• Judas

Aga?

Agar ni era barn?
    När jag växte upp fick jag ta emot örfilar när jag hade betett mig illa. Jag tycket att en liten "lavett" alt dask på rumpan kan vara ett bra sett att lära barnen veta hut?
    Vad tycker ni?
    Motivera era svar tack!

• Svar på tråden Aga?
  • Maggis
    majess skrev 2009-09-30 17:50:03 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 17:47:04 följande: nope,men enligt min åsikt så är det de barn med föräldrar som låter barnen tänja alla gränser som finns som har barn som slåss(han/hon biter för att känna,det är åldern osv osv.........undanflykter
    Och då lär man barnet att inte daska andra på handen genom att... daska på handen? Ja, det låter logiskt.
    //Maggis
  • P ä r l a n
    majess skrev 2009-09-30 17:50:03 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 17:47:04 följande:
    nope,men enligt min åsikt så är det de barn med föräldrar som låter barnen tänja alla gränser som finns som har barn som slåss(han/hon biter för att känna,det är åldern osv osv.........undanflykter
    Min dotter bet mig ofta när hon var sådär 11månader. Jag började med att analysera varför hon gjorde det och vid vilka tillfällen. Nu så ser jag på henne när hon vill bitas och det äör för att hon är trött, hungrig eller att jag inte lyssnar och jag hinner stoppa henne långt innan genom att bekräfta henne och hennes behov.

Här på familjeliv fick jag rådet att bita tillbaka...
  • P ä r l a n
    Maggis skrev 2009-09-30 18:08:59 följande:
    Mig också i vissa avsnitt. Kanske inte enbart detta med att daska eller ej utan mer den syn på sina barn en del uttrycker. Daskandet är bara en del i det hela; jag undrar mer hur ett barn som aldrig får komma till tals utan att få tillåtese från mamma och pappa, mår efter ett tag. Vilket människovärde de anser sig ha när de upplever att de inte är lika viktiga som alla andra att lyssnas på utan måste lära sig från bebistiden var skåpet ska stå och hålla sig på mattan.
    ja, det kan man verkligen undra
  • P ä r l a n
    majess skrev 2009-09-30 17:40:51 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-09-30 17:37:37 följande:
    ja och sen är ju heeela världen svart o vit......bra o lära sina barn att det minsann inga mellanting finns.....
    Det finns visst mellanting i våld men inte i barnuppfostran och grännsättning? Det finns föräldrar som sätter tydliga gränser utan att aga.
  • Maggis Nervis
    majess skrev 2009-09-30 17:40:51 följande:
    Maggis Nervis skrev 2009-09-30 17:37:37 följande: ja och sen är ju heeela världen svart o vit......bra o lära sina barn att det minsann inga mellanting finns.....
    jag lär mina barn att mellanting finns, men inte genom att misshandla dem.
    Fuck Google, ask me
  • Maggis Nervis
    Maggis skrev 2009-09-30 18:08:59 följande:
    Mig också i vissa avsnitt. Kanske inte enbart detta med att daska eller ej utan mer den syn på sina barn en del uttrycker. Daskandet är bara en del i det hela; jag undrar mer hur ett barn som aldrig får komma till tals utan att få tillåtese från mamma och pappa, mår efter ett tag. Vilket människovärde de anser sig ha när de upplever att de inte är lika viktiga som alla andra att lyssnas på utan måste lära sig från bebistiden var skåpet ska stå och hålla sig på mattan.
    Jag håller med. Hur i jisse namn ska de kunna bli fullt fungerande individer i ett samhälle som är uppbygt för att man ska ta för sig..
    Fuck Google, ask me
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-30 18:12:10 följande:

Min dotter bet mig ofta när hon var sådär 11månader. Jag började med att analysera varför hon gjorde det och vid vilka tillfällen. Nu så ser jag på henne när hon vill bitas och det äör för att hon är trött, hungrig eller att jag inte lyssnar och jag hinner stoppa henne långt innan genom att bekräfta henne och hennes behov. Här på familjeliv fick jag rådet att bita tillbaka...
    ursäkta mig men jag fick just en mental homerun......jag satte en hummer jag har i kylen just nu på att de här inne som tjatar om att ungar skall lyssnas på till överdrift,tycker en dask på handen är aga etc....att de har barn som vill bitas etc....you just proved me right thank u:)
    mina barn har ALDRIG bitits,klösts eller dragit hår,slitit leksaker ur nävarna på andra barn.o vet ni varför??
    Jag har lärt dem att det är inte ok,vissa saker har jag inte ens behövt lära dem det beteendet har bara inte funnits.
    och jag har INTE daskat,ignorerat,föst undan eller brustit i respekt.....
    Jag har bara rätt o slätt inte mjäkat med och låtit uppfostran stå tillbaka för ren jäkla lathet som man skyller på pedagogik.
  • majess

P ä r l a n skrev 2009-09-30 18:14:05 följande:

Det finns visst mellanting i våld men inte i barnuppfostran och grännsättning? Det finns föräldrar som sätter tydliga gränser utan att aga.
    om man gjorde det skulle man inte ha en unge som bet upprepade ggr.....
  • P ä r l a n

hahaha, du läser ju inte färdigt. Jag löste situationen enkelt - hon bits inte längre!

Under den perioden hon började bitas var jag mycket stressad hade fullt upp med företaget osv. När jag började ge henne den uppmärksamheten o bekräftade henne o hennes behov så ändrades hennes beteende. Nu söker hon inte ens lika mycket uppmärksamhet! Jag har även alltid uppmuntrat det positiva hon gör vilket resulterat i att vi har puss och kram kalas här varje dag

• P ä r l a n
    majess skrev 2009-09-30 18:56:56 följande:
    P ä r l a n skrev 2009-09-30 18:14:05 följande:
    om man gjorde det skulle man inte ha en unge som bet upprepade ggr.....
    Men seriöst, du läser ju mina inlägg som djävlen läser bibeln