Aga?
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Om vi ska återföra mobbningsdiskussione närmare trådens ursprungsämne...
Majess hävdar alltså att små barn som inte går att tala tillrätta ska ha "dask" i situationer där de t ex är "störiga" "stör vuxna" och "hänger över kakfatet", för annars kommer de att fortsätta vara odrägliga och bli mobbare som äldre.
Jag hävdar att daskar, aga och maktbaserad uppfostran snarare ökar risken att bli mobbare än minskar, och har påvisat stöd för detta påstående i aktuell forskning kring mobbning.
Majess har också uttryckt att i mobbningssituationer ska öga för öga, tand för tand gälla som straff för mobbare, eftersom mobbare mobbar för att de är elaka. Jag menar att det inte är så enkelt, att det alltid finns strukturer bakom. Det innebär inte att det är "synd" om mobbare per automatik - men att man måste gräva djupare för att bli av med problemet.
Kort sammanfattat av några meter inlägg. Mer input på det, tack.
Jag tror inte barnet blir en bättre människa om man ger dom en "lavett" ..
Slutar ofta med att barnet blir rädd och utvecklar hat mot föräldern och när barnet blir äldre och "starkare" så kommer nog föräldern sota för det sen!!
Vill man verkligen kränka ett barn på det viset så borde ni inte ha eller skaffa barn!
Ett barn är ju en del av dig, älska barnet som det förtjänar ..
Och om barnet gör nåt fel som ni anser bör straffas så titta på er själva, d är förmodligen utav er som barnet lärt sig det beteendet !!
Du har bara makten att ändra på dig själv och ingen annan!