• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • SaramedM
    majess skrev 2009-09-30 19:46:07 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:39:07 följande:därför att de barn som får från start vara med o delaktiga i precis allt ,där föräldrarna aldrig låter barnet vänta,ger dem en tillsägelse för att de tar ur kakfatet utan att de ens kanske är hemma.......de barnens föräldrar sitter härinne o predikar för att barn ska va me på allt och i geb´ngäld får de jobbiga,bitande,rivande ,nypande barn.De barnen skulle behövt en dask på handen som en akutåtgärd.För det handlar om i mina ögon att om man har den ideologin som förälder att ungar skall synas först o främst,det är de ungarna som gör dumheter.För mig är det tvärtom än för dig,jag anser att det är de barnen som får för mycket uppmärksamhet,o blir felaktigt bortskämda på det sättet,det är de barnen som beter sig illa....
    Nej man får inte såna barn av det, du har ju helt fel!
    när man har barn som från början är delaktiga får man harmoniska och trevliga barn

och nej INGET barn behöver bli slaget
  • P ä r l a n

Delaktiga barn är lyckliga barn!

Sedan så betyde rdet inte att bara för man låter barnen vara med o laga mat o diska att man låter de äta upp alla kakor. Skulle aldrig falla mig in att låta min dotter göra så.

Undrar hur du gjorde för att dina barn blev som de blev UTAN aga och utan uppmärksamhet?

• majess

P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:50:25 följande:

Delaktiga barn är lyckliga barn! Sedan så betyde rdet inte att bara för man låter barnen vara med o laga mat o diska att man låter de äta upp alla kakor. Skulle aldrig falla mig in att låta min dotter göra så. Undrar hur du gjorde för att dina barn blev som de blev UTAN aga och utan uppmärksamhet?
    Men snälla rara du har ju läst mitt inlägg,jag har alltidgett mina barn uppmärksamhet.på rätt sätt bara
  • P ä r l a n
    majess skrev 2009-09-30 19:52:58 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 19:50:25 följande:
    Men snälla rara du har ju läst mitt inlägg,jag har alltidgett mina barn uppmärksamhet.på rätt sätt bara
    vilket sätt är fel sätt enligt dig då? delaktighet?
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 19:47:45 följande:
    Nej man får inte såna barn av det, du har ju helt fel! när man har barn som från början är delaktiga får man harmoniska och trevliga barn och nej INGET barn behöver bli slaget
    nej sara med m, det sitter ju alla härinne o tjafsar om,att barn ska va med på allt då blir de sååå harmoniska och delaktiga.....ha! undrar varför ni i nästa stund erkänner att era barn har vill eller ska bitas,gnäller o hivar sig på golvet etc....den ekvationen går inte ihop
  • majess
    Vasen skrev 2009-09-30 19:42:50 följande:
    Så du tycker att det är fel att daska till sina barn? Eller är det bara du som är så exemplarisk att du lyckas utan daskande, ska alla andras otäcka ungar som gräver i toan daskas?
    japp:)inte mina för jag har lyckats men de som inte har det o vägrar erkänna det.......japp
  • Morbid Mistress
    majess skrev 2009-09-30 19:56:48 följande:
    nej sara med m, det sitter ju alla härinne o tjafsar om,att barn ska va med på allt då blir de sååå harmoniska och delaktiga.....ha! undrar varför ni i nästa stund erkänner att era barn har vill eller ska bitas,gnäller o hivar sig på golvet etc....den ekvationen går inte ihop
    jag skulle snarare bli mörkrädd om jag inte hade barn som gnällde, kastade sig på golvet etc. och undra vad jag gjort för fel...
  • majess
    SaramedM skrev 2009-09-30 19:45:21 följande:
    Men man måset ju titta på vad som ligger bakom, tex ett tal som inte kommer etc Kommunikationsproblem ligger bakom väldigt mycket av "dåligt"beteende för barn jag kan bara se till M som har autism, beteendeproblemen kommer till 90% av kommunikationsproblemen och till 9,5% på att vi missbeömt henne eller att hon är "rörig i huvudet "( hon säger så själv) av alla intryck
    jag ska faktiskt undanta dig från mina åsikter eftersom du har ett barn med särskilda behov som inte har samma inlärning som andra barn.Där kan jag förstå att man får följa barnet ordentligt.
    jag vet att just autism o asperger är rätt tuffa diagnoser hos barn o ungdomar,så om du låter ditt barn styra din verklighet förstår jag det.
  • Skrik och Panik

Respekt och rädsla är inte samma sak!

Man får inte respekt för någon som slår en, dock blir man rädd och underkuvad och gör därför som man blir tillsagd. Respekten kommer dock inte med misshandel, respekt måste förtjänas, även av föräldrar!

• majess

Morbid Mistress skrev 2009-09-30 20:01:56 följande:

jag skulle snarare bli mörkrädd om jag inte hade barn som gnällde, kastade sig på golvet etc. och undra vad jag gjort för fel...
    ja du fast kanske inte iaf.......resultatet behöver inte bli introvert,på gränsen till borderline som rycker benen av grodor......