• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-10-05 23:20:53 följande:
    Sen beror det ju på vilken ålder barnet/en har! Lillan på 1,5 finns det ju inte en chans i helvetet att säga till att gå o leka själv...
    nej visst inte det fattar jag med men man kan ju stoppa en bulle i munnen...he he,då slår man ju två flugor i en smäll ha ha ha de får va med o fika oxå!!!
  • majess
    Plutteli skrev 2009-10-05 23:27:07 följande:
    Aha, så då har jag en bra uppfostran ändå då För min dotter vill heller inte bita nypa eller slå andra barn..möjligen klappa dem lite på håret för att hon tycker det är mysigt, men bara om hon får!
    jepp om hon är snäll och inte bits rivs o nyps och inte sparkar på hundar eller katter så är jag helt med dig,jag gillar snälla goa ungar som visst kan visa självständighet men ändå veta gränser.så japp din dotter går hem hos mig(for what its worth he he)
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 23:28:04 följande:
    nej visst inte det fattar jag med men man kan ju stoppa en bulle i munnen...he he,då slår man ju två flugor i en smäll ha ha ha de får va med o fika oxå!!!
    Jodå, bullen i munnen innebär att vi fikar på springandes fot här hemma :)
    Nä, men det är klart att hon sitter med, så länge hon tycker det är skoj...
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-10-05 23:31:34 följande:
    Jodå, bullen i munnen innebär att vi fikar på springandes fot här hemma :) Nä, men det är klart att hon sitter med, så länge hon tycker det är skoj...
    jag fattar! när de är så små utforskar de ju på ett annat sätt och man kan inte aktivera ett litet barn så lätt med att locka med tv,n när de är 1.5 år...men en treåring...som kladdar o drar i håret o snor glas etc...(du är inte dum,du fattar mycket väl vad jag menar...)
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 23:34:06 följande:
    jag fattar! när de är så små utforskar de ju på ett annat sätt och man kan inte aktivera ett litet barn så lätt med att locka med tv,n när de är 1.5 år...men en treåring...som kladdar o drar i håret o snor glas etc...(du är inte dum,du fattar mycket väl vad jag menar...)
    Jo, klart jag förstår hur du menar...

Det som skiljer oss åt är just det med "dasken"!
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-10-05 23:37:09 följande:
    Jo, klart jag förstår hur du menar...Det som skiljer oss åt är just det med "dasken"!
    nu är jag på jobbet och lite mer ödmjuk till mitt sätt;) he he .jag ska ärligt säga att visst jag är lite unik med mina åsikter,kan inte hjälpa att jag ibland kan tycka att vissa barn beter sig så vansinnigt illa när det inte skall behövas! och om jag ska va ärlig är dasken mer en tanke när jag ser hur en del barn uppför sig,om jag i ärlighetens namn skulle se en förälder till ett "eländigt uppförande" barn daska sitt barn tror jag inte att jag skulle tyckt det var särskilt trevligt...men jag smånjuter ändå av min tanke när dessa barn uppför sig som allra värst!
    däremot skulle jag aldrig visa ett barn att jag anser det vara jobbigt! och jag är faktiskt utomordentligt bra skådespelare för alla ungar dras till mig(tyvärr ibland) har en vän som har just en lite vildbase till tös som bara ställer huset på ända när de kommer och tösen ropar alltid till mamman"ja" åka esska.....puh...men de barn som uppför sig bra(gärna söta utseendemässigt oxå) kan jag fullständigt dyrka även om de inte är mina egna...
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 23:43:58 följande:
    nu är jag på jobbet och lite mer ödmjuk till mitt sätt;) he he .jag ska ärligt säga att visst jag är lite unik med mina åsikter,kan inte hjälpa att jag ibland kan tycka att vissa barn beter sig så vansinnigt illa när det inte skall behövas! och om jag ska va ärlig är dasken mer en tanke när jag ser hur en del barn uppför sig,om jag i ärlighetens namn skulle se en förälder till ett "eländigt uppförande" barn daska sitt barn tror jag inte att jag skulle tyckt det var särskilt trevligt...men jag smånjuter ändå av min tanke när dessa barn uppför sig som allra värst! däremot skulle jag aldrig visa ett barn att jag anser det vara jobbigt! och jag är faktiskt utomordentligt bra skådespelare för alla ungar dras till mig(tyvärr ibland) har en vän som har just en lite vildbase till tös som bara ställer huset på ända när de kommer och tösen ropar alltid till mamman"ja" åka esska.....puh...men de barn som uppför sig bra(gärna söta utseendemässigt oxå) kan jag fullständigt dyrka även om de inte är mina egna...
    Men du, du vet väl att det inte finns nga fula människor!! ;)

Var inne o läste om mobbing nyss, och hör o häpna...av det jag läste så verkade du ju ha vettiga åsikter där :)
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-10-05 23:48:31 följande:
    Men du, du vet väl att det inte finns nga fula människor!! ;) Var inne o läste om mobbing nyss, och hör o häpna...av det jag läste så verkade du ju ha vettiga åsikter där :)
    det BRINNER jag för!!!!! fan inga barn ska behöva må dåligt!! dessutom så är de ju mesta delen av sin vardag i skolan o har ta mig fan rätt att känna sig trygga!!! och omtyckta!!!! även fula barn (fast du har rätt det finns inga fula barn!men lite extra söta:) jag kan välta upp o ner på hela kommunen mot mobbing!
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-10-05 23:54:17 följande:
    det BRINNER jag för!!!!! fan inga barn ska behöva må dåligt!! dessutom så är de ju mesta delen av sin vardag i skolan o har ta mig fan rätt att känna sig trygga!!! och omtyckta!!!! även fula barn (fast du har rätt det finns inga fula barn!men lite extra söta:) jag kan välta upp o ner på hela kommunen mot mobbing!
    Då ska jag ställa en jobbig fråga...o inte nu för att provocera elakt, eller så...men jäklas lite gör jag nog med dig ;)

Din syn på homosexuella ex...om det är en homosexuell person som mobbas då? Just för sin homosexualitet...

Vet att detta är OT, men...
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-10-05 23:57:37 följande:
    Då ska jag ställa en jobbig fråga...o inte nu för att provocera elakt, eller så...men jäklas lite gör jag nog med dig ;)Din syn på homosexuella ex...om det är en homosexuell person som mobbas då? Just för sin homosexualitet...Vet att detta är OT, men...
    he he :) jag tror nog att du gör lite som jag...jävlas med glimten i ögat...
    helt ärligt,det är inte ok att mobba ngn!!
    sedan kan jag nog inte ens helt o hållet förklara mitt sätt att se på vissa saker,jag har en grundläggande tanke som så här:om man är ödmjuk,snäll och inte gör mycket väsen av sig eller sin sexualitet,då skall man minsann inte få spott o spe...MEN jag får faktiskt utslag nästan med människor som vräker ur sig flata mammor hit o dit pappor hit o dit...jag har fan inte kommit så långt att jag ärligt kan säga att det inte berör mig illa. Jag kan inte hjälpa det! om man däremot är homo å vilket håll som helst så visst nemas,men står det ngn o hånglar framför mig på ica kan jag inte få bort äckelkänslorna på en bra stund..vet ej varför,där tar det stopp på nåt sätt...