• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • Liten2008
    SaramedM skrev 2009-09-27 10:32:39 följande:
    ok, ja då har mamma2008 rätt, det du sysslar med är aga och inte okHur kan du tycka det? Att slå sina barn är sjukt
    Att dina föräldrar inte uppfostrade dig rätt märker jag då du helt saknar respekt för andra människor genom att kalla dem sjuka.
    De borde anpassat sin uppfostringsmetod efter dig som person men jag hoppas du kommer förlåta dem en vacker dag och inte bära sådant agg inom dig.
  • Stargirl

Har bara läst TS. Klart man inte får slå sina barn. Varken lite eller mycket.

Men jag kan ärligt erkänna att man tagit tag i armen lite för hårt då och då. Minns en gång då jag var gravid med tredje och mådde extremt illa. Sprang och spydde medan jag hade två barn som retade och retade varandra till vansinne. Då tog jag tag i den ena och drog in honom in på sitt rum i ena armen. Jag tog i allt för hårt. Stackars stackars barn...... Hade hemskt dåligt samvete. Det är ju inte den enda gången i livet jag agerat fel mot mina barn men det är en gång jag minns väldigt tydligt.

• SaramedM
    Liten2008 skrev 2009-09-27 10:38:04 följande:
    Att dina föräldrar inte uppfostrade dig rätt märker jag då du helt saknar respekt för andra människor genom att kalla dem sjuka.De borde anpassat sin uppfostringsmetod efter dig som person men jag hoppas du kommer förlåta dem en vacker dag och inte bära sådant agg inom dig.
    jo då de gjorde de, bland annat med lavetter..... och därför står jag till 100% för att det är sjukt att slå sina barn
  • Liten2008
    SaramedM skrev 2009-09-27 10:50:10 följande:
    jo då de gjorde de, bland annat med lavetter..... och därför står jag till 100% för att det är sjukt att slå sina barn
    Du verkar inte svarat bra på deras uppfostringsmetod, därav skrev jag att de borde anpassat uppfostringsmetoden efter dig som person.
  • SaramedM
    Liten2008 skrev 2009-09-27 11:00:25 följande:
    Du verkar inte svarat bra på deras uppfostringsmetod, därav skrev jag att de borde anpassat uppfostringsmetoden efter dig som person.
    jo det har jag gjort, jag har tagit 100% avstånd från såna idiotier

Låt mig gissa, dina föräldrar agade dig?
  • SaramedM

Jag är alltså ouppfostrad för attjag tycker att det är sjukt att slå sina barn?

• Liten2008
    SaramedM skrev 2009-09-27 11:01:07 följande:
    jo det har jag gjort, jag har tagit 100% avstånd från såna idiotierLåt mig gissa, dina föräldrar agade dig?
    Du gissar helt fel och du visar ett människoförakt.
    Jag anser att du brister som den perfekta människan du försöker vara genom att kalla folk sjuka och idioter för att de/ uppfostrar barn på ett sätt du bestämt dig är fel för att det inte fungerade på dig mer än att känna agg.
  • sakoline
    Liten2008 skrev 2009-09-27 11:13:50 följande:
    Du gissar helt fel och du visar ett människoförakt. Jag anser att du brister som den perfekta människan du försöker vara genom att kalla folk sjuka och idioter för att de/ uppfostrar barn på ett sätt du bestämt dig är fel för att det inte fungerade på dig mer än att känna agg.
    {#lang_emotions_surprised}
    ...
    Här var man snabb i dömningen ser jag.
    Att kalla barnmisshandel för sjukt är inte samma sak som att kalla en person för sjuk.
    Och vad då "ett sätt som du bestämt dig för är fel". Det går emot LAGEN ATT SLÅ BARN, det är inget man själv kan avgöra om det är fel eller inte - för det ÄR FEL.

Är du och mamma 2008 samma person?
  • Liten2008
    sakoline skrev 2009-09-27 14:43:29 följande:
    ...Här var man snabb i dömningen ser jag.Att kalla barnmisshandel för sjukt är inte samma sak som att kalla en person för sjuk.Och vad då "ett sätt som du bestämt dig för är fel". Det går emot LAGEN ATT SLÅ BARN, det är inget man själv kan avgöra om det är fel eller inte - för det ÄR FEL.Är du och mamma 2008 samma person?
    Så om vi vred tillbaka tiden till 1978 så skulle du tycka att det är okej ifall det nu är lagen du lutar dig mot som grund till ditt tycke?

Att klappa till handen på ett barn som blivit tillsagd att ta bort handen flertalet gånger är inte att aga, det är att uppfostra så vi talar om äpplen och päron.

Nej, jag är inte samma person som någon annan.
    Känner du dig ensam om att själv känna så eller varför undrar du?
    Det finns troligen föreningar med hemsidor om sånt, jag kan säkert hitta bra länkar ifall du och du vill ha.
  • SaramedM
    Liten2008 skrev 2009-09-27 11:13:50 följande:
    Du gissar helt fel och du visar ett människoförakt.Jag anser att du brister som den perfekta människan du försöker vara genom att kalla folk sjuka och idioter för att de/ uppfostrar barn på ett sätt du bestämt dig är fel för att det inte fungerade på dig mer än att känna agg.
    jag har inte kallat någon för sjuk! Men det är sjukt att slå sina barn, beteende är sjukt inte personen
    Att slå är inte att uppfostra, det är att misshandla och har ingenting med barnuppfostran att göra

Vadå inte fungerade?nej så klart att det inte fungerar, det funkar inte att slå barn

´