• Anonym (karriärskvinna)

Min man är så trög!

Jag står inte ut med min man längre. Vi har helt växt ifrån varandra. Jag har hög utbildning (doktorsgrad) ett välbetalt och utvecklande arbete där jag gör karriär. Jag är bildad och intelligent.

Han hoppade av sin utbildning, har ett vanligt jobb och är inte intresserad av annat än vardagliga saker som fotboll och husrenoveringar. Jag vill diskutera filosofi och politik. Men får bara puckade svar.

Jag vet inte vad jag ska göra? Någon som varit i samma situation?

• Svar på tråden Min man är så trög!
  • jaghopparhögt
    enny signatur skrev 2009-09-17 16:58:59 följande:
    Det räknas som humanism mig veterligt. Och helt klart beror de tju på lärare i vad? Religion, svenska, engelska osv är verkligen "humanistflum". Psykologi tycker du bara är överflödigt *undrar*?
    Så länge man producerar något som har ett värde utanför universitetet så är det inte överflödigt.
  • enny signatur
    jaghopparhögt skrev 2009-09-17 17:14:20 följande:
    Så länge man producerar något som har ett värde utanför universitetet så är det inte överflödigt.
    Men likväl humanism.
  • Anonym (get a life)

undrar om TS verkligen menar allvar ....;)

• jaghopparhögt
    enny signatur skrev 2009-09-17 18:34:44 följande:
    Men likväl humanism.
    Kanske det är men nu sa jag väl humanistflum och inte humanism ;)
  • Senap

Hmmm jag har snart en doktorsgrad en jag gillar att renovera...
    Undrar om jag är godkänd. {#lang_emotions_dreamer}

Min man har också en doktor men inte fan sitter vi hemma och diskuterar politik och filosofi för det.

My sugar is raw
  • enny signatur
    Shoegirl skrev 2009-09-17 19:58:16 följande:
    Hmmm jag har snart en doktorsgrad en jag gillar att renovera... Undrar om jag är godkänd. Min man har också en doktor men inte fan sitter vi hemma och diskuterar politik och filosofi för det.
    Men är de i filosofi eller samhällsvetenskap eller så då ?
  • Toppen9

Så du menar att du är så intelligent som har utbildning och gillar politik och filosofi? Medans du kallar din man trög som kan renovera hus osv?

Du borde inse att han förmodligen är minst lika intelligent som dig, bara att han är det på andra områden.
    Skaffa nån akademikerkompis eller kollega att dryfta politik och filosofi med.

• enny signatur
    Toppen9 skrev 2009-09-17 20:41:39 följande:
    Så du menar att du är så intelligent som har utbildning och gillar politik och filosofi? Medans du kallar din man trög som kan renovera hus osv? Du borde inse att han förmodligen är minst lika intelligent som dig, bara att han är det på andra områden. Skaffa nån akademikerkompis eller kollega att dryfta politik och filosofi med.
    Varför är det ok att säga att folk inte kan saker när de tgäller praktiska göromål men inte mer teoretiska?
  • Senap
    enny signatur skrev 2009-09-17 20:38:49 följande:
    Men är de i filosofi eller samhällsvetenskap eller så då ?
    Nej, vi är teknologie doktorer (ja, eller han är. Jag måste avsluta min avhandling)
    My sugar is raw
  • enny signatur
    Shoegirl skrev 2009-09-17 20:49:19 följande:
    Nej, vi är teknologie doktorer (ja, eller han är. Jag måste avsluta min avhandling)
    Ja men då har du ju svaret där Ni pratar ju givetvis om kvantfysik vid köksbordet istället... ts är väl filosof ;)
Svar på tråden Min man är så trög!