• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • P ä r l a n
    Plutteli skrev 2009-09-30 17:31:16 följande:
    Om min dotter gör en sådan sak skulle jag lyfta bort henne om inga nej fungerar, alt. stänga toalocket och sätta en fot på det eller nått så hon inte får upp det. Att inte daska sitt barn är INTE samma sak som att låta dem göra precis vad de vill när de vill hur de vill!
    precis vad jag hade gjort också!
  • Maggis Nervis
    majess skrev 2009-09-30 17:36:22 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-09-30 17:30:47 följande: Våld o dask på handen är ENORM skillnad enligt mig,jag har inte hoittils sett ngn här som anser att man kan boxa till ett fota till ngn....
    eeh. Nej. Det är ingen skillnad på dask på handen och en smäll. Båda två är en våldshandling och därmed en kränkning mot barnet.
    Fuck Google, ask me
  • krabbanoss
    majess skrev 2009-09-30 17:33:53 följande:
    Ha ha ha...jag tror inte jag platsar i tråden för klappa sig själv på huvudet föräldrar.....behöver du back up lr?
    Precis tvärt om! ;)
    Ge mig svar på tal! :)
  • majess

Maggis Nervis skrev 2009-09-30 17:37:37 följande:

eeh. Nej. Det är ingen skillnad på dask på handen och en smäll. Båda två är en våldshandling och därmed en kränkning mot barnet.
    ja och sen är ju heeela världen svart o vit......bra o lära sina barn att det minsann inga mellanting finns.....
  • majess
    krabbanoss skrev 2009-09-30 17:40:32 följande:
    Precis tvärt om! ;) Ge mig svar på tal! :)
    sure fine
  • P ä r l a n

om ert barn klappar till ett annat barn på handen, tycker ni det är ok?

• majess

P ä r l a n skrev 2009-09-30 17:47:04 följande:

om ert barn klappar till ett annat barn på handen, tycker ni det är ok?
    nope,men enligt min åsikt så är det de barn med föräldrar som låter barnen tänja alla gränser som finns som har barn som slåss(han/hon biter för att känna,det är åldern osv osv.........undanflykter
  • Plutteli
    majess skrev 2009-09-30 17:50:03 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 17:47:04 följande: nope,men enligt min åsikt så är det de barn med föräldrar som låter barnen tänja alla gränser som finns som har barn som slåss(han/hon biter för att känna,det är åldern osv osv.........undanflykter
    Och hur lär man ett barn att det inte är ok att daska andra på handen? genom att daska dem på handen eller?
  • Plutteli

P ä r l a n skrev 2009-09-30 17:37:30 följande:

precis vad jag hade gjort också!
    :)
  • Maggis
    Maggis Nervis skrev 2009-09-30 17:30:47 följande:
    Här slåss ingen. Man kan inte lära ett barn att hen gör fel genom våld. Man lär barn visa respekt genom att respektera dem. Den här tråden gör mig ärligt talat fysiskt illamående
    Mig också i vissa avsnitt. Kanske inte enbart detta med att daska eller ej utan mer den syn på sina barn en del uttrycker. Daskandet är bara en del i det hela; jag undrar mer hur ett barn som aldrig får komma till tals utan att få tillåtese från mamma och pappa, mår efter ett tag. Vilket människovärde de anser sig ha när de upplever att de inte är lika viktiga som alla andra att lyssnas på utan måste lära sig från bebistiden var skåpet ska stå och hålla sig på mattan.
    //Maggis