• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Lucille

Det finns alltså inga dåliga BM:or på Kvinnohälsan? :D Härligt. Man hör ju så mycket gnäll annars. :) Jag är nöjd hitills iaf, men jag har ju inget att jämföra med heller. Fast jag vet ju hur en trevlig person är. :)

Blir inget Ullared för mig imorgon, vilket känns både tråkigt och skönt. Det finns ju fler chanser.

♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • playmate86

idag blir det bm som gäller och försäkringsskassan och sånt shit.... sen hem och ta det lugnt och i morgon ska jag försöka gå till min praktik

• Firstandhappy

vi har dansat kissdansen idag igen *wiiiii* va han är duktig..

• Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-09-15 09:24:54 följande:
    vi har dansat kissdansen idag igen *wiiiii* va han är duktig..
    haha potträning?
    här fundera jag på vad jag slå ihjäl tiden med.lägenheten är städad,tvätten är tvättad

typiskt nog så hade man glömt bort hur dåligt tvätten torkar i skäggetorp.tar ju 3-4 dagar innan tvätten är torr,i ryd tog det inte ens ett dygn

vad ska ni hitta på idag?
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-09-15 09:43:38 följande:
    haha potträning? här fundera jag på vad jag slå ihjäl tiden med.lägenheten är städad,tvätten är tvättad typiskt nog så hade man glömt bort hur dåligt tvätten torkar i skäggetorp.tar ju 3-4 dagar innan tvätten är torr,i ryd tog det inte ens ett dygn vad ska ni hitta på idag?
    nja både ja o nej... vi frågar om han vill gå på pottan o säger han ja så sätter vi oss där o läser en tidning eller sjunger lite sånger, kommer det nåt dansar vi kissdansen o sjunger, kommer det inget så gör det inte.. har ingen brådska med att få honom blöjfri..

4 dagar för att torka tvätt?? Då måste jag fråga hur ni hänger den? vår torkar på 1 timme i torkskåpet eller 40 min i tumlaren, hänger vi i lähenheten tar det max 1 dygn..
  • Leos och Vincents mamma
    Firstandhappy skrev 2009-09-15 09:52:15 följande:
    nja både ja o nej... vi frågar om han vill gå på pottan o säger han ja så sätter vi oss där o läser en tidning eller sjunger lite sånger, kommer det nåt dansar vi kissdansen o sjunger, kommer det inget så gör det inte.. har ingen brådska med att få honom blöjfri..4 dagar för att torka tvätt?? Då måste jag fråga hur ni hänger den? vår torkar på 1 timme i torkskåpet eller 40 min i tumlaren, hänger vi i lähenheten tar det max 1 dygn..
    Vi gör samma ungefär. Vi sätter alltid Vincent på pottan på morgonen efter morgonvällingen o sen sätter vi honom efter varje måltid för vi vet att han brukar bajsa då, så han bajsar varje dag på pottan o för nån vecka sen började han oxå kissa där, såå duktig ju Men vi har inte heller bråttom, det tar den tid det tar men Vincent är iaf mera mogen än vad Leo var i samma ålder, fast Leo vägrade pottan, han skulle gå direkt på toan. Så han gjorde det ibland från ca 1,5 års ålder, men sen ville han inte mera. Förrän förra sommaren, då tog vi verkligen upp kampen eftersom han var 3 år fyllda o då helt plötsligt var han mogen o det tog bara 1 vecka sen var han helt blöjfri på dagarna, några veckor senare var han dessutom helt blöjfri på natten oxå så när han väl var mogen så gick det fort.

Ja, det var värst vilken tid det tog att torka tvätt, vi hänger våran i vardagsrummet och i badrummet o det torkar på mindre än ett dygn.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-09-15 09:52:15 följande:
    nja både ja o nej... vi frågar om han vill gå på pottan o säger han ja så sätter vi oss där o läser en tidning eller sjunger lite sånger, kommer det nåt dansar vi kissdansen o sjunger, kommer det inget så gör det inte.. har ingen brådska med att få honom blöjfri..4 dagar för att torka tvätt?? Då måste jag fråga hur ni hänger den? vår torkar på 1 timme i torkskåpet eller 40 min i tumlaren, hänger vi i lähenheten tar det max 1 dygn..
    hänger den i badrummet,fick ju inte tid till att torka tvätten igår då en tvättmaskin var trasig och tvätten var tvungen att tvättas.tyvärr har dessa lägenheter usel ventelation villket märks

vi lät våra barn ha blöja så länge de ville.pottan användes bara några få gånger.sonen använde blöja länge pga en skada som han föddes med.stora tösen slutade med blöja runt 3 och lilla tösen slute med både dag och nattblöja vid samma ålder

barn blir blöjfria när de är mogna
  • Firstandhappy
    Familjetrollet skrev 2009-09-15 10:12:52 följande:
    hänger den i badrummet,fick ju inte tid till att torka tvätten igår då en tvättmaskin var trasig och tvätten var tvungen att tvättas.tyvärr har dessa lägenheter usel ventelation villket märks vi lät våra barn ha blöja så länge de ville.pottan användes bara några få gånger.sonen använde blöja länge pga en skada som han föddes med.stora tösen slutade med blöja runt 3 och lilla tösen slute med både dag och nattblöja vid samma ålder barn blir blöjfria när de är mogna
    aha, på det sättet..

ja precis dom blir ju det, vill mest bara att wille ska förknippa pottan med nåt bra så han själv vill gå på den..
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-09-15 10:15:14 följande:
    aha, på det sättet..ja precis dom blir ju det, vill mest bara att wille ska förknippa pottan med nåt bra så han själv vill gå på den..
    här ska vi skramla ihopp till en tvättmaskin och ev en torktumlare.så som tvättstugan var sist så fick jag nog helt enkelt
    igår vid 06 möttes jag av en svinstia,torktumlaren var full med damm,tvättmaskinerna fulla med tvättmedel i och utanpå,golvet var så skitigt att man blev illamående.när jag kom ner för att hänga tvätt så såg jag att en tvättmaskin var trasig!
    så det blev ett samtal till G,samt att jag satte upp en fin lapp till idioten som hade tvättat innan mig
    sista tiden har det kommer fler lappar med klagomål på hur vissa sköter tvättstugan
  • Noblesse

Hej allihopa! Jag bor i Ryd här i Linköping och har en son på snart 1 år och väntar vårt andra barn som är beräknat till 29 mars

♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 29/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
Svar på tråden vi i linköping 1