• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • Judas
    malinkat skrev 2009-09-03 12:17:41 följande:
    Aha.... ni är perfekta då?Jag har när jag jobbade på hotell i England för många år sen serverat alkohol till muslimer . De bad för övrigt om ett glas med en servett runt för att ingen skulle se innehållet. Så det får kanske inte förekomma. Men gör det ändå.
    Dom dricker aldrig det, du måste ha missuppfattat.
  • bengke
    Hannah76 skrev 2009-09-03 12:16:02 följande:
    Jasså?? Enligt vissa bedömningar finns mellan 2,5 och 4 miljoner narkomaner i Iran. Det är överdrivet uppger man på Högkvarteret för narkotikakontroll i Iran. I stället anges 1,2 miljoner narkomaner, en väldig siffra det också. I en beräkning av FN-organet UN World drug report 2005 uppges att Iran har den högsta andelen opiatmissbrukare i världen: 2,8 procent av invånarna över 15 år. Enligt The national center for addiction studies i Teheran (citerat i New York Times) kan uppemot 20 procent av Irans vuxna befolkning på något sätt vara inblandad i drogmissbruk. Det innefattar en halv miljon langare, vilka i sin tur säljer till tre eller fyra personer var. Opium i Iran är inget nytt fenomen. Sedan urminnes tider finns en tradition av opiumbruk; förr sågs det som ett privilegium att använda drogen för att lindra ålderskrämpor.
    Jag arbetar inom missbruksvården och det där är helt och hållet sant, det är också mycket utspritt bland iranier i Sverige.
  • Lattjo
    Judas skrev 2009-09-03 12:19:23 följande:
    Du kan inte vara på riktigt? Du måste skoja med oss va? Ingen kan vara så oupplyst och inskränkt!
  • bengke

Nu inser jag att det här inlägget kommer att tas bort, men jag tror faktiskt att TS är ute för att sprida dåligt rykte om iranier genom att utge sig själv för att vara det. Så vi kanske inte ska spä på den här tråden vid närmare eftertanke.

• HonSomHarDetLångaStörigaNicket
    Judas skrev 2009-09-03 11:33:29 följande:
    Agar ni era barn?När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?Vad tycker ni?Motivera era svar tack!
    Nej tar hon sig i ton så stenar jag henne så klart
  • Judas
    bengke skrev 2009-09-03 12:20:08 följande:
    Jag arbetar inom missbruksvården och det där är helt och hållet sant, det är också mycket utspritt bland iranier i Sverige.
    Så du menar att de som sitter på bänken och pundar är iranier?? hahahaha, nu får du skärpa dig.
  • Lattjo
    malinkat skrev 2009-09-03 12:20:48 följande:
    Tror fortfarande du är här för att provocera Judas...
    Det börjar faktiskt kännas så mer och mer tycker jag...
  • Hannah76
    Judas skrev 2009-09-03 12:18:39 följande:
    Nej, det är bluff. Kom med källor istället för att svamla..
    Fn är en rätt tillförlitlig källa..

Fast du har säkert rätt - ni har det så lungt i Iran, så aga har nog hjälp massor..
    Här i Sverige där vi ständigt mördar, krigar och står i skulle vi bli hjälpa av lite stryk..

Varför bor du här i det ryggradslösa-landet?
  • malinkat
    Judas skrev 2009-09-03 12:19:23 följande:
    Det var jag som hällde upp spriten, så nej. Det har jag inte missuppfattat. Deras fruar (för det var såklart bara männen som drack) kom också ned ibland, med blåtiror. Så aga verkar vara ok över alla åldrar...
Svar på tråden Aga?