Aga?
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Jag har en gång slagit min son på fingrarna. Inget jag är stolt över, men när han för femtioelfte gången satte på plattan (och jag hade sagt åt honom alla gånger) och därmed startad en brand i köket då fick han vid femtiotolfte gången (alltså gången efter det brann) en liten smäll på händerna exakt i det ögonblick han vred på.
Inte så hårt att han blev röd eller så men jag slog ju faktiskt till honom och det var ju inte bra!
I alla fall så har han aldrig satt på plattan efter det. Men för det känns det ju inte som att det var en speciellt lyckad handling av mig och inget jag tänker sätta i system!
Är det lika ok att slå vuxna människor i "uppfostrings syfte"?
Jag fattar inte ens att sånt här diskuteras längre. Det ÄR INTE ok helt enkelt. Även om örfilarna inte är så hårda om man nu vill föra det argumentet så är det kränkande o även det är olagligt.