• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • Judas
    Tiro skrev 2009-09-04 13:05:46 följande:
    Läste bara ts: Men mitt svar är:Nej jag agar inte mitt barn och det för att jag inte vill utföra en kränkande handling mot mitt barn. Om jag hade sett någon form av aga hade jag blivit väldigt upprörd. har svårt att förstå varför.
    Det är bättre att vara en curlingförälder menar du?
  • hönamor
    Judas skrev 2009-09-04 12:54:13 följande:
    Skönt att se att det åtminstone finns några här i tråden som förstår att det ibland kan vara bra!
    Skönt?? Skrämmande!!!
  • Tygtiiger
    Judas skrev 2009-09-04 13:04:42 följande:
    Ja, det är moget vid 4 års ålder. Men, fasen vad ni går i taket för denna struntsak. Jag vet mammor som har gett sian barn lavemang när de inte har lytt och visat respekt.
    Att lyda och visa respekt är två helt olika saker.

Alla kan få ett barn att lyda blint. Inga problem. Men om man vill att ens barn ska ha respekt för en så får man förtjäna det.

Min pappa gav mig totalt tre örfilar under min uppväxt. Min mamma har aldrig lagt ett finger på mig. Vem tror ni att jag har haft mest respekt för? Vems värderingar har präglat mig? Vem skulle jag aldrig någonsin medvetet göra besviken?

Jag hade respekt för min pappa, men det var TROTS örfilarna.
  • Natahlie87
    Tygtiiger skrev 2009-09-04 13:03:44 följande:
    Påminner mig om ett klipp ur "Raw" där Eddie Murphy imiterar sin mamma som smiskar honom i takt med "du-får-inte-slå-dem-som-är-mindre-än-du-själv!" Hah.
    Har också sett det! Snacka om dubbla budskap liksom!
  • grön banan
    Judas skrev 2009-09-04 13:06:30 följande:
    Finns många mellanting.
  • hundpuss

grön banan skrev 2009-09-04 13:06:57 följande:

Finns många mellanting.
    Vilka fördelar ser du med att slå dina barn?
  • Tiro
    Judas skrev 2009-09-04 13:06:30 följande:
    Öh! Världen är inte svart eller vit (som det väldigt ofta verkar vara här på FL). Bara för jag inte agar mitt barn så betyder det inte att jag är en curlingförälder.
  • Hannah76

grön banan skrev 2009-09-04 12:57:27 följande:

Vad är det du undrar?
    Om du tycker att det är bra att lära barn att bruka våld?
  • Tiro
    Tiro skrev 2009-09-04 13:08:54 följande:
    Öh! Världen är inte svart eller vit (som det väldigt ofta verkar vara här på FL). Bara för jag inte agar mitt barn så betyder det inte att jag är en curlingförälder.
    Glömde tillägga: Hellre en curlingförälder än någon som agar sitt barn.
  • Judas
    Vision400 skrev 2009-09-04 13:08:50 följande:
    grön banan skrev 2009-09-04 13:06:57 följande:
    Vilka fördelar ser du med att slå dina barn?
    Jag slår dom inte. Bara små örfilar eller en dask . Detta händer dock sällan numera.