Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 19

Vickan I skrev 2009-11-14 13:50:33 följande:
    Vad har ni för erfarnehet av sommarsufflan? Släpper den i "för" mkt solljus eller är den bra? Vi ska åka utomlands och undrar om den är bra eller rek ni den vanliga sufflan istället?
    Alltså jag ställer inte barnen i direkt soljus iaf. Jag tycker att den är bra om det är så där extremt hett och luften står stilla. Men då har jag kanske ingen suffla och ett parasoll....men alla gillar att ha det på olika sätt. Vi har haft sommarsufflan som ett sätt att ha ngn rolig färg men jag tycker man kan plocka av sufflan och ha bara parasollet om vädret är superhett.
  • Stargirl
    Vickan I skrev 2009-11-14 14:18:26 följande:
    Nä parkerar jag honom blir det ju såklart i skuggan, men tänkte om man var ute och gick lite ibland om mkt sol kom igenom? Kommer inte vara så tokvarmt dit vi ska. Har också funderat på bara parasol.
    Näe det tycke jag inte. Inte i ögonen iaf. Men vi tycker att parasollet är mer åretrunt pryl typ en solig vinterdag har vi gärna parasollet Men har även sommarsufflan. Iofs bara i den gamla rosa färgen (som bara finns i fleece).
  • Stargirl
    MrsNielsen skrev 2009-11-15 17:45:59 följande:
    HejHar köpt en bugaboo,men inte användt den är då jag fortfarande är gravid.Ni får ursäkta min dumma fråga men måste veta hur ni gör/gjort.I bruksansvisningen så är det inte rekomenderat att bära bebisen i liggdelen om ni nu förstår vad jag menar.Men när vi fick en visning av vagnen i butiken så sa dem att man kunde göra det.Tycker att det ser så praktiskt ut om man inte vill väcka barnet.Hur har ni gjort???Tacksam för svar
    Jag har burit liggdelen i den. Den heter just carryhandle. Så det är nog inga problem. Ska du göra det flera ggr om dagen kanske en liten mjuklift är händigt?
  • Stargirl
    mollan nu skrev 2009-11-23 20:18:53 följande:
    någon som har innermåtten på liggdelen i huvet? jag hittar inget måttband....

76 cm är maddrassen. Hittade en gammal bild där jag måttat maddrassen.
  • Stargirl
    Berit82 skrev 2009-11-24 11:45:04 följande:
    Vet inte om det var hela handtag eller delar, med det berodde på handtagen iaf. Enligt FAQ ska det var bättre nu men inte helt bra, så frågan är vad innebär det? Hur stor är risken att man får ett handtag som glider?
    Bugaboo byter varken ut delar eller handtag. De byter ut hela chassit så butiken måste ha svarat konstigt. Enligt info så är handtagen 100% nu. Men det kan ju finnas kvar kunder som inköpt sin vagn tidigare som har ett glidande handtag.
  • Stargirl
    Berit82 skrev 2009-11-24 12:24:20 följande:
    Låter skönt om det är så. Håller på att velar fram och tillbaks vilken vagn jag ska köpa men kommer alltid tillbaks till buggan. Men jag måste bestämma mig snart för enligt affären ska Bugaboo dra ner på antalet återförsäljare så att de bara ska gå att köpa i storstäderna nästa år.
    Inte sant....de drar ner på antalet återförsäljare som inte satsar på Bugaboo. Men Kidzshop finns ju alltid till hands om man vill köpa men inte har en återförsäljare i sin egen stad.
  • Stargirl
    Katjan skrev 2009-11-24 13:06:05 följande:
    Är det ngn som vet ifall det går att köpa bugaboo filtar som man kan få sitt namn broderat på ngn stans i sthlm?Har några ifrån usa men skulle vilja ha en till.
    I Sverige kan man bara köpa Paul Frank filtar. Ingen butik har brodyr service i sthlm vad jag vet.
  • Stargirl
    misshallonsaft skrev 2009-11-25 10:47:43 följande:
    Hej!Ni som har barn på 1,5 år och uppåt vilken bugga har ni? undrar hur länge man kan ha barn i en bee? har en cam nu men e såå nyfiken på en bee. men de ser ju så små ut.vad kostar en ny bee?
    Vi har en dotter på 3 år. Hon åker sin Cam dagligen och sover i den på dagis varje vardag. På helger och resor har vi med oss Bee. En ny Bee kostar väl dryga 5000 kr? Minns inte då vi köpte våran 2007. Tror de var lite billigare då.
  • Stargirl
    Asereht skrev 2009-11-25 13:08:46 följande:
    Vad skulle ni välja för färg på åkpåse om den ska passa till marin, sand och denim?Jag bheöver lite förslag för jag kan inte bestämma mig. *s*
    Sand passar alla de färger du har på ett mycket bra sätt tycker jag.
  • Stargirl
    daphniamagna skrev 2009-11-27 19:51:32 följande:
    jag vill också veta!
    Lite olika saker. Mugghållare, parasoller och sommarsufletter i en GOOD BAG väska.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19