modestyclara skrev 2009-11-08 21:19:57 följande:
Kul att du hittade nåt som passar er Fast det var hårt att ersätta deras adventkalendrar :-O Jag låter de inte försaka nåt själva utan bara hjälpa till att köpa grejjorna och slå in paket till behövande barn *mjukis* Men det kanske är mer pedagogikst korrekt att de får ge istället för att få? *klurar*
Aaaaah, jag tycker de ska avstå från ngt eget. Då känns det allra bäst för en sälv. De får sina vanliga choklad kalendrar som vi redan köpt. Men inte de från Lego som vi brukar köpa. Inte omöjligt att farmor köper dem iaf. Men sönerna fattar och kan avstå dem, dottern fattar inte det men hon fattar inte heller att hon skulle fått en sådan. *s*
Så nu får de glädjen att välja ngt för 200-300 kr i webshoppen ist. Kanske kycklingar eller en skoluniform. Kul att se vad de väljer.
Jag rycker ju inget ur händerna på dem. Vi har inte köpt dem ännu. Barnen kommer att förstå och jag ska se till att de får lite "feel good" i olka situationer om detta valet. Ex nämna det till sönernas lärare, mor och farföräldrar osv. Då tycker de garanterat att det var värt det!! Vi har även pratat om Karma alldeles nydligen....de kan säga till varandra saker som. L -Det där var väl ingen bra Karma, S- Jag tror inmte på Karma iaf.....nej säg inte till ngn att jag sa det. L - Gud har redan hört dig och han styr all Karma nu har du minus på Karmakontot. S.- VA har man ett konto??? Är den på minus???
*asg*

är det inte roligt...... Hahhahaha