• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Lucille
    Firstandhappy skrev 2009-09-11 09:56:29 följande:
    hahahaha ja efter 2 pojkar väldigt tätt så finns väl det mesta, vad är det du saknar!! är ju ett tag innan du ska ha med så jag hinner ju avverka det mesta..
    Jag får babygym, baby-hopp-grej, bilstol och lite annat smått och gott, men allt annat behövs. Har ju inte hunnit köpa något heller; vill gärna vänta tills jag flyttat. Och så blir det lite shopping på Ullared på tisdag. Men jag kan höra av mig när jag vet lite mer vad som saknas. Är ju, som sagt, ingen brådska. :D
    LittleMee skrev 2009-09-11 12:48:52 följande:
    Jag bor i Johannelund.
    Jamen, då är det nära och bra. :)
    HoneyPuff skrev 2009-09-11 01:18:19 följande:
    Hejsan.Råkade trilla in och läst lite i er tråd inatt. Ser att det eftersöks billiga kläder och andra bebisgrejer.Jag bor också i Linköping och kan tipsa om att det är bytardag i Berga kyrka på kvällen den 22 september och då kan man göra riktiga fynd. Brukar finnas massor av grejer och speciellt i de mindre storlekarna. Det brukar även finnas mammakläder, lite leksaker, overaller, skor osv. Jag ska dit själv och handla till mina två töser har jag tänkt.
    Superbra! Ska absolut försöka ta mig dit!
    ♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • LittleMee
    AllieF skrev 2009-09-11 13:28:05 följande:
    Jag får babygym, baby-hopp-grej, bilstol och lite annat smått och gott, men allt annat behövs. Har ju inte hunnit köpa något heller; vill gärna vänta tills jag flyttat. Och så blir det lite shopping på Ullared på tisdag. Men jag kan höra av mig när jag vet lite mer vad som saknas. Är ju, som sagt, ingen brådska. :D

Jamen, då är det nära och bra. :)

Superbra! Ska absolut försöka ta mig dit!
    Jepp. Det är lättare att ta det när du flyttar men jag förstår om man vill ha sakerna tidigare så man kan få sniffa och klämma på sakerna .
  • Lucille
    LittleMee skrev 2009-09-11 14:00:54 följande:
    Jepp. Det är lättare att ta det när du flyttar men jag förstår om man vill ha sakerna tidigare så man kan få sniffa och klämma på sakerna .
    Mmm, så är det ju. Så lite småsaker kan jag nog samla på mig. hihi ;)
  • petsod
    LittleMee skrev 2009-09-05 11:06:32 följande:
    Ja precis. Men även de lite äldre husen lite närmare mitt håll eller vad man ska säga.
    Bor i Vimanshäll vilket är toppen men visst är det lite "struligt" i Berga. Gränser går vid Vistvägen, ganska markant faktiskt.
  • LittleMee
    AllieF skrev 2009-09-11 14:05:39 följande:
    Mmm, så är det ju. Så lite småsaker kan jag nog samla på mig. hihi ;)
    Funderar du på att döpa honom till Max så har jag en helt ny barnvagnsskylt
  • LittleMee
    petsod skrev 2009-09-11 14:20:21 följande:
    Bor i Vimanshäll vilket är toppen men visst är det lite "struligt" i Berga. Gränser går vid Vistvägen, ganska markant faktiskt.
    Ska tänka på det. Tack
  • Lucille
    LittleMee skrev 2009-09-11 14:27:41 följande:
    Funderar du på att döpa honom till Max så har jag en helt ny barnvagnsskylt
    Vet du vad? Min storebror heter Max (eller Max-Philip, men ingen kallar honom för det), så det blir nog lite förvirrande. :D Funderingar fanns åt Maximilian, men ja...
  • Firstandhappy
    AllieF skrev 2009-09-11 19:54:19 följande:
    Vet du vad? Min storebror heter Max (eller Max-Philip, men ingen kallar honom för det), så det blir nog lite förvirrande. :D Funderingar fanns åt Maximilian, men ja...
    det är fint..
  • Lucille
    Firstandhappy skrev 2009-09-11 20:00:26 följande:
    det är fint..
    Ja, jag har alltid älskat namnet, men "Jag ska byta på Max" skulle ge mig konstiga bilder i huvudet av en spinkig 30-åring på ett skötbord.... Blärrr. Fast Maximilian kan ju kallas Maxi, inte nödvändigtvist Max.
  • LittleMee
    AllieF skrev 2009-09-11 19:54:19 följande:
    Maximilian är fint. Har du fler namnförslag?
Svar på tråden vi i linköping 1