• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • Vasen
    majess skrev 2009-09-30 18:55:58 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 18:12:10 följande: ursäkta mig men jag fick just en mental homerun......jag satte en hummer jag har i kylen just nu på att de här inne som tjatar om att ungar skall lyssnas på till överdrift,tycker en dask på handen är aga etc....att de har barn som vill bitas etc....you just proved me right thank u:) mina barn har ALDRIG bitits,klösts eller dragit hår,slitit leksaker ur nävarna på andra barn.o vet ni varför?? Jag har lärt dem att det är inte ok,vissa saker har jag inte ens behövt lära dem det beteendet har bara inte funnits. och jag har INTE daskat,ignorerat,föst undan eller brustit i respekt..... Jag har bara rätt o slätt inte mjäkat med och låtit uppfostran stå tillbaka för ren jäkla lathet som man skyller på pedagogik.
    Mina två har aldrig bitit varken vuxna, andra barn eller djur. Inte heller har de tagit saker hårdhänt från andra.

Jag tycker att pedagogik är ett trevligt ord, inte ett skällsord . Lat som fan är jag också.
  • Hummelbumsan

Aldrig att jag skulle aga mina barn!Vansinne jag skulle inte direkt vilja att min man gav mig en smäll så fort jag är sur eller så!Nähe det finns sundare metoder att uppfostra barnen med

• SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 17:28:05 följande:
    Slåss och att få en dask på handen när den är nere i toa stolen för miljonte gången o ngn mjäk pedagog till mamma står o viskar att"lilla gumman det är uscha bläh"o ungen lägger upp ett jättflin o gräver lite djupare bara.....vad för effekt får det om dasken inte kommer?? Att mammamjäk utan en tillstymmelse till respekt från barnet står handfallen och skyller på sitt fruktansvärt dåliga moderskap/ledarskap på att "man agar ju iaf inte sina barn" och så känner dem sig präktiga o sååååååå duktiga små mammor o pappor som minsann låter sina barn utforska världen.
    Man lyfter bort barnet, inte sjutton står man och tittar på!

Finns det inga mellanting i din värld? Använder man fantasin så kommer man på lösningar på det mesta utan att slå sina barn
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:00:08 följande:

hahaha, du läser ju inte färdigt. Jag löste situationen enkelt - hon bits inte längre! Under den perioden hon började bitas var jag mycket stressad hade fullt upp med företaget osv. När jag började ge henne den uppmärksamheten o bekräftade henne o hennes behov så ändrades hennes beteende. Nu söker hon inte ens lika mycket uppmärksamhet! Jag har även alltid uppmuntrat det positiva hon gör vilket resulterat i att vi har puss och kram kalas här varje dag
    Jo jag läste färdigt,du skrev att du såg på henne när hon vill bitas......det säger ju allt.....mina och andra väluppfostrade ungar behöver inte vilja bitas......
  • Plutteli
    majess skrev 2009-09-30 19:20:00 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:00:08 följande: Jo jag läste färdigt,du skrev att du såg på henne när hon vill bitas......det säger ju allt.....mina och andra väluppfostrade ungar behöver inte vilja bitas......
    Att vilja och göra är olika saker. De kanske vill bita men gör det inte vilket ju är jättebra, men du kan aldrig veta om de tänker tanken så länge de inte gör det.
  • P ä r l a n

Vad exakt vill du komma fram till? Att jag var dålig mamma som inte gav henne uppmärksamhet? För ja, det tycker jag med. Hon bet enbart mig utav en anledning, hon försökte få mig att förstå vad hon ville. Numer behöver hon inte det just FÖR ATT jag har tagit itu med det och satt henne i första rummet. Företaget får helt enkelt vänta tills på kvällen och NÄR jag började göra detta så har hon SLUTAT.

DVS ditt argument faller platt. Då det har SLUTAT när jag har bekräftat henne och hennes behov och inte startat där.

• SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 19:20:00 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:00:08 följande:Jo jag läste färdigt,du skrev att du såg på henne när hon vill bitas......det säger ju allt.....mina och andra väluppfostrade ungar behöver inte vilja bitas......
    Man kan inte vaccinera sig mot barn som uttrycker sig på fel sätt i perioder
  • P ä r l a n

Och jo, ännu en anledning till att dina argument inte håller - jag behövde inte ta till aga för att hon skulle sluta bitas.

• majess
    Plutteli skrev 2009-09-30 19:23:15 följande:
    Att vilja och göra är olika saker. De kanske vill bita men gör det inte vilket ju är jättebra, men du kan aldrig veta om de tänker tanken så länge de inte gör det.
    det säger ju pärlan att hon vet för hon ser ju när barnet vill bitas....
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 19:30:10 följande:
    det säger ju pärlan att hon vet för hon ser ju när barnet vill bitas....
    jag tolkar det som att hon ser när dottern är på väg att bitas

Du märker ord just nu

Kan du inte inse att det går att uppfostra barn utan dina metoder?