• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • SaramedM

Artikel 12 handlar om barnets rätt att uttrycka sina åsikter och få dem beaktade i alla frågor som berör honom eller henne. När åsikterna beaktas ska hänsyn tas till barnets ålder och mognad.

• mamman2008
    SaramedM skrev 2009-09-30 15:56:47 följande:
    Jo barn har andra rättigheter än vuxna , det står tom i en konvention som Sverige skrivit på!Där står bland annat att barn har rätt att vara just barn!Nej självklart inte slås, men nu var det ju socialt samspel vi pratade om? Sen kan man inte bemöta en 1,5 åring som bits på samma sätt som en 35 åring som bits, det är omöjligt eftersom det ligger helt olika saker bakom beteendet.
    för dig kanske men inte för mig för jag är inte som du!

Jag vill inte ha mitt barn PÅ mig 24 h om dygnet
    Jag vill kunna prata ostört med mina vänner även om det sker i mitt hem!
    Mina barn har fått leksaker för att LEKA med inte för att titta på.. det har även varsina rum just för att ha något EGET där de kan hålla på och leka och busa och riva hur de vill...

Jag vill ha regler för mina barn och jag vill att de ska lära sig gränser tidigt..
    Jag vill att mina barn ska få konsekvenser om de gör något de inte får.
    Jag vill ha trevliga, lugna och snälla barn som kan respektera mina önskemål samt andras.

Men det jag vill kanske inte du delar men då är det så... fine...

BTW kan du sluta och klandra mig och klanka ner på mig nu?
  • SaramedM
    mamman2008 skrev 2009-09-30 16:01:50 följande:
    för dig kanske men inte för mig för jag är inte som du!Jag vill inte ha mitt barn PÅ mig 24 h om dygnet Jag vill kunna prata ostört med mina vänner även om det sker i mitt hem!Mina barn har fått leksaker för att LEKA med inte för att titta på.. det har även varsina rum just för att ha något EGET där de kan hålla på och leka och busa och riva hur de vill...Jag vill ha regler för mina barn och jag vill att de ska lära sig gränser tidigt..Jag vill att mina barn ska få konsekvenser om de gör något de inte får.Jag vill ha trevliga, lugna och snälla barn som kan respektera mina önskemål samt andras.Men det jag vill kanske inte du delar men då är det så... fine... BTW kan du sluta och klandra mig och klanka ner på mig nu?
    Hela inlägget handlar om vad du vill, ingenting om barns värde,behov och vilja!

Barn har lika stort värde som vuxna
  • Flickan och kråkan
    för dig kanske men inte för mig för jag är inte som du! Jag vill inte ha mitt barn PÅ mig 24 h om dygnet Jag vill kunna prata ostört med mina vänner även om det sker i mitt hem! Mina barn har fått leksaker för att LEKA med inte för att titta på.. det har även varsina rum just för att ha något EGET där de kan hålla på och leka och busa och riva hur de vill... Jag vill ha regler för mina barn och jag vill att de ska lära sig gränser tidigt.. Jag vill att mina barn ska få konsekvenser om de gör något de inte får. Jag vill ha trevliga, lugna och snälla barn som kan respektera mina önskemål samt andras. Men det jag vill kanske inte du delar men då är det så... fine... BTW kan du sluta och klandra mig och klanka ner på mig nu?
    Jösses, det var mycket som handlade om dig.....
  • mamman2008
    SaramedM skrev 2009-09-30 16:03:16 följande:
    Hela inlägget handlar om vad du vill, ingenting om barns värde,behov och vilja!Barn har lika stort värde som vuxna
    du får ta det som du vill men
    SLUTA NU EN GÅNG FÖR ALLA ATT KLANDRA OCH KRÄNKA MIG OM OCH OM IGEN!
  • SaramedM
    för dig kanske men inte för mig för jag är inte som du!Jag vill inte ha mitt barn PÅ mig 24 h om dygnet Jag vill kunna prata ostört med mina vänner även om det sker i mitt hem!Mina barn har fått leksaker för att LEKA med inte för att titta på.. det har även varsina rum just för att ha något EGET där de kan hålla på och leka och busa och riva hur de vill...Jag vill ha regler för mina barn och jag vill att de ska lära sig gränser tidigt..Jag vill att mina barn ska få konsekvenser om de gör något de inte får.Jag vill ha trevliga, lugna och snälla barn som kan respektera mina önskemål samt andras.Men det jag vill kanske inte du delar men då är det så... fine... BTW kan du sluta och klandra mig och klanka ner på mig nu?
    vad gäller påhopp kanske du itne är rätt person att klaga med tanke på ditt beteende härrom kvällen i den här tråden....
  • krabbanoss
    mamman2008 skrev 2009-09-30 16:05:29 följande:
    du får ta det som du vill men SLUTA NU EN GÅNG FÖR ALLA ATT KLANDRA OCH KRÄNKA MIG OM OCH OM IGEN!
    Tar du diskussionen som en kränkning av dig, så kanske det inte är rätt ställer att ventilera sina åsikter på!
    Du vet, man kan inte bara argumentera med att...jag gör som jag vill, därmed basta! Givetvis gör du som du vill, men det är inte ett argument!
    Du tycker en sak, vi andra en annan...du skriver på ditt sätt, vi andra argumenterar emot dig!
    Enkelt!! Och absolut inte kränkande!!
  • SaramedM
    du får ta det som du vill men SLUTA NU EN GÅNG FÖR ALLA ATT KLANDRA OCH KRÄNKA MIG OM OCH OM IGEN!
    Jag anser itne att jag gjort det, bara för att jag har en annan åsikt
  • SaramedM
    på vilket sätt kränker jag dig genom att påstå att barn har samma värde som vuxna????
  • P ä r l a n

Här hemma får INGEN slåss! Tack o lov, stackars barn som växer upp i förståelsen att d ok att slåss