Aga?
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Tyvärr känns det som att tala till dej i den här frågan är som att stånga sej blodig mot en vägg, du lyssnar ju inte på argumenten, och ditt argument är 'det har alltid varit så här'. Det finns något som heter utveckling.
Lika väl som jag inte slår ett barn som trotsar eller inte gör som jag säger så klappar jag inte till dej för att du inte tycker som jag...
Vad är ditt hemland?
Jag skulle aldrig acceptera att mina barn örfilade eller daskade till vare sig mig eller någon annan. Varför skulle de behöva acceptera ett sådant beteende från mig? Jag tror att det finns andra sätt att tillrättavisa barn på.
Det enda "fysiska" jag kan ta till, är att ta tag i sonen och flytta honom från en situation tex, eller hålla honom för att han ska stanna och lyssna. Men då pratar vi inte hårda tag, men fasta, om du förstår.
Du har helt fel, respekt och hållning har inget med aga att göra, tvärtom så tappar agade individer respekten. Barn som utsatts för aga utmärker sej med en mycket låg självkänsla, och de mobbar oftare andra barn. Som vuxna är dessa individer ofta de som utsätter sin familj för misshandel och våld, just för att de saknar självkänsla.
oj... vilket tema..
ne jag blev slagen/misshandlad som barn eftersom mina föräldrar tyckte det va "normalt". De kommer från en sån kultur. Men det fick inte mig till att bli en bättre människa lr lyssna mer.. tvärt om. jag blev mer motvillig och tappade förtroendet. Så utgår jag från min egen erfarenhet så... nej.. det e fel. Jag skulle aldrig kunna tänka mig slå min dotter. Det finns andra sätt att hantera situationen.
Man visar inte vem som bestämmer genom att aga!