• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • Leos och Vincents mamma
    HöstHäxa skrev 2009-09-16 13:11:50 följande:
    Vilket område är i ert tycker ni är bäst att bo på med barn här i Linköping? Vi har pratat lite löst om att flyttat till en 3:a med uteplats.Jag bor ju i Ryd och har inte uppfattat att det är så stökigt... Bor i Graflunds-Ryd och flyttade ifrån studentbostäderna då jag tyckte det var livat där..
    Nu vet jag inte så jättemycket själv eftersom vi har bara bott här i Lambohov o i Tannefors. Tannefors är finare o så är det så skönt att det är nära till stan, men det är absolut inte barnvänligt där.
    Så vi trivs jättebra här i Lambohov, det är jättebarnvänligt.
    Vi har några kompisar som bor i Ullstämma o det är oxå jättemysigt o barnvänligt.
    Nåt som jag aldrig skulle flytta till iaf är Skäggetorp, men smaken är som baken
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Firstandhappy

nä skulle inte bo i ryd, skäggetorp, berga, tannefors mf.. trivs som sagt bra här i lambohov...

men har ju oxå bara bott här så har inget att jämföra med..

• Familjetrollet
    Vilket område är i ert tycker ni är bäst att bo på med barn här i Linköping? Vi har pratat lite löst om att flyttat till en 3:a med uteplats.Jag bor ju i Ryd och har inte uppfattat att det är så stökigt... Bor i Graflunds-Ryd och flyttade ifrån studentbostäderna då jag tyckte det var livat där..
    vi bodde där till maj iår.vi bodde vid villa blå,villket var värsta området i ryd
    de bä'sta områdena är vissa delar av skäggetorp,lambohov,hjulsbro,ullstämma,aspnäset,vidingsjö
    sämre områden är ryd,ekholmen,vissa delar av berga
  • Familjetrollet
    kan tilllägga att vi bodde bara tre månader i ekhomen pga att det var rena gettot.vi har flyttat runt stan i många r.så vi vet villka områden som är bra för barnen.tyvärr lvere skäggetorp ryktena kvar från 70-80 talet.men om man jämnför skäggetorp med ryd/berga så är skäggetorp 100 gånger bättre för barnen
    Familjetrollet skrev 2009-09-16 13:59:11 följande:
    kan tilllägga att vi bodde bara tre månader i ekhomen pga att det var rena gettot.vi har flyttat runt stan i många r.så vi vet villka områden som är bra för barnen.tyvärr lvere skäggetorp ryktena kvar från 70-80 talet.men om man jämnför skäggetorp med ryd/berga så är skäggetorp 100 gånger bättre för barnen
    Fast jag har bara bott här istan i 6 år o ändå så vet jag att skäggetorp inte är nåt bra ställe, har dels hört massor men oxå sett själv. Fast det är väl som i alla stadsdelar, att det beror på vart man bor.
    Fick höra att vi inte var kloka som skulle flytta till Lambohov, det var ju såå dåligt här o mycket slagsmål o rötägg. Men vi har varken sett eller hört nånting. Men det ska tydligen vara något stökigare vid centrumdelen.
  • HöstHäxa
    Familjetrollet skrev 2009-09-16 13:59:11 följande:
    Okej, jag tycker man hör så mycket olika hela tiden... Blir alldeles snurrig av allt. Alla säger verkligen olika. :D

Jag är inne på mitt 4:e år här i Linköping och har bott i student-Ryd 2 ggr, Gottfridsberg (Flamman) och nu i Graflunds-Ryd.

Det enda riktig negativa jag har om Ryd är ju att det är mycket studenter som flänger och far om kvällar/nätter och gapar mellan husen. Jag är visserligen student, men brukar visa lite respekt för min omgivning även om jag är påväg ut på krogen. Jag kanske har tur som bor i lugnt hus bara..

Jag har en kompis som är student o bor i Ryd o jag frågade henne när jag var där en kväll för några veckor sen, om det var väldigt stökigt där med alla studenter, men hon tyckte att det var väldigt lugnt.

• HöstHäxa

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-16 14:37:58 följande:

Jag har en kompis som är student o bor i Ryd o jag frågade henne när jag var där en kväll för några veckor sen, om det var väldigt stökigt där med alla studenter, men hon tyckte att det var väldigt lugnt.
    Jag tycker också det är ganska lungt, förutom om det ska vara fest på universitetet. Det är mest då som det gapas, när det är påväg dit :D
  • Familjetrollet

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-16 14:02:41 följande:

Fast jag har bara bott här istan i 6 år o ändå så vet jag att skäggetorp inte är nåt bra ställe, har dels hört massor men oxå sett själv. Fast det är väl som i alla stadsdelar, att det beror på vart man bor.Fick höra att vi inte var kloka som skulle flytta till Lambohov, det var ju såå dåligt här o mycket slagsmål o rötägg. Men vi har varken sett eller hört nånting. Men det ska tydligen vara något stökigare vid centrumdelen.
    ja smaken är som baken.men här får barnen iallafall vara ute och leka utan att bli antastade och misshandlade osv

man kan inte dra hela skäggetorp över en kam,pga av 20-30 år gamla rykten.det som är stökigt är nygård i skäggetorp.här är det så lugnt och skönt,villket man aldrig upplevde i ryd
  • Familjetrollet
    HöstHäxa skrev 2009-09-16 14:21:57 följande:
    Okej, jag tycker man hör så mycket olika hela tiden... Blir alldeles snurrig av allt. Alla säger verkligen olika. :DJag är inne på mitt 4:e år här i Linköping och har bott i student-Ryd 2 ggr, Gottfridsberg (Flamman) och nu i Graflunds-Ryd. Det enda riktig negativa jag har om Ryd är ju att det är mycket studenter som flänger och far om kvällar/nätter och gapar mellan husen. Jag är visserligen student, men brukar visa lite respekt för min omgivning även om jag är påväg ut på krogen. Jag kanske har tur som bor i lugnt hus bara..
    våra grannar partade jämt,bilar som spränged.dagisfönstren slog sönder ständigt.
    My Place var ju grannar till oss så det vet villket helvete ryd var emellanåt
Svar på tråden vi i linköping 1