• Anonym (karriärskvinna)

Min man är så trög!

Jag står inte ut med min man längre. Vi har helt växt ifrån varandra. Jag har hög utbildning (doktorsgrad) ett välbetalt och utvecklande arbete där jag gör karriär. Jag är bildad och intelligent.

Han hoppade av sin utbildning, har ett vanligt jobb och är inte intresserad av annat än vardagliga saker som fotboll och husrenoveringar. Jag vill diskutera filosofi och politik. Men får bara puckade svar.

Jag vet inte vad jag ska göra? Någon som varit i samma situation?

• Svar på tråden Min man är så trög!
  • Toppen9
    enny signatur skrev 2009-09-17 20:46:42 följande:
    Varför är det ok att säga att folk inte kan saker när de tgäller praktiska göromål men inte mer teoretiska?
    Jag har aldrig sagt att det är ok.
    Det jag sa var att man kan vara intelligent på flera sätt/på olika områden.
  • Senap
    enny signatur skrev 2009-09-17 20:50:34 följande:
    Ja men då har du ju svaret där Ni pratar ju givetvis om kvantfysik vid köksbordet istället... ts är väl filosof ;)
    Njae... mest dagislogistik och vårt senaste renoveringsprojekt (sovrummet) faktiskt. {#lang_emotions_embarassed}
    My sugar is raw
  • Fru Orange

Jag tycker att TS ska ta ut skilsmässa innan hon gör sin stackars make alldeles olycklig - om nu detta är en seriös fråga???

(¯`°?.¸♥Tänk om vi får en liten♥¸.?°´¯)
  • N1an

Personligen undrar jag ju hur han helt plötsligt kunde bli så dum? Har han alltid varit "dum" och du inte upptäckt det eller blev han dum när han hoppade av skolan? ;)

• Anonym

Har ni ens märkt att ts har dragit för längesen??

• enny signatur
    Shoegirl skrev 2009-09-17 20:52:07 följande:
    Njae... mest dagislogistik och vårt senaste renoveringsprojekt (sovrummet) faktiskt.
    Ajaj, det är väl gränsfall...

Gällande ts så förstår jag att det kan vara jobbigt om man faktiskt inte känner att partnern klarar av en intellektuell diskussion. Och inteligent på andra områden? Hur menar ni? Han kan vara ointresserad, okunnig eller vad som men om ts inte känner att hon utvecklas av förhållandet så är det ju lika illa ändå.
  • Senap

Angående TS är det väl min poäng att bara för att man är "doktor" och har en "karriär" så innebär inte det att man är på ett visst sätt och har vissa intressen.
    Man måste hitta en partner som passar en och tydligen är TS på väg åt ett annat håll än sin man. Men skyll inte det på hans utbildning.

My sugar is raw
  • enny signatur
    Shoegirl skrev 2009-09-17 21:10:38 följande:
    Angående TS är det väl min poäng att bara för att man är "doktor" och har en "karriär" så innebär inte det att man är på ett visst sätt och har vissa intressen. Man måste hitta en partner som passar en och tydligen är TS på väg åt ett annat håll än sin man. Men skyll inte det på hans utbildning.
    Jag håller med om att utbildningen i sig inte säger allt för mycket (men det avslöjar dock att han prioriterar annat än just studier) men däremot att han inte kan diskutera enligt ts
  • Anonym (Dr SJL)

Ska vi inte ta och dra ett streck under den här diskussionen snart? Verkar ju som om TS inte bryr sig ett smack längre...

• Senap
    Anonym (Dr SJL) skrev 2009-09-17 21:51:47 följande:
    Ska vi inte ta och dra ett streck under den här diskussionen snart? Verkar ju som om TS inte bryr sig ett smack längre...
    Nja, så länge folk vill diskutera så är diskussionen levande. Oavsett TS eller ej är med i bilden. Det brukar vara så på diskussionsforum.
    My sugar is raw
Svar på tråden Min man är så trög!