• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • majess
    Veladis skrev 2009-10-06 22:19:26 följande:
    Hur exakt menar du? Klart att föräldrar blir chockade och ledsna om deras barn kränker andra? Och de flesta föräldrar rannsakar nog sig själva i det läget, funderar på om eller vad de har gjort fel i sin uppfostran. Dock ,som jag sa, finns det många bidragande faktorer till mobbning, maktutövande i uppfostran är bara en. Man måste t ex också titta på i vilken miljö mobbningen uppstår, vilka relations- och maktstrukturer som finns.
    men om de nu inte gjort ngt fel i sin uppfostran? och om dessa "stackars" mobbare nu enligt dig mfl anser att deras beteende kan härledas från dålig miljö så varför skulle då deras föräldrar bry sig?
    det är du som motsäger dig själv,för det finns faktiskt barn från en utmärkt uppväxtmiljö med bra värderingar och som MÅR BRA fast ÄNNU BÄTTRE när de får attackera ngn stackars liten som inget ont gjort!
  • majess
    Plutteli skrev 2009-10-06 22:37:40 följande:
    Ja det lär ju verkligen hjälpa, slå på barn som mår dålig så mår de bättre! Jävligt smart uträknat...Du borde hålla dig så långt ifrån allt vad mobbningsfrågor heter för med din attityd kommer du garanterat göra grymt mycket mer skada än nytta!
    Jag är verkligen inte ute efter att mobbare ska må BÄTTRE!!!!! de när sig redan som det är på andras olycka!
  • majess
    Plutteli skrev 2009-10-06 22:31:16 följande:
    Jag har ingen uppfattning om denne rektors kunskap om mobbning. MEN om h*n är så införstådd i hur mobbning fungerar och de psykologiska aspekter bakom så vet denne person också att alla problem ett barn kan tampas med inte syns på ytan, med andra ord kan ett barn på piss utan att det syns på utsidan!
    ja det stämmer men det behöver inte göra det
  • Mandi74
    majess skrev 2009-10-06 22:39:03 följande:
    Jag är verkligen inte ute efter att mobbare ska må BÄTTRE!!!!! de när sig redan som det är på andras olycka!
    Så du tror inte att de som mobbar mår dåligt? Utan de gör det för nöjes skull?
  • Plutteli
    majess skrev 2009-10-06 22:39:03 följande:
    Ok, men då kan du heller inte förvänta dig att det kommer bli bättre. Om du inte vill att mobbaren ska må bättre så kan du också räkna med fler mobboffer! Du MÅSTE även arbeta för att mobbaren ska må bättre om du ska få ett slut på det hela...eller skulle alternativet vara att få mobbaren att må så dålig att h*n tar sitt liv kanske? För det är ju trots allt så långt det många gånger går för mobbade som inte får hjälp, och ska det nu vara ett öga för ett öga så....
  • Decnet
    Plutteli skrev 2009-10-06 22:37:40 följande:
    Ja det lär ju verkligen hjälpa, slå på barn som mår dålig så mår de bättre! Jävligt smart uträknat...Du borde hålla dig så långt ifrån allt vad mobbningsfrågor heter för med din attityd kommer du garanterat göra grymt mycket mer skada än nytta!
    Ok.. Jag måste få höra detta..

Vi ponerar du har ett barn.. (Har ingen aning om du har eller inte) Det här barnet har kommit i konflikt med någon granne eller person från skolan där vardaglig "mobbing" förekommer. det är inte bara psykisk mobbing.. Det är fysisk mobbing också, och din unge kommer hem med både blåmärken och spontangråter då och då..

Du får dessutom veta att det här har faktiskt försigåtts i över 2 års tid... Då ditt barn är på bristningsgränsen och h*n orkar inte vara tyst längre och pekar både ut namnet och personen på er gata..

Vafan gör du åt saken rent praktiskt? Talar du om för ditt barn att "den här mobbaren mår nog säkert flera gånger dåligare än du så på måndag traskar vi till rektorn och så får han minsann veta hut rent verbalt.. Eller, suger du tag i ungjevlen på gatan och hänger upp honom naken i flaggstången för allmänbeskådan och förklara läget för förbipasserande att det här aset skall få känna på hur det är att må piss.. Ordet är juh givetvis fritt.. men hur hade du agerat i situationen då jag förmodligen hade gjort det sistnämnda..
  • Plutteli
    majess skrev 2009-10-06 22:40:02 följande:
    ja det stämmer men det behöver inte göra det
    Ehm, jo, det finns alltid en bakomliggande orsak. Men den är som sagt inte alltid lätt att se för en utomstående, ibland rent omöjlig om barnet samt omgivningen gör allt för att dölja det!

Sen ska man ha i beaktande att den VERKLIGA mobbaren ofta är en som finns i periferin och aldrig själv verkligen aktivt mobbar utan ser till att ha medlöpare som gör grovjobbet!
  • Mandi74
    Decnet skrev 2009-10-06 22:44:35 följande:
    Ok.. Jag måste få höra detta.. Vi ponerar du har ett barn.. (Har ingen aning om du har eller inte) Det här barnet har kommit i konflikt med någon granne eller person från skolan där vardaglig "mobbing" förekommer. det är inte bara psykisk mobbing.. Det är fysisk mobbing också, och din unge kommer hem med både blåmärken och spontangråter då och då.. Du får dessutom veta att det här har faktiskt försigåtts i över 2 års tid... Då ditt barn är på bristningsgränsen och h*n orkar inte vara tyst längre och pekar både ut namnet och personen på er gata.. Vafan gör du åt saken rent praktiskt? Talar du om för ditt barn att "den här mobbaren mår nog säkert flera gånger dåligare än du så på måndag traskar vi till rektorn och så får han minsann veta hut rent verbalt.. Eller, suger du tag i ungjevlen på gatan och hänger upp honom naken i flaggstången för allmänbeskådan och förklara läget för förbipasserande att det här aset skall få känna på hur det är att må piss.. Ordet är juh givetvis fritt.. men hur hade du agerat i situationen då jag förmodligen hade gjort det sistnämnda..
    Det som är mest illa i det hela är att ditt barn mobbats i 2 år utan att du märkt eller förstått nått..
  • Decnet
    Mandi74 skrev 2009-10-06 22:46:45 följande:
    Det som är mest illa i det hela är att ditt barn mobbats i 2 år utan att du märkt eller förstått nått..
    Så alla som mobbas pratar ut om det på hemmaplan menar du?.. Aaah.. antar att pedofili-situationen är likadan då alla öppnar käften om att saker och ting är fel..

Det är också förmodligen därför dom uppmanar allmänheten till att RINGA eller ANMÄLA om dom misttänker att någon dom har nära till vän eller tycker om råkar illa ut av den enkla anledningen att personen där övergreppen är ett faktum inte VÅGAR...

Men det är juh bara vad jag sett och hört..
  • Plutteli
    Decnet skrev 2009-10-06 22:44:35 följande:
    Ok.. Jag måste få höra detta.. Vi ponerar du har ett barn.. (Har ingen aning om du har eller inte) Det här barnet har kommit i konflikt med någon granne eller person från skolan där vardaglig "mobbing" förekommer. det är inte bara psykisk mobbing.. Det är fysisk mobbing också, och din unge kommer hem med både blåmärken och spontangråter då och då.. Du får dessutom veta att det här har faktiskt försigåtts i över 2 års tid... Då ditt barn är på bristningsgränsen och h*n orkar inte vara tyst längre och pekar både ut namnet och personen på er gata.. Vafan gör du åt saken rent praktiskt? Talar du om för ditt barn att "den här mobbaren mår nog säkert flera gånger dåligare än du så på måndag traskar vi till rektorn och så får han minsann veta hut rent verbalt.. Eller, suger du tag i ungjevlen på gatan och hänger upp honom naken i flaggstången för allmänbeskådan och förklara läget för förbipasserande att det här aset skall få känna på hur det är att må piss.. Ordet är juh givetvis fritt.. men hur hade du agerat i situationen då jag förmodligen hade gjort det sistnämnda..
    Jag hade tagit ett snack med barnet, UTAN föräldrarnas inblandning till en start för att försöka luska ut VARFÖR barnet gör det den gör, vad som är problemet. Att ge sig på ungen rent fysiskt kan få tre möjliga utgångar: Mitt barn får betala vid första bästa tillfälle, Ett annat barn får betala vid första bästa tillfälle. Barnet som mobbat kommer för all framtid må sämre än vad som är vettigt för något barn att behöva må, och ev. självmord skulle ligga på mitt samvete vilket jag aldrig skulle vilja ta!

Så, jag skulle göra allt i min makt för att hjälpa mobbaren att må bättre för att lämna sitt beteende och samtidigt stötta och hjälpa mitt barn och förklara varför jag gör som jag gör!