• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • Veladis
    majess skrev 2009-10-05 22:50:37 följande:
    nej för att de som gjort desamma har inte sådana barn som jag det har jag ju märkt på hur de beskriver dem,den enda jag hittils hört beskriva sitt barn på ett förnuftigt sätt är leonella....och anledningen till att de är för stora är att man kan diskutera med dem 1 gång! inte försöka sig på en diskussion som ändå är en one way street med en två-treåring som ändå ger blanka fan i vilket för han ska bara HA KAKA
    Det är inte många som beskrivit sina barn och deras beteende härinne öht - så det är nog mest hitte-på från din sida. Eller något. Du kan omöjligt ha en bild av flertalets barn härinne genom att ha läst enstaka uttalanden spritt över mer än 1000 inlägg.

Varför skulle det inte gå att diskutera med en ettåring, tvååring eller treåring? Jag gör det varje dag. Jag hade en mycket givande diskussion med en 1½ åring som ville ta en liten kompis polisbil som resluterade i att han lämnade tillbaka bilen, klappade sin kompis på kinden och gick därfirån för att leta rätt på en egen bil. Helt och hållet en verbal diskussion, med enstaka gester. På förskolan daskas ingenting, vet du.
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 22:56:17 följande:
    right on the money ifall de inte kan börja med väldigt tydlig gränssättning
    Så....
    Jag måste bara hänga med här...

Om vi nu tar fikat ex...

Jag tycker att barn mycket väl kan få vara med o fika! Jag tycker också att jag har tid både för fikagäst/er och barn...

Innebär det då att jag är en mjäkförälder!? *S*
  • Veladis
    majess skrev 2009-10-05 22:56:17 följande:
    right on the money ifall de inte kan börja med väldigt tydlig gränssättning
    Och, där har vi det igen. När föräldrarna brister ska barnen daskas och skämmas. Hur logiskt och rättvist är det?
  • Plutteli
    majess skrev 2009-10-05 22:53:06 följande:
    nix inte träffat men hört på beskrivningar från deras föräldrar härinne..."vill mitt vara med o diskutera får den det ...." "om jag har folk här så får de förstå att barn stör" annars hade jag fikat på stan utan barn.......
    Och pga det har man inga som helst regler curlar sina barn och är mjäkig?
    Vilken löjlig slutsats...
  • majess
    Veladis skrev 2009-10-05 22:57:24 följande:
    Det är inte många som beskrivit sina barn och deras beteende härinne öht - så det är nog mest hitte-på från din sida. Eller något. Du kan omöjligt ha en bild av flertalets barn härinne genom att ha läst enstaka uttalanden spritt över mer än 1000 inlägg. Varför skulle det inte gå att diskutera med en ettåring, tvååring eller treåring? Jag gör det varje dag. Jag hade en mycket givande diskussion med en 1½ åring som ville ta en liten kompis polisbil som resluterade i att han lämnade tillbaka bilen, klappade sin kompis på kinden och gick därfirån för att leta rätt på en egen bil. Helt och hållet en verbal diskussion, med enstaka gester. På förskolan daskas ingenting, vet du.
    Nä visst ok inte alla ...men vissa härinne har suttit och präktigt atalat om hur just de gör istället för att "slå" sina barn och dessa beskrivningar får mig att inse att deras barn då rakt inte är som tex leoellas....försiktiga,kollar av med förälder vad som är ok eller ej....typiskt! och jag vet att det inte daskas på förskolan...däremot så ser man elaka barn där jämt som drar andra i håret eller sliter lego ur ngn stackars blyg barns hand utan att fröknarna gör mer än att snällt förmana när de istället skulle sagt att nu är det slutlekt med lego för din del ...
  • majess
    Plutteli skrev 2009-10-05 23:02:59 följande:
    Och pga det har man inga som helst regler curlar sina barn och är mjäkig?Vilken löjlig slutsats...
    nope,titta på leoellas beskrivning av sitt barn......inte direkt samma va?
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 23:03:00 följande:
    Nä visst ok inte alla ...men vissa härinne har suttit och präktigt atalat om hur just de gör istället för att "slå" sina barn och dessa beskrivningar får mig att inse att deras barn då rakt inte är som tex leoellas....försiktiga,kollar av med förälder vad som är ok eller ej....typiskt! och jag vet att det inte daskas på förskolan...däremot så ser man elaka barn där jämt som drar andra i håret eller sliter lego ur ngn stackars blyg barns hand utan att fröknarna gör mer än att snällt förmana när de istället skulle sagt att nu är det slutlekt med lego för din del ...
    ...och din slutsats av detta...alltså det som sker på dagis är!?
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-10-05 23:00:35 följande:
    Så....Jag måste bara hänga med här...Om vi nu tar fikat ex...Jag tycker att barn mycket väl kan få vara med o fika! Jag tycker också att jag har tid både för fikagäst/er och barn...Innebär det då att jag är en mjäkförälder!? *S*
    DU har tid ja,,men din gäst som blir tvunge n att svara på 20 frågor från ditt barn????? kan du verkligen inte tänka dig att fika trots att dina barn är hemma och får fika och får avbryta men sedan kan gå iväg o leka på egen hand????
  • Veladis
    majess skrev 2009-10-05 23:03:00 följande:
    Det är väl bra att de talar om hur de har lyckats med sin uppfostran utan att behöva ta till våld? Det gör ju du också. De skryter ju gärna om dina perfekta små barn innan du i nästa mening ondgör dig över "andras ungar".

Och nej, det ser man inte "hela tiden" på förskolan.

Och du, myten om de "normala barnet" är just en myt. Barn är på olika sätt, av olika orsaker, utan att det behöver vara något fel eller att de behöver vara ouppfostrade. Vidga dina vyer lite.
  • Plutteli
    majess skrev 2009-10-05 23:04:27 följande:
    nope,titta på leoellas beskrivning av sitt barn......inte direkt samma va?
    Eh, och...så för att det ska vara ok att inte daska sina barn ska de vara vaksamma och inte våga säga pip innan de fått godkännande av föräldrarna? annars är man mjäk eller vad??

Mitt barn frågar inte om tillstånd innan hon gör saker, däremot slutar hon så fort hon får ett nej! Inte så svårt faktiskt och jag VILL inte ha ett barn som inte vågar ta för sig utan att först få godkänt, jag vill ha ett självsäkert barn som VÅGAR ta för sig av livet!