• playmate86

vi i linköping 1

en tråd för oss i linköping där vi kan babla på..

här är ALLA välkomna oavsett de bara läser eller om de vill skriva tråden med.

hoppas alla ska trivas.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-06 12:30
    kan passa på att presentera mig som startat tråden..

heter madeleine är 23 år och förlovad med min sambo rikard sedan dec 2007 och varit tillsamman sedan jun 2007.
    vi väntar vårat första barn som ska komma den 17e november och det blir en liten pojke som ska heta Vincent.

för övrigt kan jag berätta att jag studerar till undersköterska på moa skolan och är klar i december har denna treminen på distans.

• Svar på tråden vi i linköping 1
  • MyPlace

fy faan idag är ingen bra dag., vart klippt slut efter promenaden neråt , har iallafall betalat åkpåsen så väntar med spänning tills den kommer ..

Ska väll laga lite mat , lätt som soppa blir de idag, Arvid har redan ätit, Alma sover Olivia har en kompis hemma och Liam är ute och cyklar..

• Familjetrollet
    MyPlace skrev 2009-09-18 13:46:25 följande:
    fy faan idag är ingen bra dag., vart klippt slut efter promenaden neråt , har iallafall betalat åkpåsen så väntar med spänning tills den kommer ..Ska väll laga lite mat , lätt som soppa blir de idag, Arvid har redan ätit, Alma sover Olivia har en kompis hemma och Liam är ute och cyklar..
    det låter som en bra dag.här är det rena sommarvärmen ute.jag försöker hitta några fynd på T .men ack så svårt det är

här inväntar jag på att gubben ska komma så vi kan käka på max
  • MyPlace
    Familjetrollet skrev 2009-09-18 13:51:22 följande:
    det låter som en bra dag.här är det rena sommarvärmen ute.jag försöker hitta några fynd på T .men ack så svårt det är här inväntar jag på att gubben ska komma så vi kan käka på max
    jag har hittat lite barnvagns fynd på tradera, en splitt ny sittdyna för 153 kr och en åkpåse som matchar färgen på vagnen förr 520 och då är 100 kr på frakt..
  • LittleMee

Puh. Bråkade med Maxen halva förmiddagen för han vägrade sova. Blev less till slut så jag tänkte att då får det vara, han fick gnälla bäst han ville för att han var övertrött. Nu badade vi precis och det var så roligt att klä på en trasdocka. Han var helt slut och brydde sig inte om när jag drog tröjan över huvudet, klippte naglarna och vände på honom fram och tillbaka. Nu ska det bli intressant att se hur länge han sover .

• Lucille
    LittleMee skrev 2009-09-18 14:05:47 följande:
    Puh. Bråkade med Maxen halva förmiddagen för han vägrade sova. Blev less till slut så jag tänkte att då får det vara, han fick gnälla bäst han ville för att han var övertrött. Nu badade vi precis och det var så roligt att klä på en trasdocka. Han var helt slut och brydde sig inte om när jag drog tröjan över huvudet, klippte naglarna och vände på honom fram och tillbaka. Nu ska det bli intressant att se hur länge han sover .
    Bra att han lär sig det där nu! När han blir ungdom och vuxen så kommer han behöva vetskapen om vad som händer om man inte sover som man ska. Tala om för honom att han kommer känna sig mer än dubbelt så trött om han blir bakis i framtiden. haha ;)
    Familjetrollet skrev 2009-09-18 13:46:19 följande:
    huga,ryser när jag ser honom.han står ju överallt och bara stirrar.jag brukar skoja om att han ser ut som en teorrorist.barnen är rädda för honom.han kan ju stå i samma hörn i timtal tyvärr inte.men jag kan se om jag har nått kvarglömt
    Jo, det är lite lustigt att se honom på ett ställe och flera timmar senare återvända och se honom stå kvar på exakt samma fläck. Har dock aldrig känt obehag; har alltid känt att han är ofarlig, bara lite smålustig. Ibland tittar han ju inte på något alls; bara står där. När han dör så måste vi göra en staty av honom, så man känner igen sig i stan. :D Skulle kännas tomt och ensamt annars.
    ♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
  • LittleMee
    AllieF skrev 2009-09-18 14:11:22 följande:
    Bra att han lär sig det där nu! När han blir ungdom och vuxen så kommer han behöva vetskapen om vad som händer om man inte sover som man ska. Tala om för honom att han kommer känna sig mer än dubbelt så trött om han blir bakis i framtiden. haha ;)
    Jag ska hälsa honom det där . Förhoppningsvis blir han äldre och klokare så han förstår hur skönt det är att få sova
  • LittleMee
    playmate86 skrev 2009-09-18 13:20:02 följande:
    tänkte om någon här har pojk kläder i stl 50-56 som poassar nyfödda som ni vill skänka tar jag gärna emot sånt har taskig ekonomi nu csn bråkar som vanligt blir trött på det...
    Det var ju synd att jag redan har hunnit sälja det mesta han inte använder. Har lovat Allie lite grejer också. Men jag ska gräva fram lite så återkommer jag till dig.
  • MyPlace
    LittleMee skrev 2009-09-18 14:05:47 följande:
    Inte roligt alls, du förstår hur de är.. Har en tjeja på 3 år som börjar bli aningen trotsig.. så man får ha konflikter med henne varje dag,, inte kul men vad gör man..
  • LittleMee
    MyPlace skrev 2009-09-18 14:18:14 följande:
    Inte roligt alls, du förstår hur de är.. Har en tjeja på 3 år som börjar bli aningen trotsig.. så man får ha konflikter med henne varje dag,, inte kul men vad gör man..
    Ha ha... små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer.
  • Lucille
    LittleMee skrev 2009-09-18 14:15:42 följande:
    Det var ju synd att jag redan har hunnit sälja det mesta han inte använder. Har lovat Allie lite grejer också. Men jag ska gräva fram lite så återkommer jag till dig.
    Hittar du något i strl 50-56 så kan du ge det till playmate86, om du vill. Jag kommer förmodligen halvt drunkna i kläder av just den storleken. :D
    ♥ Knyttet BF 3/2/2010! ♥ sisterrose.blogg.se
Svar på tråden vi i linköping 1