Aga?
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
grön banan skrev 2009-09-05 13:44:38 följande:
TS, är denna tråd på riktigt? Jag har läst dina inlägg och undrar varför barn ska lära sig att "veta hut". Och hur kan man vara en curlingförälder bara för att man inte slår? Barn är människor precis som andra. De ska öht inte bli slagna av vuxna, inte i något syfte. Om vi slår barn som bryter mot regler, ska vi göra detsamma med vuxna? För jag tycker nämligen att barn inte är något annat än människor. Och alla människor, oavsett storlek ska mötas med respekt. Och man respekterar inte dem man slår.
Barn ska inte blint lyda. Barn ska fostras till medborgare i ett fritt demokratiskt samhälle där varken kön, hudfärg eller annat ska spela någon som helst roll. Och barn ska fostras till tänkande, ifrågasättande vuxna som vågar tänka utmanande tankar. Det vågar inte barn som blir slagna.