• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • Natahlie87
    Tiro skrev 2009-09-04 13:09:45 följande:
    Glömde tillägga: Hellre en curlingförälder än någon som agar sitt barn.
    Håller med!
  • Tygtiiger
    Judas skrev 2009-09-04 13:10:30 följande:
    Jag slår dom inte. Bara små örfilar eller en dask . Detta händer dock sällan numera.
    Om min man hävdade att han inte slog mig men gav mig små örfilar då och då så skulle jag nog hävda en avvikande åsikt.
  • hundpuss
    Judas skrev 2009-09-04 13:10:30 följande:
    Jag slår dom inte. Bara små örfilar eller en dask . Detta händer dock sällan numera.
    Så allt är relativt? En örfil är inte att slåss.

Skönt, då vet vi det.
  • Hervor 1
    Judas skrev 2009-09-04 13:04:42 följande:
    Ja, det är moget vid 4 års ålder. Men, fasen vad ni går i taket för denna struntsak. Jag vet mammor som har gett sian barn lavemang när de inte har lytt och visat respekt.
    Umgås du med kvinnor som gör så?`
  • MERlight

Jag har en gång slagit min son på fingrarna. Inget jag är stolt över, men när han för femtioelfte gången satte på plattan (och jag hade sagt åt honom alla gånger) och därmed startad en brand i köket då fick han vid femtiotolfte gången (alltså gången efter det brann) en liten smäll på händerna exakt i det ögonblick han vred på.
    Inte så hårt att han blev röd eller så men jag slog ju faktiskt till honom och det var ju inte bra!
    I alla fall så har han aldrig satt på plattan efter det. Men för det känns det ju inte som att det var en speciellt lyckad handling av mig och inget jag tänker sätta i system!

• Judas
    Hervor 1 skrev 2009-09-04 13:12:00 följande:
    Umgås du med kvinnor som gör så?`
    Nej, det var någon på dagis som berättade att de gjorde så.
  • Tiro
    Nej, det var någon på dagis som berättade att de gjorde så.
    V

Vänta här nu. Har jag fattat rätt? Är det någon som har gett sitt barn lavemang för att de inte har lytt och visat respekt??? Vad är det för en sjuk person. Det är ju för
    f-n ett övregrepp. Och var är det för sjuk perosn som berättar "öppet" att de gör så. Vad är det för sjuk värld vi lever i i fall vi måste köra upp ett lavemang för att få barnen till att visa respekt......
  • Judas
    Tiro skrev 2009-09-04 13:19:35 följande:
    VVänta här nu. Har jag fattat rätt? Är det någon som har gett sitt barn lavemang för att de inte har lytt och visat respekt??? Vad är det för en sjuk person. Det är ju för f-n ett övregrepp. Och var är det för sjuk perosn som berättar "öppet" att de gör så. Vad är det för sjuk värld vi lever i i fall vi måste köra upp ett lavemang för att få barnen till att visa respekt......
    Ja, jag håller med. Helt sjukt. Men det är väl kanske så dessa fiina lidingökvinnor gör.
  • hönamor

Jag fattar inte ens att sånt här diskuteras längre. Det ÄR INTE ok helt enkelt. Även om örfilarna inte är så hårda om man nu vill föra det argumentet så är det kränkande o även det är olagligt.