• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • MyPlace

AllieF : ja röstar för Aaron de tycker ja är vackert

• MyPlace

Idag har vi haft en toppen dag i stan, var på öppet hus på brandstationen i lambohov med vänner , sedan åkte vi till farmor och farfar och hälsade på .kvällen slutade med familjemys framför tv så himla mysigt och barnen var så glada och somnade snällt för en stund sen. Så nu är de vuxen tid sen sängen.

• Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-12 20:52:47 följande:
    Jag röster på Morgan och Kasper
    hahahaha inte jag, just för att vår yngsta heter Molgan, skulle vart Morgan men vi ändrade oss bara för att Molgan lät tuffare för oss, sen heter Williams odrägliga kusin Casper så jag förknippar bara det namnet med jobbigt barn..

Levi
    Colin
    Didrik
    Kaspar

gillar jag
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-12 21:02:57 följande:
    hahahaha inte jag, just för att vår yngsta heter Molgan, skulle vart Morgan men vi ändrade oss bara för att Molgan lät tuffare för oss, sen heter Williams odrägliga kusin Casper så jag förknippar bara det namnet med jobbigt barn..Levi ColinDidrikKaspargillar jag
    Kasper förknippar jag med spöket som är så söt och go .

Hur uttalas Caspar? kort eller långt a?
  • Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-12 21:10:54 följande:
    Kasper förknippar jag med spöket som är så söt och go . Hur uttalas Caspar? kort eller långt a?
    kort får jag hoppas, tycker det låter jättefel med Kaspaaaar..
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-12 21:20:36 följande:
    kort får jag hoppas, tycker det låter jättefel med Kaspaaaar..
    Aldrig hört talas om namnet, därför jag undrar.
  • Lucille

Caspar med kort a, precis som Casper, fast med a. Fanns det inte en julkalender som hette Caspar av Nudådalen eller något sånt?

Mina absoluta favoriter i listan är nog Didrik, Levi, Ari, Ian och Ebbe.

Jag och pappan är ju inte tillsammans och bor inte i samma stad, så vi har inte 'smittat' varandra med våra resp. smaker. För mig är namn något jätteviktigt och jag kan inte bara "suga" på ett namn för att gilla det. Han tyckte ju att jag skulle "suga" på Wilmus, men jag tycker namnet suger tillräckligt. haha

♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • Familjetrollet
    AllieF skrev 2009-09-12 16:03:59 följande:
    Gillar du alla? :D
    jajamensan
    jag gillar ovanliga namn.de vanliga namnen är så trista.jag ville att min son skulle heta bartolumeus men halva släkten gapskrattade åt namnet så det blev linus(på linjen)

hade maken och jag fått en son så skulle han hetat nils eller viking

hoppas alla har haft en bra dag.här ska maken och jag se på film strax
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-09-12 22:03:06 följande:
    jajamensan jag gillar ovanliga namn.de vanliga namnen är så trista.jag ville att min son skulle heta bartolumeus men halva släkten gapskrattade åt namnet så det blev linus(på linjen) hade maken och jag fått en son så skulle han hetat nils eller viking hoppas alla har haft en bra dag.här ska maken och jag se på film strax
    jo då kalasdag, först 16 meter upp i luften med wille med brandbil o sen hem till vänner med grillspett o lek på trädgården, nu är jag SLUT
  • Lucille
    Familjetrollet skrev 2009-09-12 22:03:06 följande:
    jajamensanjag gillar ovanliga namn.de vanliga namnen är så trista.jag ville att min son skulle heta bartolumeus men halva släkten gapskrattade åt namnet så det blev linus(på linjen)hade maken och jag fått en son så skulle han hetat nils eller vikinghoppas alla har haft en bra dag.här ska maken och jag se på film strax
    Jag vill inte ha För ovanliga namn, men aldrig ett namn som är poppis eller på väg att bli. Lite mittimellan...

Jag kan tänka mig Atticus, men det är visst bara jag som gillar. hehe Böööökigt. Har vi inte kommit överens om något innan sonen föds så tar jag saken i egna händer och Bestämmer vad det blir. :) Namn måste ju ungen ha, och han vänjer sig nog. hihi
    ♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
Svar på tråden vi i linköping 1