller tar fel glas? om barn inte kan styra sina impulser?? då kan väl inga barn det?? om barnet gör om det igen skulle jag anse att mamman skulle ta det i armen och klä på ungen o säga tyvärr nu åker vi hem för du kan ju inte uppföra dig när vi är borta.
Och en senildement tant,den skulle jag inte stå ut med en sekund! det överlämnar jag till dem som orkar med eländet!
samma med dagisfröknar,jag har jätte svårt för barn som beter sig udda,utåtagerande,skrikigt eller störande i största allmänhet,jag vet att det är skillnad till viss del på barn o barn o det är just därför jag tycker SÅDANA barn skall få en åthutning.så jag tycker ni fröknar påDET sättet gör ett jättejobb! jag hade inte stått ut en sekund! Jag erkännner:jag älskar mina barn tokgränslöst,tack o lov är de oxå goa väluppfostrade,inte för att jag skrämt dem utan för att de faktiskt inte har det i sig på sådant sätt o just därför är jag extra allergisk mot barn som inte är sådana.Jag ser ofta en koppling mellan slappa föräldrar(som givetvis inte fattar att de är slappa) och vilda stökiga barn...