• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • Hoppentoss

Nej jag har inte använta age på min tre barn.

Har aldrig behövet då det fins något som heter samtal och andra små bra knep att lära barnen det jag vill lära dem.

Judas skrev 2009-09-03 11:33:29 följande:
    Agar ni era barn?När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?Vad tycker ni?Motivera era svar tack!
  • Hannah76
    Tygtiiger skrev 2009-09-03 12:35:54 följande:
    Är det fler än jag som får tydliga _flashbacks_ av sådana här trådar??
    Japp
  • Judas
    Tygtiiger skrev 2009-09-03 12:35:54 följande:
    Är det fler än jag som får tydliga _flashbacks_ av sådana här trådar??
    Vadå flashbacks? Jag har inte skapat denna tråd tidigare.
  • llinaa
    Judas skrev 2009-09-03 12:16:47 följande:
    Sluta snacka skit!
    de är inget skit snack
  • llinaa

ingen mår bra utav att aga eller att agas

• Ami84

Ang kriminalitet och alkohol att det inte finns i Iran e bara bull...
    Gå till vilken resturang som helst o ge lite pengar så kommer dom ut med en flaska :D

• moretime

TS, du har väl hört uttrycket att barn inte gör som man säger utan som man GÖR.
    Därav en väldigt bra anledning att aldrig någonsin slå sitt barn.

• vampyria2

Föräldrar som måste använda våld för att uppfostra sina barn är lata och outbildade, alla normala människor vet att aga är fel och förbjudet så de låter bli.
    Om man använder sig av aga när de är små hur ska man då få dem att lyssna när de blir äldre, slå till dem eller?

• Piali

Orkar inte läsa igenom allt. Såhär tycker jag:
    Jag tycker inte det är rätt att slå en annan människa, liten som stor, för att försöka lära honom/henne något. Jag tror att det finns mycket bättre sätt att göra det på än att göra illa någon och förnedra någon.
    Jag har aldrig fått ta emot varken lavetter eller en dask på rumpan utan mina föräldrar har pratat med mig, ibland när tålamodet trytit skrikit åt mig (speciellt i tonåren då man inte alltid var så lätt att ha att göra med). De har alltid motiverat varför och argumenterat för sin sak precis så som vi barn fick göra. De har satt upp regler och gjort klart för oss att bryter man mot dem så blir det konsekvenser, tex indragen veckopeng/lördagsgodis/efterrätt, inte få hänga hos kompisar, komma hem tidigare på kvällen osv. Det tycker jag är bättre sätt.

Svar på tråden Aga?