• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • LittleMee

Har bara bott i Tallboda och nu i Johannelund. Tyckte verkligen om Tallboda, lugnt och barnvänligt. Problemet är bara att det är lite för nära sambons föräldrar och hans systers familj så dit vill jag nog inte tillbaka igen.

Här i Johannelund är det helt okej. Vi har främst ungdomar som grannar och det kan bli lite skrikigt på helgerna om man har balkongdörren öppen, annars märker man knappt av dem.

Arrendatorvägen (eller vad den nu hette) i Lambohov? någon som vet hur området är?

• Firstandhappy

Arrendegatan är precis bredvid mig o jättelugnt, slestadskolan precis bakom gräsmattan, gott om dagis, mycket grönområden o lekparkwer, även lambohovs öppna förskola ligger på den gatan.. riktigt trevligt faktiskt..

• Firstandhappy
    LittleMee skrev 2009-09-16 16:30:40 följande:
    Har bara bott i Tallboda och nu i Johannelund. Tyckte verkligen om Tallboda, lugnt och barnvänligt. Problemet är bara att det är lite för nära sambons föräldrar och hans systers familj så dit vill jag nog inte tillbaka igen. Här i Johannelund är det helt okej. Vi har främst ungdomar som grannar och det kan bli lite skrikigt på helgerna om man har balkongdörren öppen, annars märker man knappt av dem. Arrendatorvägen (eller vad den nu hette) i Lambohov? någon som vet hur området är?
    gå in på eniro o slå på gatans namn o husnummret o välj flygfoto så kan du se lite mer hur det ser ut..

va själv lite sugen på en av dom men såg att det tyvär bara va treor..
  • LittleMee
    Firstandhappy skrev 2009-09-16 16:44:56 följande:
    gå in på eniro o slå på gatans namn o husnummret o välj flygfoto så kan du se lite mer hur det ser ut..va själv lite sugen på en av dom men såg att det tyvär bara va treor..
    Tackar. Då är det i närheten av där jag jobbade. Ligger 3 lägenheter ute nu på den gatan så man får hoppas.

Blir nog ingen Berga. Tyckte det var så obehagligt sist.
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-09-16 16:39:27 följande:
    Arrendegatan är precis bredvid mig o jättelugnt, slestadskolan precis bakom gräsmattan, gott om dagis, mycket grönområden o lekparkwer, även lambohovs öppna förskola ligger på den gatan.. riktigt trevligt faktiskt..
    de flästa områdena i lambohov är toppen.dock ska syrran flytta då de har en störande barnfamilj som super jämt.de bor i mjärdevidelen utav lambohov
  • Marayah

Kankse man ska ta o kasta sig in i fl träsket igen?! Med risk att bli beroende igen. :-P Howdy folks!!!!

• Lucille

Jag har bott på T1, Valla, Tannefors (Drottningtorget!) och nu i Haninge. Där jag bor nu är det första som känts riktigt barnvänligt. Valla funkar nog rätt bra också, men mer åt Skogsfrid till isf. T1 var rätt lugnt, men för mycket gata och inte tillräckligt med natur. Lägenheten i Tannefors var jättecentral och det tjoades och hade sig varje helg, och låg precis vid gatan (däremot var det lugnt om man tänker kriminalitet och så).

Jag skulle vara i himmlen om jag kunde få bo kvar här ute, vare sig det blir Haninge, Vidingsjö, Ullstämma eller Blästad. Helt perfekt för barn. :) Flyttar jag härifrån så kommer jag återvända någon dag, det lovar jag!

♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • Leos och Vincents mamma
    Marayah skrev 2009-09-16 17:09:55 följande:
    Kankse man ska ta o kasta sig in i fl träsket igen?! Med risk att bli beroende igen. :-P Howdy folks!!!!
    Men heej!!
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • Leos och Vincents mamma
    LittleMee skrev 2009-09-16 16:30:40 följande:
    Har bara bott i Tallboda och nu i Johannelund. Tyckte verkligen om Tallboda, lugnt och barnvänligt. Problemet är bara att det är lite för nära sambons föräldrar och hans systers familj så dit vill jag nog inte tillbaka igen.Här i Johannelund är det helt okej. Vi har främst ungdomar som grannar och det kan bli lite skrikigt på helgerna om man har balkongdörren öppen, annars märker man knappt av dem.Arrendatorvägen (eller vad den nu hette) i Lambohov? någon som vet hur området är?
    Japp, precis som firstandhappy säger så är Arrendegatan fint, ÖF ligger där o där har jag spenderat myyycket tid Älskar den ÖF.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
  • LittleMee

Leos och Vincents mamma skrev 2009-09-16 18:16:34 följande:

Japp, precis som firstandhappy säger så är Arrendegatan fint, ÖF ligger där o där har jag spenderat myyycket tid Älskar den ÖF.
    Låter jätte bra . Det är nog dags snart för honom att börja vänja sig vid andra barn i hans ålder.
Svar på tråden vi i linköping 1