• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Noblesse
    HöstHäxa skrev 2009-09-15 10:39:06 följande:
    Jag har precis börjat mitt 4 år på universitetet, har bott här sedan 2006 :)Jag hittade min sambo på universitetet och det har resulterat i en förlovning :DVad läser du? Jag är lite nyfiken på det här med att ha barn och plugga nämligen :)
    Okej, va kul Vad läser du till?
    Jag har läst ett år på lärarprogrammet, sedan blev jag gravid vilket inte direkt var planerat Nu har planerna dock ändrats, jag kommer inte läsa klart till lärare utan vi bestämde oss för att försöka få ett syskon nu på en gång i stället och så ska jag förmodligen läsa till sjuksköterska i Eskilstuna när sambon har pluggat klart här, han läser år 3 av 5 nu.

För honom funkar det jättebra att ha barn samtidigt som studierna, det har till och med gått bättre sedan sonen föddes. Förmodligen eftersom det krävs att man är mer diciplinerad med studierna än innan. Att jag inte pluggar vidare till lärare nu är för att jag känner att jag inte vill jobba med det och så är det dessutom jättesvårt att få jobb som lågstadielärare, vilket det inte är som sjuksköterska.
    Firstandhappy skrev 2009-09-15 10:39:27 följande:
    kommer med från E-tuna (flyttade dock hit till Östergötland iallafall när jag va 2 år)
    Kul
    ♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 29/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • Noblesse

Ni som är gravida, vilket mvc går ni på?

Jag går på storken och är supernöjd, gick där med sonen också. Har varit på Kvinnohälsan en gång när jag tog ut spiralen eftersom dom inte hade någon tid så pass fort som jag vill få ut den på Storken. Barnmorskan jag träffade var trevlig men jag tyckte det var så slitet och så mycket sjukhuskänsla över det hela. På Storken känns det så hemtrevligt och mysigt

• HöstHäxa

Noblesse:

Jag började med att läsa 2 år på lärarprogrammet, första pedagogik året och sedan min första inriktning (textilslöjd). Kom sedan på att jag inte vill jobba med grundskolan eller gymnasium.
    Nu går jag år 2 på Slöjd, hantverk och formgivningsprogrammet med inriktning textil.
    Jag tror du gör rätt i att byta faktiskt. Tror det finns mer jobb inom vården och lönen är inte bättre inom läraryrket.

Men du vill tillbaka till E-tuna efter vändan i Linköping?

• Noblesse
    HöstHäxa skrev 2009-09-15 10:59:19 följande:
    Noblesse:Jag började med att läsa 2 år på lärarprogrammet, första pedagogik året och sedan min första inriktning (textilslöjd). Kom sedan på att jag inte vill jobba med grundskolan eller gymnasium.Nu går jag år 2 på Slöjd, hantverk och formgivningsprogrammet med inriktning textil.Jag tror du gör rätt i att byta faktiskt. Tror det finns mer jobb inom vården och lönen är inte bättre inom läraryrket.Men du vill tillbaka till E-tuna efter vändan i Linköping?
    Ja det känns som att det kommer passa mig bättre Ja alltså egentligen tycker vi väl båda att Eskilstuna inte är den bästa staden man kan tänka sig men det som får oss att vilja bo där är ju att vi har bådas familj där. Men det är klart det är ju bara tiden som kan utvisa vad vi kommer göra i framtiden, men det är planen just nu. Sen kan man ju faktiskt bo i någon stad som inte ligger så långt ifrån också, vi får se som sagt. Det tråkiga med Eskilstuna just nu är väl att kriminaliteten verkar öka. Sambons båda föräldrar är nämligen poliser och det händer väl en hel del just nu.
  • HöstHäxa
    Noblesse skrev 2009-09-15 11:03:38 följande:
    Ja det känns som att det kommer passa mig bättre Ja alltså egentligen tycker vi väl båda att Eskilstuna inte är den bästa staden man kan tänka sig men det som får oss att vilja bo där är ju att vi har bådas familj där. Men det är klart det är ju bara tiden som kan utvisa vad vi kommer göra i framtiden, men det är planen just nu. Sen kan man ju faktiskt bo i någon stad som inte ligger så långt ifrån också, vi får se som sagt. Det tråkiga med Eskilstuna just nu är väl att kriminaliteten verkar öka. Sambons båda föräldrar är nämligen poliser och det händer väl en hel del just nu.
    Vi har nämligen också pratat om att eventuellt flytta närmare E-tuna då jag har min familj där och jag står dem väldigt nära, men har man bil är ju inte E-tuna så långt bort. Tomas (sambon) föräldrar bor i norduppland så dit är det ju långt även från E-tuna

Men tiden får väl utvisa vart man hamnar, man kanske blir kvar här :P
  • HöstHäxa
    Noblesse skrev 2009-09-15 10:51:26 följande:
    Ni som är gravida, vilket mvc går ni på? Jag går på storken och är supernöjd, gick där med sonen också. Har varit på Kvinnohälsan en gång när jag tog ut spiralen eftersom dom inte hade någon tid så pass fort som jag vill få ut den på Storken. Barnmorskan jag träffade var trevlig men jag tyckte det var så slitet och så mycket sjukhuskänsla över det hela. På Storken känns det så hemtrevligt och mysigt
    Jag har blivit rekommenderad att gå till Storken om jag blir gravid :)

Har varit på Kvinnohälsan angående preventinmedel och den BM jag träffade där var inte vidare värst trevlig. Kändes mest som hon inte lyssnade på mig utan bara körde på vad hon tyckte var bäst.
  • Familjetrollet
    Noblesse skrev 2009-09-15 10:27:45 följande:
    Hej allihopa! Jag bor i Ryd här i Linköping och har en son på snart 1 år och väntar vårt andra barn som är beräknat till 29 mars
    välkommen hit.vi har nyss flyttat från ryd pga att våra barn blev "misshandlade" samt annat som inte var bra i området.dock hade vi 3 jättebra grannar i huset,men resten var konstigt folk och studenter som hade brakfester jämt
  • Lucille
    Familjetrollet skrev 2009-09-15 10:19:21 följande:
    här ska vi skramla ihopp till en tvättmaskin och ev en torktumlare.så som tvättstugan var sist så fick jag nog helt enkeltigår vid 06 möttes jag av en svinstia,torktumlaren var full med damm,tvättmaskinerna fulla med tvättmedel i och utanpå,golvet var så skitigt att man blev illamående.när jag kom ner för att hänga tvätt så såg jag att en tvättmaskin var trasig!så det blev ett samtal till G,samt att jag satte upp en fin lapp till idioten som hade tvättat innan migsista tiden har det kommer fler lappar med klagomål på hur vissa sköter tvättstugan
    Köp en tvättmaskin Med torktumlare i ett, så spar du plats också.
    Noblesse skrev 2009-09-15 10:51:26 följande:
    Ni som är gravida, vilket mvc går ni på? Jag går på storken och är supernöjd, gick där med sonen också. Har varit på Kvinnohälsan en gång när jag tog ut spiralen eftersom dom inte hade någon tid så pass fort som jag vill få ut den på Storken. Barnmorskan jag träffade var trevlig men jag tyckte det var så slitet och så mycket sjukhuskänsla över det hela. På Storken känns det så hemtrevligt och mysigt
    Jag ville gå på Storken, men de tar inte emot riskgrupper, tyvärr, så jag fick gå till Kvinnohälsan ändå. Jag trivs jättebra med de BM:or jag har träffat, och själva byggnaden är jag ju i såpass sällan, så det duger. Centralt och bra också. :) Men jag skulle ha föredragit Storken.
    ♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • Noblesse
    Familjetrollet skrev 2009-09-15 12:05:15 följande:
    välkommen hit.vi har nyss flyttat från ryd pga att våra barn blev "misshandlade" samt annat som inte var bra i området.dock hade vi 3 jättebra grannar i huset,men resten var konstigt folk och studenter som hade brakfester jämt
    Vad hemskt att dom blev misshandlade! Förstår att ni flyttade. Vi tycker inte heller om Ryd utan bor här endast för att vi pluggade och sambon pluggar fortfarande, och det är väldigt nära universitetet. Sedan har vi en bra lägenhet med bra grannar och liten egen trädgård, vi har haft tur. Nu orkar vi bara inte flytta helt enkelt och sonen är ju så pass liten att han inte påverkas av området. Men jag håller med om att det till största del bara bor konstigt folk och studenter. Vi skulle ALDRIG bo kvar här om det inte vore för att sambon pluggar.
  • HöstHäxa
    AllieF skrev 2009-09-15 12:29:13 följande:
    Jag ville gå på Storken, men de tar inte emot riskgrupper, tyvärr, så jag fick gå till Kvinnohälsan ändå. Jag trivs jättebra med de BM:or jag har träffat, och själva byggnaden är jag ju i såpass sällan, så det duger. Centralt och bra också. :) Men jag skulle ha föredragit Storken.
    Jag har inte bar också så.. Vad räknas till riskgrupper då?
Svar på tråden vi i linköping 1