Aga?
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Jag tror att den här personen bara är ute efter att få folk irriterade och/eller förbannade! Läste 4-5 sidor, blev först irriterad sen bara full i skratt, vilket skämt! Och OM du finns "på riktigt" lägg ner bara...då har du ändå inget här att hämta :)
Där orden tar slut tar nävarna vid är ju ett, i sammanhanget, passande uttryck. Våld är verkligen inget uttryck för intelligens och definitivt inte ett hälsosamt sätt att uttrycka en åsikt på!
Ni som förespråkar aga försvarar (givetvis) ert agerande efter bästa förmåga men det gör liksom ingen skillnad. Ni agar era barn och det är enligt lag förbjudet. Det står i föräldrabalken, bland annat, att barn skall behandlas med aktning för sin person och egenart och får inte utsättas för kroppslig bestraffning eller annan kränkande behandling. Detta lever ni som föräldrar inte upp till då ni agar era barn förstår ni inte det?
Nej, det är aldrig ok i min mening.
Jag förstår inte riktigt hur man kan tycka att aga är okej. Skulle ni tycka att det var okej om ert barn gick runt och slog andra människor? Ni visar ju bara att det är okej om ni slår ert barn.
Använder man sig av aga så är man inte mogen nog att vara förälder, det finns andra sätt att uppfostra ett barn på, inte genom hat. Det spelar ingen roll om det är en smäll på rumpan eller i ansiktet. Aldrig okej!