• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • Judas
    Hannah76 skrev 2009-09-03 12:22:03 följande:
    Fn är en rätt tillförlitlig källa..Fast du har säkert rätt - ni har det så lungt i Iran, så aga har nog hjälp massor..Här i Sverige där vi ständigt mördar, krigar och står i skulle vi bli hjälpa av lite stryk..Varför bor du här i det ryggradslösa-landet?
    Visa källan då? Eller det kan du inte?
    Du bara svamlar.
    Nu får ni sköta er själva ett tag för nu skall jag gå och skita!
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket
    Judas skrev 2009-09-03 12:23:08 följande:
    Visa källan då? Eller det kan du inte?Du bara svamlar.Nu får ni sköta er själva ett tag för nu skall jag gå och skita!
    Glöm inte att be för hjälp mot alla onda andar där inne
  • bengke
    Judas skrev 2009-09-03 12:21:30 följande:
    Så du menar att de som sitter på bänken och pundar är iranier?? hahahaha, nu får du skärpa dig.
    nä, de som sitter på bänken och pundar är i de flesta fallet amfetaminister. Amfetamin är svennens "drug of choice". Heroinisterna håller till inne i lägenheter, och det är inte annat än ren statistik att heroinmissbruk är utbrett bland iranier i sverige. Och sen har vi inte ens nämnt kat-tuggande, men det kanske är tillåtet i koranen?
  • malinkat
    bengke skrev 2009-09-03 12:21:28 följande:
    Nu inser jag att det här inlägget kommer att tas bort, men jag tror faktiskt att TS är ute för att sprida dåligt rykte om iranier genom att utge sig själv för att vara det. Så vi kanske inte ska spä på den här tråden vid närmare eftertanke.
    Kan ligga något i det. Nu lämnar i alla fall jag tråden, det ger ju inte så mycket mer än irritation, tjena hej!
  • HonSomHarDetLångaStörigaNicket
    bengke skrev 2009-09-03 12:21:28 följande:
    Nu inser jag att det här inlägget kommer att tas bort, men jag tror faktiskt att TS är ute för att sprida dåligt rykte om iranier genom att utge sig själv för att vara det. Så vi kanske inte ska spä på den här tråden vid närmare eftertanke.
    Då delar vi samma misstanke tycker det är tydligt
  • Tygtiiger

Nej, jag agar inte min son. Om någon försöker kommer han eller hon att få stryk alternativt polisanmälas.

Man FÅR inte slå på barn, inte ens litegrann. Det är olagligt, om någon nu missat det. Dessutom är det inte effektivt. Åtminstone enligt Staffan Janson som är professor i barnmedicin och sakkunnig åt barnrättsakademin (JFGI) - hot om våld kan få äldre barn att uppföra sig men att verkligen utdela våld har ingen effekt. På små barn funkar varken eller, de är inte kapabla att förstå sambandet.

Så: föräldrar slår sina barn antingen av ren okunskap (man tror att det fungerar) eller för att de är för lata och ointresserade för att uppfostra sina barn ordentligt.

• Anjonen

du kan ju inte va på riktigt "judas"???!!!
    håller med -malinkatarina- du e här enbart för att provocera
    åh det ha du ju lyckats bra med...

• Maggiepuh

Jag har aldrig och kommer aldrig att slå/daska till min son. han är mitt i 3 års trotset just nu, men vi har kommit på andra sätt att handskas med hans utbrott istället för att slå honom.

• Wicktoria

Judas du pratar om att barn ska veta hut?
    Du skulle veta hut som tycker det är okej att attackera människor som inte har förmåga att försvara sig själva.

Vart går gränsen för att "tillrättavisa" ett barn med våld?
    Smisk på rumpan? En örfil? Problemet är att aga har inga gränser.
    Det finns en anledning att man avskaffade aga på 60-talet, för barn for mycket illa.

Svenskar är inte mjäkiga, vi har respekt för människan.
    Vetenskapen talar ju inte direkt för att människor som tillrättavisas med våld blir fina och väluppfostrade personer.

Vi ser över hela världen hur barn far mycket illa pga av vuxna människor som dig.

Jag bidrar med pengar till hjälporganisationer månadsvis för skydda barn mot såna typer som dig.

Svar på tråden Aga?