• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • P ä r l a n
    SaramedM skrev 2009-09-30 19:32:41 följande:
    jag tolkar det som att hon ser när dottern är på väg att bitasDu märker ord just nuKan du inte inse att det går att uppfostra barn utan dina metoder?
    ja precis *suck*
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:29:17 följande:

Och jo, ännu en anledning till att dina argument inte håller - jag behövde inte ta till aga för att hon skulle sluta bitas.
    vill du veta en sak? jag har ALDRIG ens daskat mina barn ngnstans ej heller haft dem hängades runt min hals 24/7 Men:jag har rest över hela världen med dem,varit engagerad i lekkamrater ,diskussionsstunder,prat vid olika tider på dagen,har alltid en egen stund med varje barn innan de går o lägger sig för att gå igenom hur deras dag i skolan varit,engagerad i deras idrotter etc.....
    Detta utan att behöva svara dem när de frågar 20 frågor,ska hänga nr föräldrar fikar etc....man behöver inte dra in dem i allt för o va en bra mamma som inte slår sina barn.....var sak har sin tid..
  • majess
    jag tolkar det som att hon ser när dottern är på väg att bitas Du märker ord just nu Kan du inte inse att det går att uppfostra barn utan dina metoder?
    Ja men då har ju inte barnet lärt sig av helt o hållet med ett negativt beteende TROTS all bekräftelse........
  • P ä r l a n

Men varför i hela friden predikar du att "daska" är okej då?!

• majess
    jag tolkar det som att hon ser när dottern är på väg att bitas Du märker ord just nu Kan du inte inse att det går att uppfostra barn utan dina metoder?
    märker ord?? skriv inte saker man kan slå hål på.......
  • P ä r l a n
    majess skrev 2009-09-30 19:37:42 följande:
    Ja men då har ju inte barnet lärt sig av helt o hållet med ett negativt beteende TROTS all bekräftelse........
    Det beror väl på ANLEDNINGEN till varför barnet bits? Hade hon bitit mig för att skada mig typ "just because" hade jag agerat annorlunda.
  • Vasen
    majess skrev 2009-09-30 19:36:21 följande:
    vill du veta en sak? jag har ALDRIG ens daskat mina barn ngnstans ej heller haft dem hängades runt min hals 24/7 Men:jag har rest över hela världen med dem,varit engagerad i lekkamrater ,diskussionsstunder,prat vid olika tider på dagen,har alltid en egen stund med varje barn innan de går o lägger sig för att gå igenom hur deras dag i skolan varit,engagerad i deras idrotter etc..... Detta utan att behöva svara dem när de frågar 20 frågor,ska hänga nr föräldrar fikar etc....man behöver inte dra in dem i allt för o va en bra mamma som inte slår sina barn.....var sak har sin tid..
    Så du tycker att det är fel att daska till sina barn? Eller är det bara du som är så exemplarisk att du lyckas utan daskande, ska alla andras otäcka ungar som gräver i toan daskas?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 19:37:42 följande:
    Men man måset ju titta på vad som ligger bakom, tex ett tal som inte kommer etc

Kommunikationsproblem ligger bakom väldigt mycket av "dåligt"beteende för barn

jag kan bara se till M som har autism, beteendeproblemen kommer till 90% av kommunikationsproblemen och till 9,5% på att vi missbeömt henne eller att hon är "rörig i huvudet "( hon säger så själv) av alla intryck
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:39:07 följande:

Men varför i hela friden predikar du att "daska" är okej då?!
    därför att de barn som får från start vara med o delaktiga i precis allt ,där föräldrarna aldrig låter barnet vänta,ger dem en tillsägelse för att de tar ur kakfatet utan att de ens kanske är hemma.......de barnens föräldrar sitter härinne o predikar för att barn ska va me på allt och i geb´ngäld får de jobbiga,bitande,rivande ,nypande barn.De barnen skulle behövt en dask på handen som en akutåtgärd.
    För det handlar om i mina ögon att om man har den ideologin som förälder att ungar skall synas först o främst,det är de ungarna som gör dumheter.För mig är det tvärtom än för dig,jag anser att det är de barnen som får för mycket uppmärksamhet,o blir felaktigt bortskämda på det sättet,det är de barnen som beter sig illa....
  • SaramedM

och de 0,5% av hennes beteende som är av trots, gränstestning etc finns vi där och bemöter