• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-09-14 11:40:37 följande:
    Har väntat hela morgonen på att Babyland i Norrköping ska öppna så man kan ringa. Men det är ju bara en telefonsvarare. Brukar det vara så?Välkommen hit Höstälva!
    de brukar vara jättesnabba på att svara,iallafall förr
  • HöstHäxa

Tack! Kul att prata med andra i Linköping. :)

• Firstandhappy

tjohoo, nu är man inte befruktningsbar längre, efterkontroll o mycket kul prat med min gamla BM, kommer sakna henne enormt.

• Skorpan08

Hemma igen efter bedömning och lunch/shoppingrunda på Ikea.
    Läkaren gjorde en hinnsvepning och nu har jag värsta känningarna. Sätter det inte igång av sig självt så ska vi vara på förlossningen kl 08.00 i morgon bitti, då dom tar hål på hinnorna. Ska bli så underbart att få träffa den lille korven.

Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • LittleMee
    Familjetrollet skrev 2009-09-14 13:33:01 följande:
    de brukar vara jättesnabba på att svara,iallafall förr
    Inte idag. Men han svarade på mitt mail nu på förmiddagen i alla fall .
    HöstHäxa skrev 2009-09-14 13:33:26 följande:
    Tack! Kul att prata med andra i Linköping. :)
    Var i Linköping bor du?
    Firstandhappy skrev 2009-09-14 14:15:08 följande:
    tjohoo, nu är man inte befruktningsbar längre, efterkontroll o mycket kul prat med min gamla BM, kommer sakna henne enormt.
    Du får se till att bli befruktningsbar igen om du saknar henne för mkt .
    Skorpan08 skrev 2009-09-14 14:50:03 följande:
    Hemma igen efter bedömning och lunch/shoppingrunda på Ikea.Läkaren gjorde en hinnsvepning och nu har jag värsta känningarna. Sätter det inte igång av sig självt så ska vi vara på förlossningen kl 08.00 i morgon bitti, då dom tar hål på hinnorna. Ska bli så underbart att få träffa den lille korven.
    Vad spännande! Vilken vecka är du i?
  • Familjetrollet
    Skorpan08 skrev 2009-09-14 14:50:03 följande:
    Hemma igen efter bedömning och lunch/shoppingrunda på Ikea.Läkaren gjorde en hinnsvepning och nu har jag värsta känningarna. Sätter det inte igång av sig självt så ska vi vara på förlossningen kl 08.00 i morgon bitti, då dom tar hål på hinnorna. Ska bli så underbart att få träffa den lille korven.
    åhh vad spännande.hoppas du får en snabb och lätt förlossning.vad är hinnesvepning?har har aldrig behövs det under nån graviditet.hoppas allt är bra med er familj
  • Lucille

Skorpan, så spännande!! Hoppas det kommer igång ordentligt nu, så du får din bebis på rätt sida av sidan så fort som möjligt. :D Lycka till!!!

Själv har jag precis kommit från BM (Gunilla Swansén) och fått lyssna på bebishjärtat. Låg runt 140, så det lät fint. Som ljuv musik. Och så pep det till som tusan när det sparkades därinne.

Har inte träffat min vanliga BM på länge. Hon hade semester under tiden för min inskrivning, så jag fick Ingegerd Ahldén (?). Båda två är underbara damer. :) Någon som haft de som BM?

♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • Firstandhappy
    AllieF skrev 2009-09-14 16:49:17 följande:
    Skorpan, så spännande!! Hoppas det kommer igång ordentligt nu, så du får din bebis på rätt sida av sidan så fort som möjligt. :D Lycka till!!! Själv har jag precis kommit från BM (Gunilla Swansén) och fått lyssna på bebishjärtat. Låg runt 140, så det lät fint. Som ljuv musik. Och så pep det till som tusan när det sparkades därinne. Har inte träffat min vanliga BM på länge. Hon hade semester under tiden för min inskrivning, så jag fick Ingegerd Ahldén (?). Båda två är underbara damer. :) Någon som haft de som BM?
    nope tyvär inte, men byter inte bort min Christine Båth mot något..

Japp blir det fler barn i den här familjen ska jag definitivt ha henne igen..
  • Cazza

Hejje! Också en nybliven mamma i Linköping här. Har en liten dotter på 3 veckor, första barnet. Vad är det här för tråd då? Ses ni någon gång och fikar? Jag skulle gärna komma i konatkt med några fler mammor med första barnet-bebisar:)

• Skorpan08
    LittleMee skrev 2009-09-14 16:24:55 följande:
    Inte idag. Men han svarade på mitt mail nu på förmiddagen i alla fall . Var i Linköping bor du? Du får se till att bli befruktningsbar igen om du saknar henne för mkt . Vad spännande! Vilken vecka är du i?
    Jag går in i v 39 i morgon, men min bebis är 35 % större än normalt så därför blir det igångsättning. Och allt är moget och jag är öppen ca 3 cm så det blir nog inga problem.
    Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
Svar på tråden vi i linköping 1