• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • P ä r l a n

Jag undrar hur de föräldrar som daskar till sina barn på handen skall göra när barnet är 14-15år? Barnen har ju då blivit "härdade" och vad funkar då? En box i ansiktet?

• Plutteli
    mamman2008 skrev 2009-09-30 16:01:50 följande:
    för dig kanske men inte för mig för jag är inte som du! Jag vill inte ha mitt barn PÅ mig 24 h om dygnet Jag vill kunna prata ostört med mina vänner även om det sker i mitt hem! Mina barn har fått leksaker för att LEKA med inte för att titta på.. det har även varsina rum just för att ha något EGET där de kan hålla på och leka och busa och riva hur de vill... Jag vill ha regler för mina barn och jag vill att de ska lära sig gränser tidigt.. Jag vill att mina barn ska få konsekvenser om de gör något de inte får. Jag vill ha trevliga, lugna och snälla barn som kan respektera mina önskemål samt andras. Men det jag vill kanske inte du delar men då är det så... fine... BTW kan du sluta och klandra mig och klanka ner på mig nu?
    Jaha, det är vad du vill, var vill barnen? Eller det kanske inte är relevant...
  • Plutteli

P ä r l a n skrev 2009-09-30 16:18:50 följande:

Här hemma får INGEN slåss! Tack o lov, stackars barn som växer upp i förståelsen att d ok att slåss
    Samma här, jag fattar inte logiken: Barn ska lära sig att inte slåss eller annat dumt beteende när de inte får som de vill, och lyder de inte ska de ha dask!

Jättelogiskt...not!
  • majess
    Plutteli skrev 2009-09-30 16:39:31 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 16:18:50 följande: Samma här, jag fattar inte logiken: Barn ska lära sig att inte slåss eller annat dumt beteende när de inte får som de vill, och lyder de inte ska de ha dask! Jättelogiskt...not!
    Slåss och att få en dask på handen när den är nere i toa stolen för miljonte gången o ngn mjäk pedagog till mamma står o viskar att"lilla gumman det är uscha bläh"o ungen lägger upp ett jättflin o gräver lite djupare bara.....vad för effekt får det om dasken inte kommer?? Att mammamjäk utan en tillstymmelse till respekt från barnet står handfallen och skyller på sitt fruktansvärt dåliga moderskap/ledarskap på att "man agar ju iaf inte sina barn" och så känner dem sig präktiga o sååååååå duktiga små mammor o pappor som minsann låter sina barn utforska världen.
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-30 17:28:05 följande:
    Slåss och att få en dask på handen när den är nere i toa stolen för miljonte gången o ngn mjäk pedagog till mamma står o viskar att"lilla gumman det är uscha bläh"o ungen lägger upp ett jättflin o gräver lite djupare bara.....vad för effekt får det om dasken inte kommer?? Att mammamjäk utan en tillstymmelse till respekt från barnet står handfallen och skyller på sitt fruktansvärt dåliga moderskap/ledarskap på att "man agar ju iaf inte sina barn" och så känner dem sig präktiga o sååååååå duktiga små mammor o pappor som minsann låter sina barn utforska världen.
    Nu har du chansen att argumentera emot mig här! Ge mig bara!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-25/m47674704.html
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-30 16:23:20 följande:

Jag undrar hur de föräldrar som daskar till sina barn på handen skall göra när barnet är 14-15år? Barnen har ju då blivit "härdade" och vad funkar då? En box i ansiktet?
    ursäkta mig,tänk efter lite....vid 14 års ålder kan man PRATA med ungdomarna o de brukar faktiskt INTE köra ner en näve i ngns mat eller kattlåda.....argumentera med riktiga argument är du snäll....
  • Maggis Nervis

Här slåss ingen. Man kan inte lära ett barn att hen gör fel genom våld. Man lär barn visa respekt genom att respektera dem. Den här tråden gör mig ärligt talat fysiskt illamående

Fuck Google, ask me
  • Plutteli
    majess skrev 2009-09-30 17:28:05 följande:
    Om min dotter gör en sådan sak skulle jag lyfta bort henne om inga nej fungerar, alt. stänga toalocket och sätta en fot på det eller nått så hon inte får upp det.

Att inte daska sitt barn är INTE samma sak som att låta dem göra precis vad de vill när de vill hur de vill!
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-30 17:29:54 följande:
    Nu har du chansen att argumentera emot mig här! Ge mig bara!! www.familjeliv.se/Forum-3-25/m47674704.html
    Ha ha ha...jag tror inte jag platsar i tråden för klappa sig själv på huvudet föräldrar.....behöver du back up lr?
  • majess

Maggis Nervis skrev 2009-09-30 17:30:47 följande:

Här slåss ingen. Man kan inte lära ett barn att hen gör fel genom våld. Man lär barn visa respekt genom att respektera dem. Den här tråden gör mig ärligt talat fysiskt illamående
    Våld o dask på handen är ENORM skillnad enligt mig,jag har inte hoittils sett ngn här som anser att man kan boxa till ett fota till ngn....