• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Lucille
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-15 14:32:53 följande:
    Åh, äntligen hittade jag det jag sökte efter! BUP-elefanten heter det ju!
    Pluggar du till socionom eller? Min väninna var där och hälsade på när hon pluggade till det, och hon inriktar sig mot barn.
    MyPlace skrev 2009-09-15 14:50:52 följande:
    Ja som inte är inne så ofta säger välkomna till alla oxå mammor. Sj heter ja Malin bor nummera i Åtvidaberg igen, flyttade från linköping område ryd i december förra året. Då stora tjejen vart förföljd av en utvecklingstörd pojke. Så trygghet fanns inte där. Har barnen Olivia född 01 . liam 03, alma 06 och Arvid 08.
    Jag söker ju lägenhet just nu och har sagt "Vart som helst, men Inte Ryd". Har bara hört otrevligheter, tyvärr.
    ♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • Leos och Vincents mamma
    AllieF skrev 2009-09-15 14:57:06 följande:
    Pluggar du till socionom eller? Min väninna var där och hälsade på när hon pluggade till det, och hon inriktar sig mot barn. Jag söker ju lägenhet just nu och har sagt "Vart som helst, men Inte Ryd". Har bara hört otrevligheter, tyvärr.
    Nej, jag pluggar till behandlingsassistent. Så det är inte på högskolenivå. Men ungefär samma saker jobbar man ju med
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • MyPlace

Ja ryd var då ingen hit, vill tillbaka till stan , men får nog se de på lång sikt då barnen trivs toppen här. Inte för att jag gör de så mkt men men allt för barnen heter de ju.

• Lucille

Jag skulle helst av allt bo kvar här ute i Haninge/Vidingsjö, men dyker det inte upp några lägenheter som passar så får man ta något annat. Så länge det känns bra. Men naturen här ute är fantastisk, och det tar 12min med buss in till stan. Gillar man att röra på sig så kan man nog vandra in till stan på egna ben. Och nu finns ett jättestort, fint Netto här också. Trivs superbra. Vill inte flytta från området. :(..

♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • MyPlace

Åh, där bor en vän till mig, jätte fint område ju. Men jag har fastnat mer för lambohov , är bara rakt från på lambohovleden som tar än in till stan, slippa bussen och få härlig promenad. Här blir de mest mkt stilla sittande för de finns inte så mkt ställen att gå omkring på här , har ju bott i åtvid sen barnben

• LittleMee

Det är fint väder ute och här sitter jag och dricker cola och tycker synd om mig själv. Råkade ut för magsjuka i natt .

• LittleMee

Vi har förresten gjort intresseanmälan på Luftvärnsgatan i Berga. Var där häromdagen och tittade. Verkade lugnt men jag kan ändå tyvärr inte låta bli att ha fördomar.

Men två andra lägenheter i Lambohov kom ut idag

• playmate86

får du den lägenheten blir vi grannar

LittleMee skrev 2009-09-15 15:53:20 följande:
    Vi har förresten gjort intresseanmälan på Luftvärnsgatan i Berga. Var där häromdagen och tittade. Verkade lugnt men jag kan ändå tyvärr inte låta bli att ha fördomar. Men två andra lägenheter i Lambohov kom ut idag
  • Noblesse
    Familjetrollet skrev 2009-09-15 13:52:00 följande:
    vi flyttade till ryd för några år sedan för att testa hur det var att bo i området.men när våra barn blev slagna,misshandlade och kallde hemskheter för att de var svenskar så fick vi nog.sen var ju inte området tryggt med alla bilbränder samt en 14 åring som antastade barnennu trivs vi som fisken i vattnet efter ha flyttat tbx till skäggetorp
    Oj, det låter inge kul för dom, hoppas dom mår bra nu i alla fall. Är Skäggetorp bra? som jag har fattat det så är det lite som Ryd, det kanske både finns bra och "dåliga" områden där?
    ♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 29/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • LittleMee
    playmate86 skrev 2009-09-15 17:07:50 följande:
    får du den lägenheten blir vi grannar
    Vad tycker du om området?
Svar på tråden vi i linköping 1