• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Firstandhappy
    AllieF skrev 2009-09-12 22:19:40 följande:
    Jag vill inte ha För ovanliga namn, men aldrig ett namn som är poppis eller på väg att bli. Lite mittimellan... Jag kan tänka mig Atticus, men det är visst bara jag som gillar. hehe Böööökigt. Har vi inte kommit överens om något innan sonen föds så tar jag saken i egna händer och Bestämmer vad det blir. :) Namn måste ju ungen ha, och han vänjer sig nog. hihi
    sen ibland kommer de ut o är bara självklara att de ska ha ett visst namn... vi hade ju förvisso bestämt både wille o molgan innan men hade andra "just in case" om dom inte skulle passa i sina namn.
  • Lucille

Jo, men det blir inte alltid så, tyvärr. Jag tycker han är en Didrik på UL t.o.m. hehe Ett namn kan kännas rätt för mig när jag ser barnet, men inte för honom. Tyvärr ser A barnet som just det, ett barn (för alltid). Han vill inte tänka på att barnet blir vuxet en dag och måste kunna andvända sitt namn utanför hemmet. Han ville Tindra för en flicka och jag AVSKYR det namnet (ta inte illa upp om ni andvänt det namnet, för det är ju smaksak). Då ville jag Ania, men ändrade sen till Noura.

♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • LittleMee

Jag är precis tvärtom. Förstår inte varför man väljer namn som knappt går att uttala. Så töntigt när folk byter ut bokstäver och förväntar sig att andra ska kunna uttalet som exempelvis Sevin (Kevin).

• Lucille

Sevin?? Jag som tyckte det var tillräckligt fult med Cewin. :/ Nej, inga lustiga stavelser, och inget för vanligt eller extremt ovanligt. Vissa tänker ju inte på ungen heller...

• LittleMee
    AllieF skrev 2009-09-12 22:49:04 följande:
    Sevin?? Jag som tyckte det var tillräckligt fult med Cewin. :/ Nej, inga lustiga stavelser, och inget för vanligt eller extremt ovanligt. Vissa tänker ju inte på ungen heller...
    Nu är jag trött. Menade förstås Cevin .

Jag har ett tjingtjong namn som är svåruttalat för det uttalas inte ens som det stavas. Det är desto ett vanligare namn i Kina/Taiwan. Min mamma kom på det när jag gick i första klass så vips fick vi alla tre svenska namn i andranamn. Jag är faktiskt den enda av oss idag som använder mitt ursprungsnamn.
  • Firstandhappy
    AllieF skrev 2009-09-12 22:38:05 följande:
    Jo, men det blir inte alltid så, tyvärr. Jag tycker han är en Didrik på UL t.o.m. hehe Ett namn kan kännas rätt för mig när jag ser barnet, men inte för honom. Tyvärr ser A barnet som just det, ett barn (för alltid). Han vill inte tänka på att barnet blir vuxet en dag och måste kunna andvända sitt namn utanför hemmet. Han ville Tindra för en flicka och jag AVSKYR det namnet (ta inte illa upp om ni andvänt det namnet, för det är ju smaksak). Då ville jag Ania, men ändrade sen till Noura.
    nej det tänker inte alla på... de ska ju kunna leva med namnen oxå..
  • Lucille

Det var en diskussion här på FL för några år sedan där en kvinna älskade råttor och ville döpa sitt barn till typ Råttalina eller liknande. Du kan tänka dig att det blev livat, och kvinnan var helt seriös och försvarande råttor som om de vore hennes barn. Då tror jag att man har en skruv lös någonstans...

• Lucille

Hittade detta in en artikel om konstiga namn

"Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssqlbb11116 (Pronounced "Albin"). In 1991, Elisabeth Hallin and Lasse Diding wanted to protest the naming law of Sweden, which states that the court can diapprove of names that "for some obvious reason are not suitable as a first name." They were fined 5,000 kronor (about $680 at the time).

The parents claimed that the 43-character name as "a pregnant, expressionistic development that we see as an artistic creation." The court didn't buy it and upheld the fine. Then the parents tried to resubmit the name as "A" (yes, one letter - also pronounced "Albin"). The court didn't buy that either, saying that one letter names are prohibited.

The baby finally went with "Albin Hallin" though in his passport his name was given as "Icke namngivet gossebarn" meaning "unnamed little boy.""

• Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-09-12 22:18:50 följande:
    jo då kalasdag, först 16 meter upp i luften med wille med brandbil o sen hem till vänner med grillspett o lek på trädgården, nu är jag SLUT
    huga,.det skulle jag aldrig göra med min höjdskräck*skratt*
    äntligen kommer det lite regn
    vad ska ni hitta på idag?här ska det städas och slöas.idag fick man äntligen sovmorgon ända till 07:30
  • Familjetrollet

här var det lugnt.om en stund får vi se om vi får gå på gratis cirkus.

Svar på tråden vi i linköping 1