Aga?
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Agar ni era barn?
När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
Vad tycker ni?
Motivera era svar tack!
Alltså,jag bara MÅSTE lägga mig i den här tråden...
Att slå sina barn är inte ok,men allt är ju oxå en tolkningsfråga....Att daska en bångstyrig unge på näven är INTE i mina ögon aga/slå sina barn,har själv arbetat inom IFO och vet mig till 99% veta att om en mor/far skulle göra det inför ögonen på barnavårdsnämnden så skulle INGA åtgärder vidtas! Man spanar efter de större "skurkarna" så att säga .....Att gå så bokstavligt kan man inte! Det jag kan tänka mig sker hemma hos dem som aldrig gör annat än höjer en liten röst till ett bråkigt barn är att de har ungar som resten av bekantskapskretsen fullständigt avskyr...ouppfostrade ,gapiga,gnälliga,eller stökiga som inte lyssnar på sina föräldrar för de vat att där får man inget annat än ett mjäkigt nej lilla vännen så får man väl inte göra......
Nej, jag slår inte min son. Jag älskar honom och skulle aldrig slå nån jag älskar.
Skulle aldrig falla mig in, jag tror inte på förnedringsuppfostran. Det om något ger barn som gör uppror och/eller mår dåligt.
Kan aldrig förstå hur man som förälder är funtad om man slår sitt barn!! Vad är det för fel på er??
Spelar väl ingen som helst roll om det är lagligt eller olagligt, om soc skulle bry sig, eller inte...Man slår INTE sitt barn!!
"En liten lavett, dask på rumpan, knäpp på fingrarna osv" Kalla det precis vad ni vill, men det ändrar inget. Barnmisshandel är vad det är! Enkelt att förstå, eller??
Det ni missat är ju att det går alldeles utmärkt att uppfostra sitt barn UTAN att slå!! Testa och se!!
Fast det är klart, det ställer högre krav på er som föräldrar än om ni väljer att tillrättavisa med att slå!
Fixar ni det!?
Om inte så är ni inte värda era barn, de valde inte att hamna hos människor som inte har förmågan att uppfostra utan aga!!