• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Noblesse

Där vi bor i Ryd är det jättelungt. Vi bor på ryds allé och vårt hus ligger precis mot vägen till ryd centrum, uteplatsen är ut mot cykelbanan som går där. Vi har jättebra grannar och har haft det ända sedan vi flyttade hit för lite över 2 år sedan.

Som jag har uppfattat det så är det mycket lugnare såhär på "utkanten" av området, om man går in bland alla husen där du familjetrollet bodde tycker jag verkar vara mycket mer liv. Det enda man märker av här är alla studeneter som cyklar fram och tillbaka från universitetet varje dag och när de gör det på kvällarna på helgerna eftersom vi bor precis vid cykelvägen Men jag tycker inte alls att det gör nått när man hör dom tjoa påväg till kravall och liknande, lite roligt ibland

♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 29/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • HöstHäxa
    Familjetrollet skrev 2009-09-16 15:18:52 följande:
    våra grannar partade jämt,bilar som spränged.dagisfönstren slog sönder ständigt. My Place var ju grannar till oss så det vet villket helvete ryd var emellanåt
    Fy vad jobbigt! :( Det är så tråkigt när man inte kan känna att ens barn är trygga.

Jag vill inte direkt bo i Ryd hela mitt liv, har till och med funderat av och till om Linköping som stad alls är något för mig och sambon..
  • Familjetrollet
    HöstHäxa skrev 2009-09-16 15:29:17 följande:
    Fy vad jobbigt! :( Det är så tråkigt när man inte kan känna att ens barn är trygga.Jag vill inte direkt bo i Ryd hela mitt liv, har till och med funderat av och till om Linköping som stad alls är något för mig och sambon..
    vi fick nog till slut då våra barn inte vågade gå ut.grannarna i trappen brevid fick sina fönster krossade medans de var bortresta.listan kan göra lång.
    Noblesse skrev 2009-09-16 15:28:35 följande:
    Där vi bor i Ryd är det jättelungt. Vi bor på ryds allé och vårt hus ligger precis mot vägen till ryd centrum, uteplatsen är ut mot cykelbanan som går där. Vi har jättebra grannar och har haft det ända sedan vi flyttade hit för lite över 2 år sedan. Som jag har uppfattat det så är det mycket lugnare såhär på "utkanten" av området, om man går in bland alla husen där du familjetrollet bodde tycker jag verkar vara mycket mer liv. Det enda man märker av här är alla studeneter som cyklar fram och tillbaka från universitetet varje dag och när de gör det på kvällarna på helgerna eftersom vi bor precis vid cykelvägen Men jag tycker inte alls att det gör nått när man hör dom tjoa påväg till kravall och liknande, lite roligt ibland
    där vi bodde var det aldrig lugnt.man fick aldrig sova en hel natt utan att bli väkt.det finns fler som säger att det är lugnare på stångåstadensidan i ryd och där ni bor
  • Familjetrollet

läggen in länken jag skrev här på FL när vi fick nog av ryd
    www.familjeliv.se/Forum-4-288/m44030446.html

här har barnen jättebra kompisar som inte pratar fula ord,hånar andra.vi får sova hela nätter utan att bli väkta.man kan släppa ut barnen ut att vara rädd för att de ska bli kränkta osv.

vi bodde även i detta hus för 7 år sedan och då var denna gård den bästa gården då oxå.

• Noblesse
    Familjetrollet skrev 2009-09-16 15:36:59 följande:
    vi fick nog till slut då våra barn inte vågade gå ut.grannarna i trappen brevid fick sina fönster krossade medans de var bortresta.listan kan göra lång. där vi bodde var det aldrig lugnt.man fick aldrig sova en hel natt utan att bli väkt.det finns fler som säger att det är lugnare på stångåstadensidan i ryd och där ni bor
    Men vi bor hos Graflunds, i husen längs cykelvägen som ligger mitt emot busshållsplatsen från ryd centrum till stan, om du förstår vart jag menar då. Mitt emot dom brun/vita studenkorridorshusen. Som du säger så beror det nog helt på vart i Ryd man bor och om man har tur eller otur med grannar osv. Nu ska våra grannar ovanpå som för tillfället är en lugn barnfamilj flytta om någon vecka, hoppas verkligen att dom som flyttar in är bra folk.
    ♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 29/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • Familjetrollet
    Noblesse skrev 2009-09-16 15:42:30 följande:
    Men vi bor hos Graflunds, i husen längs cykelvägen som ligger mitt emot busshållsplatsen från ryd centrum till stan, om du förstår vart jag menar då. Mitt emot dom brun/vita studenkorridorshusen. Som du säger så beror det nog helt på vart i Ryd man bor och om man har tur eller otur med grannar osv. Nu ska våra grannar ovanpå som för tillfället är en lugn barnfamilj flytta om någon vecka, hoppas verkligen att dom som flyttar in är bra folk.
    vet exakt vart den gatan ligger.vi kollade först andra områden i ryd som sades vara bättre.vi kollade även den delen där ni bor.men tyvärr blev det inget ledigt dit vi kunde flytta .så istället blev det skäggetorp igen

då vi visste att det är en trygg plats för barnen
  • Leos och Vincents mamma
    Familjetrollet skrev 2009-09-16 15:16:58 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-16 14:02:41 följande: ja smaken är som baken.men här får barnen iallafall vara ute och leka utan att bli antastade och misshandlade osvman kan inte dra hela skäggetorp över en kam,pga av 20-30 år gamla rykten.det som är stökigt är nygård i skäggetorp.här är det så lugnt och skönt,villket man aldrig upplevde i ryd
    Fast jag säger ju att jag bara bott här istan 6 år, så då är det ju inte 20-30 år gamla rykten.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-16 15:53:20 följande:

Fast jag säger ju att jag bara bott här istan 6 år, så då är det ju inte 20-30 år gamla rykten.
    jag tycker inte man kan uttala sig hur ett område är om man inte har bott där.alla kan uppleva samma gård/område mycket olika

finns flera i tråden som bor i skäggetorp och trivs här...
  • Leos och Vincents mamma
    Familjetrollet skrev 2009-09-16 15:55:06 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-16 15:53:20 följande: jag tycker inte man kan uttala sig hur ett område är om man inte har bott där.alla kan uppleva samma gård/område mycket olikafinns flera i tråden som bor i skäggetorp och trivs här...
    Fast det jag tänker på har jag sett med enga ögon!!
    Dessutom har jag 4 kompisar oberoende av varanda som flyttat därifrån det senaste året bara. För att de fick nog.

Det är ju precis som med dig, du kan ju inte säga att hela Ryd är dåligt bara för att ni upplevde det så. Jag känner flera som bor där som tivs superbra. Även om jag inte skulle vilja bo där.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-16 15:57:48 följande:

Fast det jag tänker på har jag sett med enga ögon!!Dessutom har jag 4 kompisar oberoende av varanda som flyttat därifrån det senaste året bara. För att de fick nog.Det är ju precis som med dig, du kan ju inte säga att hela Ryd är dåligt bara för att ni upplevde det så. Jag känner flera som bor där som tivs superbra. Även om jag inte skulle vilja bo där.
    jag har även sagt att det finns bra områden i ryd,gården där vi bodde var rena helvetet och det var många fler som tyckte det.
Svar på tråden vi i linköping 1