• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Noblesse
    HöstHäxa skrev 2009-09-15 10:39:06 följande:
    Jag har precis börjat mitt 4 år på universitetet, har bott här sedan 2006 :)Jag hittade min sambo på universitetet och det har resulterat i en förlovning :DVad läser du? Jag är lite nyfiken på det här med att ha barn och plugga nämligen :)
    Okej, va kul Vad läser du till?
    Jag har läst ett år på lärarprogrammet, sedan blev jag gravid vilket inte direkt var planerat Nu har planerna dock ändrats, jag kommer inte läsa klart till lärare utan vi bestämde oss för att försöka få ett syskon nu på en gång i stället och så ska jag förmodligen läsa till sjuksköterska i Eskilstuna när sambon har pluggat klart här, han läser år 3 av 5 nu.

För honom funkar det jättebra att ha barn samtidigt som studierna, det har till och med gått bättre sedan sonen föddes. Förmodligen eftersom det krävs att man är mer diciplinerad med studierna än innan. Att jag inte pluggar vidare till lärare nu är för att jag känner att jag inte vill jobba med det och så är det dessutom jättesvårt att få jobb som lågstadielärare, vilket det inte är som sjuksköterska.
    Firstandhappy skrev 2009-09-15 10:39:27 följande:
    kommer med från E-tuna (flyttade dock hit till Östergötland iallafall när jag va 2 år)
    Kul