Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 19

Kajsan skrev 2009-11-09 18:21:26 följande:
    Oj, är det så? Jag har också hört att butikerna inte får för Bugaboo...just när det gäller chassin och bromsar. Typ nya regler.
    Efter garantin gått ut får man göra vad man vill. Men innan den gått ut får ingen "laga" saker om man inte är auktoriserad. Eftersom då försvinner garantin. Så har det alltid varit med Bugaboo. Vissa saker kan man dock byta ut men då bara i kontakt med Bugaboos service avdelning. Då skickar de både manual och reservdelar. Ex de vita runda knapparna får man byta ut om de krånglar. Då får man en manual och nya knappar.
    Så är det med många varor. Under garantitiden får man själv inte mixtra för då försvinner garantin. Efter att garantin gått ut får man ju göra precis vad man vill. Bygga en lådbil av sin vagn till exempel, men då gäller ju ingen garanti.
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2009-11-09 18:37:36 följande:
    Men det finns väl ingen aukoriserad buggaverkstad i Sverige?
    Nej, sanning! Därför så länge det går under garantin så ersätter Bugaboo kunden med en ny fungerande del, som inte går att laga då det inte finns ngn auktoriserad person/verkstad. När det är utanför garantin får vem som helst laga utan problem. Det är ingen evighetsmaskin så jag tror en snitsig cykelverkstad klarar att laga det mesta på en Bugga.
  • Stargirl
    Kajsan skrev 2009-11-09 18:36:05 följande:
    Jag är kocko , trött och jävlig.Jag vet ju det du skriver, men jag läste för snabbt och tänkte inte längre.Jag tänkte ju på vagnar som _har_ garantin kvar Och vilken bra ide! Lådbilsbugga
    Aaaah, har man garantin kvar så behöver man inte oroa sig för att laga ngt. Bugaboo står ju för nya delar om ngt felar. Det är ju knappast ditt fel att de gjort en broms som vanliga dödliga inte kan laga.....att göra för komplicerade grejer biter en i svansen till slut
  • Stargirl
    tezzi152 skrev 2009-11-09 21:28:21 följande:
    Ingen annons!!!!!! Är 3500 ett bra pris på en Cam med grön fleec-top och ståbräda, parasoll, ev nytt chassi vid sidan om...?Fått ett erbjudande om det nämligen.. Har egentligen inte råd, men det kliar så att låna lite från sparkontot.. För det känns som ett sjukt bra pris!! Eller?!OBS; ingen annons!!!
    Låter galet billigt. Men ngn behöver väl snabba pengar! Så jag skulle slå till.
  • Stargirl
    annlu748 skrev 2009-11-10 11:23:27 följande:
    Kolla vilket flygbolag du ska flyga med, för olika flygbolag har olika regler för om man får ta med sig vagnen efter incheckningen eller inte. När vi flög fanns inget att låna iaf, men vi fick en stor plastpåse att lägga vagnen i (hade en billig sulky då). Trevlig resa
    Flygplatsen bestämmer det INTE flygbolaget. På Arlanda saknas "kanor" vid gaterna så därfår får man inte checka in ngt vid gaten alls på Arlanda. Vissa andra flygplatser har andra regler dock.
  • Stargirl
    Shoegirl skrev 2009-11-10 13:29:57 följande:
    T.ex Malaga.
    Tex Mallorca, Amsterdam, Teneriffa, Barcelona......är de jag kan komma på på rak arm.
  • Stargirl
    Tre små älsklingar skrev 2009-11-10 14:24:21 följande:
    Måste höra med experterna Kan man ha en bugaboo babynest i Gecko liggdelen?
    Javisst kan man det. Det blir nog riktigt gulligt.
  • Stargirl
    modestyclara skrev 2009-11-10 20:18:10 följande:
    Ok här kommer en ny affärsidé till Bugaboo. F-n vad generös jag är idag (måste vara för att jag är hög efter en timme i Silja lines bokningssystem)Vad säger ni om bugaboo shop in shop? Genialt eller hur? Inga fler idiotiska åf som inte kan lära sin personal ens det basala, bara bugga-experter så långt ögat når *drömmer*
    Menar du en flagship store. Typ i sthlm Det finns en iaf i Barcelona.
  • Stargirl
    panzermensch skrev 2009-11-11 08:08:54 följande:
    Vad ska man ge för en 2 mån gammal bee med åkpåse till? *klura*
    3500 ? Är det för lite kanske?
  • Stargirl
    panzermensch skrev 2009-11-11 08:33:26 följande:
    Vad är det värt egentligen? 4000? Neh? Om det är knappt brukat och så kanske lite mer?
    Ja sant....jag är bara för snål *s*
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 19