• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • Natahlie87

Jag hoppas att TS bara driver med oss här.. Om inte, tycker jag synd om hans barn som får stå ut med detta j*velskap. Hoppas även att någon som vet vem TS är anmäler honom till polisen för barnaga...

• grön banan
    Judas skrev 2009-09-03 12:00:31 följande:
    Ni hade helt klart haft en bättre hållning och respekt mot andra om ni hade blivt agade, det är jag övertygad om.
    Bor du i Sverige?
  • grön banan
    Judas skrev 2009-09-03 12:08:36 följande:
    Knark,Alkohol och annat som är Haram.
    Alkohol är tillåtet här o de flesta kan hantera det. Sex utan att va gift är också tillåtet här. Vi är i Sverige.
  • grön banan
    Judas skrev 2009-09-03 12:13:26 följande:
    Inget knark eller alkohol,nej.
    Det brassas o gökas nog i de iranska stugorna också.
  • grön banan

MysTic PrincesS skrev 2009-09-03 12:16:59 följande:

Som sagt, barn är smarta, de använder sig av aga-lagen emot t ex sin familj, lärare. Alltså rena hot egentligen från barn och tonåringar när saker inte går som de vill.Den lagen måste egentligen ses över lite och anpassas mer till samhällsklimaten som är idag. För 30+ år sen såg samhället ut på ett annat sätt.För som det är nu så är allt misshandel eller kränkning. Höj rösten så skrämmer du och kränker barnet, bestraffa med borttagande av leksaker kränkning osv.Jajjemen, jag har daskat till mina på fingrarna när de pillat på eluttag eller spisen. Har även låtit bli det, försökt förklara och få den lille att förstå att spisen är aj aj, men inget gehör, det slutade med att han la handen på en varm platta och brände sig.Ocj nej, jag stödjer inte på något sätt örfilar eller slag mm på något sätt eller misshandel. Jag delar bara inte uppfattningen om att en dask på fingrarna är misshandel eller kränkande.
    Dask på fingrarna är ingen uppfattning. Det är olagligt.
  • grön banan
    bengke skrev 2009-09-03 12:17:25 följande:
    TS, Iran är knappas ett föregångarland när det kommer till frågor om mänskliga rättigheter (och ja, barn är människor!). Även om jag vet att Iran historiskt sett har varit föregångare vad det gäller humanism har det verkligen tappats bort på vägen. Oavsett hur ni fostrar era barn har det verkligen lett till ett land fullt med problem (och glöm inte att iranier står för den största delen heroinmissbrukare här i sverige, så inte verkar aga vara så effektivt mot det heller...)
    Håller med. Iran har skrivit under barnkonventionen o avrättar ungdomar under 18. Nu får man ju va himla försiktig, men om Iran är så himmelskt för dig ts, varför bor du inte där då?
  • grön banan
    malinkat skrev 2009-09-03 12:17:41 följande:
    Aha.... ni är perfekta då?Jag har när jag jobbade på hotell i England för många år sen serverat alkohol till muslimer . De bad för övrigt om ett glas med en servett runt för att ingen skulle se innehållet. Så det får kanske inte förekomma. Men gör det ändå.
    Vilka härliga muslimer som säger skål.
  • grön banan
    Judas skrev 2009-09-03 12:19:23 följande:
    Dom dricker aldrig det, du måste ha missuppfattat.
    Finns muslimer som vill välja själva.
  • Linawb

Att aga (=misshandla) sina barn är i Sverige olagligt. Det du gör mot dina barn straffas med fängelse i vårt land!

• grön banan
    Judas skrev 2009-09-03 12:21:30 följande:
    Så du menar att de som sitter på bänken och pundar är iranier?? hahahaha, nu får du skärpa dig.
    Min väninna är iranska o tycker en av de bästa sidorna med Sverige, är att få göra egna val.
Svar på tråden Aga?