• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Familjetrollet
    Noblesse skrev 2009-09-15 17:10:34 följande:
    Oj, det låter inge kul för dom, hoppas dom mår bra nu i alla fall. Är Skäggetorp bra? som jag har fattat det så är det lite som Ryd, det kanske både finns bra och "dåliga" områden där?
    skäggetorp är 100 gånger bättre.i skäggetorp är stiglötsgatan och sörgårdsgatan bästa områden
    ryd levde upp till sina rykten
  • Firstandhappy

jag håller mig till lambohov....

• Lucille

Skäggetorp har dessutom blivit bättre, och de har satsat mycket på förskolor och skolor. Vi ska lägga ett skambud på en lägenhet på Skäggetorpsgatan. Vi har kollat på den två gånger förut och jag har protesterat vilt, men jag orkar inte stå utan längre. Den här lägenheten har stått ledig sen juli, så budet går nog hem, och då har vi råd att fixa till stället rätt ordentligt. Hatar balkongen som fan, men jag får försöka fixa till den så gott det går. Har iaf ett hem till mig och barnet. 2 rok, 71kvm. Hoppas den går att fixa till.

♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • Familjetrollet
    AllieF skrev 2009-09-15 19:45:45 följande:
    Skäggetorp har dessutom blivit bättre, och de har satsat mycket på förskolor och skolor. Vi ska lägga ett skambud på en lägenhet på Skäggetorpsgatan. Vi har kollat på den två gånger förut och jag har protesterat vilt, men jag orkar inte stå utan längre. Den här lägenheten har stått ledig sen juli, så budet går nog hem, och då har vi råd att fixa till stället rätt ordentligt. Hatar balkongen som fan, men jag får försöka fixa till den så gott det går. Har iaf ett hem till mig och barnet. 2 rok, 71kvm. Hoppas den går att fixa till.
    det området är jättebra då det är köplägenheter
    Firstandhappy skrev 2009-09-15 19:35:44 följande:
    jag håller mig till lambohov....
    lambohov är bra det med
  • Lucille

Jo, jag har hört att bostadsrättsområden är lugnare, och det låter ganska logiskt. Håller tummen och hoppas på det bästa. Mycket som måste fixas; köksluckor, golv, väggar, köpa tvättmaskin och gärna diskmaskin också.  

♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • MyPlace

Littleme: fy vad tråkigt , hoppas du är bättre snart.

• MyPlace

Jag är då fast vid lambohov , har bott i bägge skäggetorp och ryd och gillar inte områdena att bo på. Men man kan ju strosa runt och hälsa på vänner man har på bägge ställen , de har ja inget emot alls.

• Familjetrollet
    LittleMee skrev 2009-09-15 15:53:20 följande:
    Vi har förresten gjort intresseanmälan på Luftvärnsgatan i Berga. Var där häromdagen och tittade. Verkade lugnt men jag kan ändå tyvärr inte låta bli att ha fördomar.Men två andra lägenheter i Lambohov kom ut idag
    styvsonen bor i berga c och de trivs där.däremot där buss 210 gick förr är som nygård
    AllieF skrev 2009-09-15 20:05:52 följande:
    Jo, jag har hört att bostadsrättsområden är lugnare, och det låter ganska logiskt. Håller tummen och hoppas på det bästa. Mycket som måste fixas; köksluckor, golv, väggar, köpa tvättmaskin och gärna diskmaskin också.  
    fast det är klart att det blir mysigare när man får renovera och bestämma hur hemmet ska vara.om vi flyttar i framtiden så blir det hus på landet.dock har vi redan nu bestämt att barnen ska gå på engelska skolan när det blir dags för högstadie
  • Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-15 15:26:01 följande:
    Ja ryd var då ingen hit, vill tillbaka till stan , men får nog se de på lång sikt då barnen trivs toppen här. Inte för att jag gör de så mkt men men allt för barnen heter de ju.
    kan bara hålla med.antastaren bor här numera,men än har har han inte gjort nått som tur är.beror nog mest på att han umgås med andra konstiga ungdommar numera
  • LittleMee
    AllieF skrev 2009-09-15 19:45:45 följande:
    Har den stått ledigt sedan juli så borde de nästan acceptera. Men sen beror på det väl på hur mkt ni hade tänkt buda. 71 kvm räcker gott och väl för er två. Vad är det för fel på balkongen?
    MyPlace skrev 2009-09-15 20:06:34 följande:
    Littleme: fy vad tråkigt , hoppas du är bättre snart.
    Tack för omtanken. Nu mår jag mycket bättre. Blev lite uttråkad nu på kvällen så vi åkte en sväng ut med bilen till Slaka kyrkan för att hälsa på hans bror.
Svar på tråden vi i linköping 1