• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • Judas
    malinkat skrev 2009-09-03 12:05:51 följande:
    Hur ger aga respekt? Respekt får man genom att visa respekt mot andra. Barn gör som vi gör. Aga ger i mina ögon rädsla vilket ju gör att barnen inte motsäger sig, och "sköter" sig.Håller däremot med om att det ofta saknas respekt i det här landet, mellan människor i alla åldrar. Tror vi är för dåliga på att ta ett kollektivt ansvar för våra barn, säga ifrån om vi ser någon göra något dumt, behandla någon illa etc.
    Det är uppenbart. Men det kan vara svårt att förstå för er svenskar, ni är ju så mjäkiga och så "lagom" hela tiden. När skall ni räta på ryggen och sluta att stå med mössan i hand?
  • malinkat
    Judas skrev 2009-09-03 12:04:28 följande:
    Curlingförälder som inte vågar visa vem som bestämmer?!
    Är man curlingförälder för att man inte agar sina barn menar du? Och vem säger att man måste slå för att visa vem som bestämmer i vissa situationer?
  • Judas
    Hannah76 skrev 2009-09-03 12:06:38 följande:
    Vad hjälper aga mot?
    Knark,Alkohol och annat som är Haram.
  • malinkat
    Judas skrev 2009-09-03 12:07:48 följande:
    Det är uppenbart. Men det kan vara svårt att förstå för er svenskar, ni är ju så mjäkiga och så "lagom" hela tiden. När skall ni räta på ryggen och sluta att stå med mössan i hand?
    Varför denna ton? Är du här endast för att provocera - inte för att diskutera?
  • Hannah76
    Judas skrev 2009-09-03 12:08:36 följande:
    Ah - så inget av det förekommer i Iran? Ingen kriminalitet heller, eller hur?
  • PixL
    Judas skrev 2009-09-03 12:08:36 följande:
    Vi svenskar bryr oss inte om vad som är "haram" eller ej.
  • Judas
    PixL skrev 2009-09-03 12:11:14 följande:
    Vi svenskar bryr oss inte om vad som är "haram" eller ej.
    Vad gör du i denna tråd? sluta tramsa!
  • Judas
    Hannah76 skrev 2009-09-03 12:10:36 följande:
    Ah - så inget av det förekommer i Iran? Ingen kriminalitet heller, eller hur?
    Inget knark eller alkohol,nej.
  • Lattjo
    Judas skrev 2009-09-03 12:00:31 följande:
    Ni hade helt klart haft en bättre hållning och respekt mot andra om ni hade blivt agade, det är jag övertygad om.
    Vad vet du om det? Du vet inte ett skit om mig och mina syskon! Tycker du att det är respektfullt att slå någon annan människa? Om en arbetskamrat till dig gör något du tycker är fel, slår du dom också? Du är verkligen fylld av respekt mot andra människor... Kan man inte ens respektera sina barn bör man kanske tänka lite extra på sitt liv?

Jag väntar fortfarande på ett svar vad ett barn måste göra för att förtjäna att bli slaget? Eftersom jag fortfarande inte hittat ett enda tillfälle då min son förtjänat en örfil!
  • PixL
    Judas skrev 2009-09-03 12:12:57 följande:
    Vad gör du i denna tråd? sluta tramsa!
    Jag tramsar inte. Vi är inte muslimer och bryr oss således inte om "haram". "Haram" är vad som är otillåtet för muslimer.
Svar på tråden Aga?